OBD-II Foutcodelijst

Gestart door joebar, 20-07-2007 16:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

2-3-2 is héél vaak een vacuumlek.
Beginnen dus met controleren op vacuumlekkage.

svenerik

Ok

Dacht ik al een beetje maar kon het niet rijmen met de "fuell pomp".

Heb jij een verklaring voor ??

Heb al een klein beetje vervangen en de zoektocht gaat verder....

Dank voor het antwoord !!!

Ludo

Nee geen verklaring, ik denk dat je die moet zoeken, daar waar je gezocht hebt.
M.a.w. waar komt dat vandaan?.

svenerik

Klopt.

Ik heb veel gelezen over de problemen met de valse lucht en de bijbehorende valse lucht...

Kan het alleen niet koppelen/rijmen met de brandstof pomp..

Of zit er ergens een koppeling met deze pomp en het vacuüm

Nogmaals bedankt voor het meedenken..
Sven

Ludo

Met de benzinepomp is er geen koppeling.
Wel met de benzinetank, maar dan moet je even zoeken op evapklep.
Controleer eerst de rest, het beruchte knietje op het inlaatspruitstuk, komt het vaakste voor.

KIM

232 staat niet voor fuel pump. P0232 is een EOBD / OBD-II foutcode en die is op een 850 niet van toepassing; motormanagement van een 850 is OBD-I ondanks de tekst op het centenbakje.
232 betekent: fuel mixture too lean en dat duidt zoals Ludo al aangeeft in 90% van de gevallen op een vacuumlek.

svenerik

Kijk daar is het probleem boven water...

Heb al wel eens gelezen dat obd 2 eigenlijk obd1 is maar dan via obd 2 aansluiting...

THE search continius..

Heren dank voormde hulp !

Sven

thuur

Hm, nu een V70 2.4 20V MY2000 (Classic) met P1651, schokkend rijden en ETS lampje. Gasklep is ca. 60dkm geleden door de dealer vernieuwd. Na resetten of opnieuw starten rijdt de auto meestal weer een tijdje goed, maar het kan ook zo weer een paar dagen emmeren zijn.

Mijn normale bron, die in het verleden betrouwbaar is gebleken spreekt van "Torque signal comparison 2" (http://www.aboutautomobile.com/DTC/P1651), maar andere sites roepen "Engine control module (ECM)."
(http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-s70-v70-c70-xc70-s80-1999-trouble-codes, http://v70r.com/forums/topic/12254-dtc-codes/).

Vrees ik terecht voor een defecte ECU?


Gr :eusa_pray:

KIM

P1 codes zijn fabrikant specifiek, vandaar dat dit kan ontstaan. Op problemcar beschrijft ook iemand deze twijfel:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=168868

Citeer
P1651 - Torque signal comparison 2 OF Maximum Torque Exceeded Fuel Cut-Off Triggered
Deze laatste is men het kennelijk niet over eens. Maar P16xx codes slaan vaak op iets dat intern in de ecu zit.

Het helpt je niet, maar je kent nu wellicht de reden achter het verschil op deze sites.

Heb je geen Volvo foutcode?

Domaso

Laatste weken een hoger verbruik dan normaal op LPI (van ong. 1 op 6,5 naar 1 op 5,5). Gaat om een V70 2.4T van jan. 2000.
Vanmiddag bij Thuur foutcodes uitgelezen. Code die direct terugkomt is P1618. Na het resetten duurde het "lang" voor de motor weer enigzins normaal loopt. Lijkt trouwens wel iets onregelmatig te lopen.

Foutcoderesultaten:
P1618    SBDS Interaktive Codes
P1618   Fault in Lead Between AW 50-52 and Motronic 4.3 (MIL Requested)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Peultje

#25
Na het losschieten van de luchtslang van de turbo naar de intercooler kreeg ik de foutmeldingen:
ECM6806 Turbocharger control valve flow fault pressure too low welke ik volkomen kan plaatsen. Ook kwam de ECM 260a te voorschijn: long term fuel trim lower limit upper limit. Weet iemand wat deze wil zeggen?

Nu de slang weer vastzit rijdt de bolide weer als vanouds, ik merk er niets vreemd aan.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Sbv

Alles gereset ? Kwam de melding nadien weer terug ?

Peultje

#27
Alles inderdaad gereset en de melding kwam niet terug. Echter alleen nog rustig gereden en de 100 km/uur nog niet gehaald. Maar lampje bleef uit.

Heb inmiddels begrepen dat de code ECM 260A ook valse lucht problemen aangeeft. Dit kan dan mijns inziens de code verklaren. De luchtmassa meter zit immers voor de turbo en als de slang tussen de turbo en intercooler los ligt is er geen verband tusssen de gemeten luchthoeveelheid en de de luchthoeveelheid door de inlaten. Dus denkt de machine terecht dat er valse lucht aangezogen wordt. Toch?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

850blues

In een zoektocht naar een foutcode (die helaas niet in mijn Haynes stond), kwam ik het antwoord tegen op deze website met Volvo foutcodes (DTC):

https://www.dtcdecode.com/Volvo

2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm