Laatste demper 850 leeg halen?

Gestart door martijn., 04-12-2002 21:05:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn.

Hoi,heeft iemand van jullie fanaten  ;D ervaring met het leeghalen van de laatste orginele demper,geeft dit meer geroffel of is het de moeite niet waard.Het moet natuurlijk ook geen Gti of Crx :P gebrul worden,maar net iets meer dan normaal.
 
Alvast bedankt.
Groeten martijn

Viper

#1
laatste demper leeghalen bij een originele 850-uitlaat? Die heeft toch maar één grote demper??? Ik heb zelf een simons-uitlaat, waarvan ik de laatste demper heb weggehaald. Of je een "gti-dreun" krijgt, hangt ook af of je een turbo op je auto hebt zitten.(zoals bij een t5). Zo ja, dan krijg je in ieder geval geen gti-dreun!!

groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Mellow_yellow

#2
Mijn advies: niet doen! Gewoon even investeren in een goede sportuitlaat, dan krijg je naast een mooi sportief geluid ook nog eens een paar pk's erbij. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Simons, bij optrekken een mooi sportief geluid en bij constant dezelfde snelheid blijft hij mooi op de achtergrond.

Walter

#3
Die grote pannekoek-pot leeghalen? Lijkt me niet te doen.

Gewoon weghalen, en 1 dikke open pijp van voor naar achter  :P Of gewoon investeren in een sportpijp, dat geeft een mooi gecomponeerd geluid.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

#4
CiteerDie grote pannekoek-pot leeghalen? Lijkt me niet te doen.

Gewoon weghalen, en 1 dikke open pijp van voor naar

klinkt niet, Zippo heeft dit gehad maar 't was net een trekker.

Viper

#5
Als een trekker???? Ik heb een simons uitlaat, waarvan ik de achterste demper heb vervangen voor een open pijp!  ;DDaarnaast heb ik de originele downpipe vervangen voor een 3" zonder kat! ;D Nou Johan, neem van mij aan, hij klinkt als een kudde brullende leeuwen!!! ;D ;D ;D Zwaar gegrom, tot in hoge toeren, maar geen gedreun die pijn in je oren doet. Vraag maar aan Marc!!! ;)

Groeten,

Corné
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Johann

#6
CiteerAls een trekker???? Ik heb een simons uitlaat, waarvan ik de achterste demper heb vervangen voor een open pijp!  ;DDaarnaast heb ik de originele downpipe vervangen voor een 3" zonder kat! ;D Nou Johan, neem van mij aan, hij klinkt als een kudde brullende leeuwen!!! ;D ;D ;D Zwaar gegrom, tot in hoge toeren, maar geen gedreun die pijn in je oren doet. Vraag maar aan Marc!!! ;)

Groeten,

Corné

Dus je hebt 1 demper? Zippo had GEEEN dempers en GEEEN cat.
Gewoon een 2,5" regenpijp van voor naar achteren.
Was gewoon bij normaal gebruik een trekker.
Bij plank gas was 't net een Williams Renault turbo F1 auto ;D
Ik heb de pijp afgelopen weekeinde nog onder mijn 850 proberen te hangen maar dat wou helaas niet.

Viper

#7
CiteerDus je hebt 1 demper? Zippo had GEEEN dempers en GEEEN cat.
Gewoon een 2,5" regenpijp van voor naar achteren.
Was gewoon bij normaal gebruik een trekker.
Bij plank gas was 't net een Williams Renault turbo F1 auto ;D
Ik heb de pijp afgelopen weekeinde nog onder mijn 850 proberen te hangen maar dat wou helaas niet.

Jep! 1 kleine demper midden onder! Stationair een zwaar donker geluid, heftig! Maar om een lang verhaal kort te houden, want ik ben zeer enthousiast over het resultaat. Er zit gewoon een supergeluid in!! Je ziet vaak van die gti-tjes rijden met een flinke dreun, zo van, kijk mij eens rijden. Klinkt niet of dat er veel power in zit, klinkt eerder als een leopard tank. Maar als ik gas geef met mijn bolide(ik doe niet anders) dan breekt echt de hel los!!!! Super racy!!!! Ik heb er wel aan zitten denken om alle dempers er onderuit te slopen, maar ik was bang dat het gewoon herrie zou worden. Als ik jou verhaal zo hoor, dan klopt dat wel een beetje! Mensen schrikken nu toch al als ik ze voorbij blaas.

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Zippo

#8
Euh........ ik heb die uitlaatpijp zonder dempers nog wel te koop viper!! :-)
Als je een hekel aan je buren hebt, geef ik je korting!!!!!!!
Het geluid kun je vergelijken met een vrachtwagen zonder dempers, als je een keer gas gaf kon je de turbo een minuut lang nahoren joelen. :->
En wat betreft de GTI-tjes: die hebben kachelpijpen eronder voor een knaak en een bos wortelen.

Greetz:Maarten(zippo)

martijn.

#9
Hoi, ik heb de demper leeggehaald ;D(heb er nog een liggen).Bij stationair en koude motor vindt ik het te hol.maar wanneer de motor warm is en ik trek hem door dan klinkt het als een racemotor. ik denk dat dit wel na verloop van tijd gaat vervelen. ;)Dus moraal van het verhaal is: Wie wat probeert weet wat. ;D

Viper

#10
Nee mensen, ik heb geen interesse meer in een andere combinatie/aanpassing. Voor mij krijg je het perfect geluid, als je een 3" downpipe neemt, zonder cat. En daar achter een simons uitlaat, waarvan je de achterste demper eraf sloopt! ;D Beestachtig, maar niet TE!!!!

-Viper-
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Roy V70R

#11
CiteerNee mensen, ik heb geen interesse meer in een andere combinatie/aanpassing. Voor mij krijg je het perfect geluid, als je een 3" downpipe neemt, zonder cat. En daar achter een simons uitlaat, waarvan je de achterste demper eraf sloopt! ;D Beestachtig, maar niet TE!!!!

-Viper-

Hee viper, heb jij de achterste pijp vervangen door een deel van de 020-H5 set, deze is namelijk zonder dat dempertje.
Ik heb em nu ongeveer 7 weken in bestelling staan. :-/
Als jij deze ook gebruikt hebt, wat was jouw levertijd dan.


greetz roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Viper

#12
CiteerHee viper, heb jij de achterste pijp vervangen door een deel van de 020-H5 set, deze is namelijk zonder dat dempertje.
Ik heb em nu ongeveer 7 weken in bestelling staan. :-/
Als jij deze ook gebruikt hebt, wat was jouw levertijd dan.


greetz roy.


Hoi Roy,

Die laatste pijp heb ik laten maken bij een bedrijfje wat een uitlaatbuigmachine heeft staan. Dit zit in Bunschoten! Ik ben de naam even kwijt, het bedrijf doet voornamelijk in amerikaanse auto's! Ik zeg er wel even bij, als je nu een simons uitlaat hebt, waarvan je de laatste demper vervangt, dan zit er niet veel verschil in het geluid! ietsje donkerder, maar het viel mij echt tegen. Tip!!!! zet er een 3" downpipe erbij zonder cat. en jij blijft maar rijden, zo gaaf. ;D

Succes,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Mellow_yellow

#13
CiteerHee viper, heb jij de achterste pijp vervangen door een deel van de 020-H5 set, deze is namelijk zonder dat dempertje.
Ik heb em nu ongeveer 7 weken in bestelling staan. :-/
Als jij deze ook gebruikt hebt, wat was jouw levertijd dan.


greetz roy.

Dan kun je nog heeeel lang wachten Roy, bij Simons duurt het lang als iemand bijzondere wensen heeft. Daarnaast wordt de H5 versie volgens mij helemaal niet meer geproduceerd. In eerste instantie had Viper dit pijpje bij mij ook in bestelling staan, op mijn advies geannulleerd, toen ze zeiden dat er levertijd op zat wist ik al hoe het zou lopen......

Roy V70R

#14
CiteerDan kun je nog heeeel lang wachten Roy, bij Simons duurt het lang als iemand bijzondere wensen heeft. Daarnaast wordt de H5 versie volgens mij helemaal niet meer geproduceerd. In eerste instantie had Viper dit pijpje bij mij ook in bestelling staan, op mijn advies geannulleerd, toen ze zeiden dat er levertijd op zat wist ik al hoe het zou lopen......

Ik denk dat je gelijk hebt marc, ik hoor maar niks van GKB.
Als ik ze ernaar vraag als ik ze toevallig aan de lijn heb voor een order dan weten ze van niks omtrent de levertijd.
Ik denk dat ik het allemaal maar laat zitten zoals het is.

Wat betreft die dp`s van supersprint klopte wat jij zei. Ze waren allemaal voor de amerikaanse markt gemaakt.
Pas als er voldoende vraag naar is worden ze geimporteerd.

See you.
Greetz roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R