C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MarkoC70T5

Citaat van: classicT5 op 04-12-2016 14:19:52
Zet je hem niet op bokken? Geen ervaring mee, maar heb bij mensen gezien die auto kangere tijd stallen dat doen ivm banden.

Mooie hoes!

Ik zet hem niet op blokken om dat  ik de auto om de 2 weken even verzet. Dan krijg je ook geen platte banden. ( of kabels in de band die breken done that been there  :eusa_silenced:
) En de banden hebben ook wat extra druk gekregen voor de winter maanden.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Citaat van: daanium op 04-12-2016 15:37:47
Wat zijn dat dan voor zakken?

Dit soort dingen zijn gelijk aan die zakken.  Als je maar zacht is dat mee kan vervormen dan vervormd de band zelf niet.

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

The Demon

Platte kanten op de band noemen ze een ochtendzool, staat zelfs in het boekje van de 850 beschreven.

Reden te meer om met een auto te rijden, stilstand is achteruitgang.

Hengeveld

Citaat van: MarkoC70T5 op 04-12-2016 16:16:25
Citaat van: daanium op 04-12-2016 15:37:47
Wat zijn dat dan voor zakken?

Dit soort dingen zijn gelijk aan die zakken.  Als je maar zacht is dat mee kan vervormen dan vervormd de band zelf niet.



Heeft iemand hiervoor een goed(koop) adresje?

peteRRR

Hier kan je je geen buil aan vallen om deze te proberen,..https://www.obelink.nl/fiamma-wheel-saver.html?gclid=CPDNqKjd29ACFUi6Gwodqg0JpQ
Producten zo op google zijn aan de prijs voor een paar plastic dingen.

Groet

Edit:of op dik piepschuim zetten,..http://www.razyboard.com/system/morethread-winterpause-was-nun-thomas_gramlich-321104-6004553-0.html
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Citaat van: peteRRR op 05-12-2016 00:53:08
Hier kan je je geen buil aan vallen om deze te proberen,..https://www.obelink.nl/fiamma-wheel-saver.html?gclid=CPDNqKjd29ACFUi6Gwodqg0JpQ
Producten zo op google zijn aan de prijs voor een paar plastic dingen.

Groet

Edit:of op dik piepschuim zetten,..http://www.razyboard.com/system/morethread-winterpause-was-nun-thomas_gramlich-321104-6004553-0.html
Alles van Raceramps is gewoon duur. Maar ook wel goed spul.  Maar dat piep schuim werkt ook prima.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Ik wilde toch gaan kijken voor die raceramp stukken. Maar via het corvette forum in de VS kreeg ik een tip dat je het op een andere manier net zo goed kan doen alleen goedkoper.
Je kan dus kinder speelvloeren kopen die zijn ongeveer 1.5cm dik en hebben een vrij stevige toplaag en de rest is van schuim.  Als je er op staat zakt het een kleinstukje in.

Nu heb ik 8 tegels gekocht voor 20 euro. En dan 2 tegels per wiel gebruiken. Hier mee moet het gaan lukken, de tegels pakken nu de vervorming op ipv de banden.
De tegels zijn 30x30cm en dus ook breed genoeg voor de banden. Kosten waren 20 euro met verzendkosten bij www.boxenland.nl

Bijkomend voordeel als je in de zomer gaat sleutelen en de auto rijd weer kan je de tegels ook gebruiken als zacht oppervlak om op te zitten naast de auto :-)


Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Oja bijna vergeten  ;D  Ik ga de auto wrappen in een andere kleur.  Hoop in Januari alles binnen tekrijgen.

Dit gaat de kleur worden.  Sunflower matt metallic.

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

peteRRR

Mooie oplossing voor de banden :eusa_clap:

Deze wrap-kleur is heel gaaf,....staat zo een heel andere auto,...oeeee wat wordt dat gaaf.

Oke zal mezelf in houden ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars


peteRRR

Tis nou niet een makkelijk modelletje om mee te beginnen Marcel ;D ;)

Hier kunnen ze ook wat voor zover ik weet een vrouwelijke wrapster ( zeg ik dat goed ) maar die bekleed ook Wiesmann modellen
en werkte toen met Avery materiaal en zag er keurig uit http://www.wiesmann.nl/ ze werk ook mobiel op haar eigen adressen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Ja ik ga het zelf doen.  Voordeel van de Corvette is dat hij echt helemaal uit elkaar kan. Dus ik kan ieder paneel los gaan wrappen. Dat maakt het al iets makkelijker.
Alleen heb je een paar uitdagingen de achterbumper en de diepe deuk voor de handgreep in het zijscherm.  

Maar moet gewoon gaan lukken. We hebben tijd genoeg en kwa basis heb ik al een hoop tips en tricks gezien. En als ik het zou laten doen zit je aan de 2000 ex btw gemiddeld.
En zelf doen kost 600 aan folie, dus kan het wel een paar keer proberen mocht iets echt fout gaan.  Folie zelf is ook al veel beter dan jaren geleden toen ik de binnenkant van de C70 heb gedaan. Deze folie van cccw heeft nano airholes er is bijna geen kans dat je luchtbellen moet gaan verhelpen.

@PeteRRR kijk maar eens goed naar de Corvette dan zou je willen dat alle autos zo zijn als je gaat beginnen met wrappen. Bijna alle panelen zijn recht\plat weinig bochten.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

peteRRR

Citaat van: MarkoC70T5 op 24-12-2016 22:29:43

@PeteRRR kijk maar eens goed naar de Corvette dan zou je willen dat alle autos zo zijn als je gaat beginnen met wrappen. Bijna alle panelen zijn recht\plat weinig bochten.


Zeker mooie glooiende lijnen in de auto,...dacht dat je vast zou lopen op het achterscherm naar de het klep gedeelte maar
dat zijn ook losse delen en redelijk makkelijk te doen,...dacht dat dat 1 geheel was.
Achter bumper is wel een dingetje met die haakse omslag,...achter lichten krijg je er wel netjes in,..voorbumper er misschien beter op laten zitten voor stabiliteit in het stretchen en evt her-plakken,...let even op de lichtval van het materiaal als je verder alle panelen los pakt ;)

Las even over de CCCW folie die zelfs nog binnen de 20 min te her positioneren is,...mooie vorderingen.
Zag nog bij de Wiesmann dat er op sommige plaatsen een halve/cm overlapping werdt gedaan als het niet haalbaar was/is om het uit 1 stuk te doen,..stond niet storend,..maar misschien ook de hand van de meester of materiaal mogelijkheden op langere termijn.

Mooie uitdaging!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Citaat van: peteRRR op 24-12-2016 23:35:17
Citaat van: MarkoC70T5 op 24-12-2016 22:29:43

@PeteRRR kijk maar eens goed naar de Corvette dan zou je willen dat alle autos zo zijn als je gaat beginnen met wrappen. Bijna alle panelen zijn recht\plat weinig bochten.


Zeker mooie glooiende lijnen in de auto,...dacht dat je vast zou lopen op het achterscherm naar de het klep gedeelte maar
dat zijn ook losse delen en redelijk makkelijk te doen,...dacht dat dat 1 geheel was.
Achter bumper is wel een dingetje met die haakse omslag,...achter lichten krijg je er wel netjes in,..voorbumper er misschien beter op laten zitten voor stabiliteit in het stretchen en evt her-plakken,...let even op de lichtval van het materiaal als je verder alle panelen los pakt ;)



Las even over de CCCW folie die zelfs nog binnen de 20 min te her positioneren is,...mooie vorderingen.
Zag nog bij de Wiesmann dat er op sommige plaatsen een halve/cm overlapping werdt gedaan als het niet haalbaar was/is om het uit 1 stuk te doen,..stond niet storend,..maar misschien ook de hand van de meester of materiaal mogelijkheden op langere termijn.

Mooie uitdaging!

Groet
Nu kan je met knifless tape en na verwarmen gewoon bijna 0 overlap aan houden als je iets niet lukt uit 1 stuk.  Door dat je knivelesstape gebruikt onder de 2 lagen snij je 2 stukken folie in een keer door en omdat je het al voor verwarmt hebt zit er geen rek meer in de foli en kan je het doorsnijden en aan drukken dan is er gewoon geen naad te zien en zal het in de toekomst ook niet meer krimpen op die plek. Waar je vroeger nog wel veel last van kon hebben. Dat  de folie na een week al ging trekken in de bochten.

CCCW kan je nog goed los krijgen. Als je Avery vinyl gebruikt kan je het zelf steeds verplaatsen tot je het 1x even met een trekker aan drukt dan zit het wel vast.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.