Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

626Ronin

de éne Pirelli is de andere niet, weet ook niet meer welke die collega had, maar mijn zus kreeg eens het "budgetmerk" van de mazda dealer onder haar 323: Kumho's Solus KH15, eerste serie: die kropen omhoog in de wielkasten als het nat was: watervrees..
ze hoefde niet aan gas of remmen te dènken of ze ging al dwars de rotonde af..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

UserID6342

Sinds de 500 Drago begin jaren '90 / halverwege de jaren '90 heeft Pirelli geen enkele fatsoenlijke band meer ontwikkeld voor personenauto's is mijn ervaring / mening.  De 500 Drago was een echt geweldige band en reed super onder de meest voorkomende auto's.

Maar bij een V12 Mercedes bleek Dunlop toch weer de beste keuze te zijn, lees meest slijtvast....  Een maat van me reed met zo'n ding in Duitsland dagelijks en die kende maar 1 stand van het gaspedaal, onderin zodra je de grens over bent..... 6000 km wekelijks, heel normaal, set banden (20") ook per week.....

ibico

Citaat van: Dirk342 op 26-09-2015 19:05:48
6000 km wekelijks, heel normaal, set banden (20") ook per week.....

En ik dacht dat ik al veel kilometers draaide  ???................. (gemiddeld 1500 in de week  :eusa_whistle:)
VOLVO 850 Estate LPG
BMW E39 528 Touring LPG

Yackall

Citaat van: Dirk342 op 26-09-2015 19:05:48
Sinds de 500 Drago begin jaren '90 / halverwege de jaren '90 heeft Pirelli geen enkele fatsoenlijke band meer ontwikkeld voor personenauto's is mijn ervaring / mening. 

Misschien heb je gewoon niet genoeg ervaring.  ;)

Rij nu al een slordige 5 jaar met twee auto's op P Zero Nero's (opvolger heet nu de GT) en daar is niks mis mee. Ook niet in het nat. Grip is goed, stevigheid is goed, geluid is goed, waterverwerking is goed. Deze band haalde bij de ADAC in 2 verschillende zomerbandentesten (verschillende maten) één keer de eerste plek en één keer de tweede plek. Dus ik weet niet wat jouw definitie van 'fatsoenlijk' is, maar die komt schijnbaar niet overeen met die van de rest van de wereld.

Yackall

Citaat van: BBS op 20-09-2015 13:02:01
Snap ik Sander, maar de bodem van de knip komt in zicht met die dure ombouw en momenteel geen werk.
Aangezien de zomerbanden APK afkeur zijn en ik verder geen 16" meer heb moet je wel eens wat....

Pfft, wat dacht je van de auto laten staan tot je weer wel geld hebt? Als er 1 component is van je auto waar je nooit op moet bezuinigen, dan zijn het wel je banden.

BBS

Citaat van: Yackall op 09-10-2015 10:41:18
Citaat van: BBS op 20-09-2015 13:02:01
Snap ik Sander, maar de bodem van de knip komt in zicht met die dure ombouw en momenteel geen werk.
Aangezien de zomerbanden APK afkeur zijn en ik verder geen 16" meer heb moet je wel eens wat....

Pfft, wat dacht je van de auto laten staan tot je weer wel geld hebt? Als er 1 component is van je auto waar je nooit op moet bezuinigen, dan zijn het wel je banden.
Ik investeer nu op dit moment alleen al, al meer in mijn wagen dan jij gaat doen zolang je de wagen hebt/houd.
Bespaar ons allemaal dit soort geneuzel...... :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:
Volvoloos....

maruska

Citaat van: Yackall op 09-10-2015 10:41:18
Citaat van: BBS op 20-09-2015 13:02:01
Snap ik Sander, maar de bodem van de knip komt in zicht met die dure ombouw en momenteel geen werk.
Aangezien de zomerbanden APK afkeur zijn en ik verder geen 16" meer heb moet je wel eens wat....

Pfft, wat dacht je van de auto laten staan tot je weer wel geld hebt? Als er 1 component is van je auto waar je nooit op moet bezuinigen, dan zijn het wel je banden.
dat, en remmerij..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Boeijke

Citaat van: BBS op 10-10-2015 15:31:35
Citaat van: Yackall op 09-10-2015 10:41:18
Citaat van: BBS op 20-09-2015 13:02:01
Snap ik Sander, maar de bodem van de knip komt in zicht met die dure ombouw en momenteel geen werk.
Aangezien de zomerbanden APK afkeur zijn en ik verder geen 16" meer heb moet je wel eens wat....

Pfft, wat dacht je van de auto laten staan tot je weer wel geld hebt? Als er 1 component is van je auto waar je nooit op moet bezuinigen, dan zijn het wel je banden.
Ik investeer nu op dit moment alleen al, al meer in mijn wagen dan jij gaat doen zolang je de wagen hebt/houd.
Bespaar ons allemaal dit soort geneuzel...... :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Wel een kern van waarheid BJ. Maar een gedeelte van je investering die je nu doet in je auto is er niet 1 die moet.
Als ik geen geld voor banden zou hebben kwam er bij mij geen ombouw van MT naar AT.
Dan kregen banden en/of andere dingen waarbij de veiligheid van de inzittende in gevaar kan komen voorrang.
Neemt niet weg dat een goedkopere band ook zijn werk goed kan doen.

BBS

#773
Dit was allemaal vooraf gepland werk. Er kwam wel e.e.a. uit een redelijk onverwachte hoek kwa kosten.
De banden zagen we pas toen we met de ombouw bezig waren, en zoals ik al eerder aangaf, deze banden zijn voor TIJDELIJK.
Even de APK door en dan verder.... Maar goed, banden zijn geregeld 8)
En dan nog ff over de wagen laten staan, dat ding moet rijden, nog eerder vandaag dan morgen.

@ Maruska, de remmerij is 100% en nog niet eens 99,9% ;) 8)

@ Willem, wie zegt dat ik de veiligheid in het geding laat komen? Dat het WangPang banden o.i.d. zijn wil niet zeggen dat het slechte banden zijn....
Volvoloos....

Boeijke


henry classic v70

De Pegs (wintersloffen) zitten er weer onder, setje nieuwe Vredesteins erop laten leggen... weer vers rubber  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Michelin CrossClimate zijn binnen, volgende week monteren en kijken of ze echt zo goed zijn als de test beweren :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Citaat van: elianmars op 06-12-2015 12:28:14
Hoeveel winterwielensets er op Marktplaats worden aangeboden met profiel van 4 mm of minder. Daar heb je geen ruk aan als winterband.
En dan ook nog de hoofdprijs ervoor willen hebben  ::)
Euhhhhh ja, 200 euro voor 4 gebruikte bijna kale banden terwijl je voor 4 tientjes meer een setje nieuw hebt in 17" :eusa_wall:
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 06-12-2015 12:28:14
Hoeveel winterwielensets er op Marktplaats worden aangeboden met profiel van 4 mm of minder. Daar heb je geen ruk aan als winterband.
En dan ook nog de hoofdprijs ervoor willen hebben  ::)


In de echte sneeuw zal je met een dieper profiel meer profijt hebben, maar
"Geen ruk aan zou ik maar even achterwege laten..."



We hebben een paar jaar geleden tijdens de rijvaardigheidstraining met eigen ogen kunnen zien
dat 10 ! jaar oude winterbanden met zo'n 4 mm profieldiepte van verron het vele malen beter deden
in vergelijking met de goede zomerbandjes van anderen.


Johann

Citaat van: Hans Duiven op 07-12-2015 11:43:18
We hebben een paar jaar geleden tijdens de rijvaardigheidstraining met eigen ogen kunnen zien
dat 10 ! jaar oude winterbanden met zo'n 4 mm profieldiepte van verron het vele malen beter deden
in vergelijking met de goede zomerbandjes van anderen.

Gaan we weer..  :eusa_eh: