FMIC

Gestart door Eugene, 19-11-2006 15:47:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Citaat van: Eugene op 20-11-2006 18:20:58
Net even de puntjes op de i gezet. De motorkap ontgrendelingskabel weer op de goede plaats gelegd en de haak in het midden heb ik een stukje korter gemaakt. Hierdoor ontstaat er net iets meer ruimte tussen IC en die haak als de kap dicht is.

Ik zal nog wel een aantal kleine dingetjes tegen komen, maar hij doet het super en heb zeker niks te klagen. :D

Op de motor afremmend werd ik zojuist beloond op een hoop geknal en pruttel uit de uitlaat 8)

KLinkt dat als een atmosferische motor met sportuitlaat?

Emiel

Citaat van: V70Enno op 20-11-2006 18:43:45
Citaat van: Eugene op 20-11-2006 18:20:58
Net even de puntjes op de i gezet. De motorkap ontgrendelingskabel weer op de goede plaats gelegd en de haak in het midden heb ik een stukje korter gemaakt. Hierdoor ontstaat er net iets meer ruimte tussen IC en die haak als de kap dicht is.

Ik zal nog wel een aantal kleine dingetjes tegen komen, maar hij doet het super en heb zeker niks te klagen. :D

Op de motor afremmend werd ik zojuist beloond op een hoop geknal en pruttel uit de uitlaat 8)

KLinkt dat als een atmosferische motor met sportuitlaat?

Veel beter.... :eusa_whistle:

M a r c

Citaat van: Eugene op 20-11-2006 18:20:58
Net even de puntjes op de i gezet. De motorkap ontgrendelingskabel weer op de goede plaats gelegd en de haak in het midden heb ik een stukje korter gemaakt. Hierdoor ontstaat er net iets meer ruimte tussen IC en die haak als de kap dicht is.

Ik zal nog wel een aantal kleine dingetjes tegen komen, maar hij doet het super en heb zeker niks te klagen. :D

Op de motor afremmend werd ik zojuist beloond op een hoop geknal en pruttel uit de uitlaat 8)

Check toch een keer je AFR kerel....  knallen en pruttelen kan ook op een té arm mengsel duiden waardoor je uitlaat véél heter wordt.  Just to be sure  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: M a r c op 20-11-2006 23:08:15
Citaat van: Eugene op 20-11-2006 18:20:58
Net even de puntjes op de i gezet. De motorkap ontgrendelingskabel weer op de goede plaats gelegd en de haak in het midden heb ik een stukje korter gemaakt. Hierdoor ontstaat er net iets meer ruimte tussen IC en die haak als de kap dicht is.

Ik zal nog wel een aantal kleine dingetjes tegen komen, maar hij doet het super en heb zeker niks te klagen. :D

Op de motor afremmend werd ik zojuist beloond op een hoop geknal en pruttel uit de uitlaat 8)

Check toch een keer je AFR kerel....  knallen en pruttelen kan ook op een té arm mengsel duiden waardoor je uitlaat véél heter wordt.  Just to be sure  :)

Precies, ik heb met 350cc injectoren meer knallen dan met de 650 cc...

Meten is weten...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Yep.. Als de pomp droog gaat staan op de ring gaat ie ook knallen in de uitlaat..  ::)

Eugene

Citaat van: Johann op 21-11-2006 00:02:33
Yep.. Als de pomp droog gaat staan op de ring gaat ie ook knallen in de uitlaat.. ::)

:o

Toch maar eens een Wideband eraan hangen dan ::)

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Lambda waardes zojuist gemeten met de Volvo OBD2 tool. Bij vollast in 3e en 4e versnelling zitten de waardes rond de .90-.93

Niet echt goed lijkt me :-\

If it's not blown, it sucks...

mehn

Volgens mij kan dat wel hoor. Hoe lager hoe rijker heb ik me laten vertellen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JCviggen

 :eusa_wall:

Hoewel de nauwkeurigheid van zon meting te wensen over laat is dat inderdaad niet goed.

Misschien is Marco geen heel goede ICs gewend ofzo?  :eusa_whistle:
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: mehn op 22-11-2006 13:53:36
Hoe lager hoe rijker heb ik me laten vertellen ;)

Klopt, maar ik had toch gehoopt op waarden rond de 0,83....

If it's not blown, it sucks...

Oele

Weet je al waarom hij wat aan de arme kant loopt en over welk toerenbereik geldt dat, bij welke druk?

Bij een AFR boven een hele lage 12 zal de EGT behoorlijk gaan oplopen bij veel druk en toeren wat de levensduur snel verkort.

Ik kan me niet voorstellen dat de duty cycle van de 440cc injectoren maximaal staat...

Ik zou als ik jou was boven de 5000 toeren even vermijden tot je zeker weet wat er precies gebeurt...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Hij blijft in de 3e en 4e versnelling bij vollast (1.1-1.2bar) van 3500 tot 7000 rpm rond de 0.93 schommelen.

Waarom hij aan de arme kant loopt snap ik niet, meting kan afwijken omdat het narrowband is, maar 0.93 is AFR 13.6 het zou een 0.83 (12.2) moeten zijn.....

If it's not blown, it sucks...

Oele

#42
Hij hoort eerst flink te verrijken bij initieel gasgeven naar een AFR rond de 11, daarna mag hij oplopen tot maximaal 12.2 - 12.3. Armer moet je echt niet doen ivm te hoge EGT's

Er moet meer benzine in, of de druk moet iets lager... of de meting is niet goed.

Hij gaat wel lekker hard zeker!?  :evil:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

correctie, had het verhaal niet goed begrepen....

De AFR's zijn goed tot ongeveer 6000rpm, daarna schiet ie omhoog. Het lijkt dus alsof de injectors het niet trekken bovenin. Dit lijkt me niet kunnen aangezien die 440cc zijn, inspuittijd zit rond de 5,3 ms

Wat wel anders is dan tijdens de MTE finetune is dat ik nu de originele DP zonder kat eronder heb. Toen had ik de 3" DP van Jan eronder. En na dit weekend heb ik mijn eigen 3" catloos. Maar ik neem niet aan dat dit veel boeit?

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: Oele op 22-11-2006 15:15:15
Hij gaat wel lekker hard zeker!? :evil:

Gaat best lekker zo, maar minder spectaculair dan zaterdagavond vlak na montage van de IC.. ik ben er alweer aan gewend?



If it's not blown, it sucks...