Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Yits is even druk jongens, hij leest nu de software uit van de broodbakmachine voor verder optimalisatie.

daanium

haha, spelen met de parameters voor een mooie knapperige korst ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Ghe ghe. Ik geniet wel hoor.
Zo nu en dan komt er een brainweefje veroorzaakt door een overschot aan ontspanning.

Wat die choquerende broodbakmachine aangaat. Normaal zou ik zo iets nooit meenemen op vakantie, maar Kroaten kunnen gewoon geen brood bakken.
De korst van hun witte brood is al taai als je de winkel verlaat. Het bruine brood bakken ze voor de Nederlanders en durven ze zelf niet eens te proeven.

Vanmorgen waren we onze auto even kwijt. Weggesleept door het plaatselijke parkeerbeheer en een boete van zo een 80 euro.
Na de schrik over een vermiste auto kan ik er achteraf over lachen. Als je eens wist hoeveel keer we al die jaren al hebben geparkeerd zonder te betalen, zonder tijd te verspillen met een ticket of met slagbomen, was dit een wel heel efficiënte en goedkope manier van parkeren met een éénmalige afrekening.

De aangepaste software is inmiddels klaar maar kan natuurlijk niet testen. Maar eens kijken of ik het één en ander kan simuleren.
Eerst maar weer de zee in. Het water is heerlijk warm. Een graad of 25. En vanavond maar weer eens een half volkoren met lijnzaad bakken.  :evil:

cornelis-b

Toch wel lijnolie meegenomen Yits? Brood zonder lijnolie is droog ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Even iets heel anders,

Kwam wat heel leuke single led batterij monitors tegen. Hieronder een recensie op een erg leuke site:
http://www.autospeed.com/cms/A_113051/article.html

Bij de leverancier zie je nog wat andere uitvoeringen:
http://gammatronixltd.com/epages/bae94c71-c5b6-4572-89a1-e89006e78fbe.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/bae94c71-c5b6-4572-89a1-e89006e78fbe/Categories/Category1


razorx

#6050
Het leven hier is geen straf. Zee op 200 meter afstand. Voor vers fruit hoeven we alleen de trap af te lopen en we kunnen de lekkerste tomaten, vijgen, paprika's en druiven plukken. Gewoon uit de tuin van het appartement.

Zo tussen het luieren en zwemmen door schiet ik lekker op met mijn project. Het ontwerp voor de print is bijna klaar.
Het wordt een printje van ongeveer vier bij vijf cm. Hieronder een 3D sfeerimpressie.


Het blok links is de connector naar de auto. De vijf pinnetjes in het midden zijn voor mij om het printje te voorzien van de basis software.
Aan de rechter kant komt een mini USB connector. Hiemee kan de eindgebruiker de "mapping" van de Lambda Commander naar eigen wens aanpassen.

Dat laatste betekent wat nieuw programmeer werk voor me. Ik red me prima met het maken van software voor een microcontroller, een Windows programma heb ik nog nooit geschreven. Ach nooit te oud om te leren zal ik maar zeggen.

Het schakelingetje is aardig "ruggedized" wat wil zeggen dat het bestand is tegen automotive gebruik, spanningspieken en de hoge temperaturen die onder de motorkap voorkomen.

Rechts boven zie je een reeks vrije eilandjes. Het bordje is redelijk universeel opgezet, ik zou het hiermee ook voor andere doelen kunnen gebruiken. Als processor heb ik een iets krachtiger exemplaar gekozen dan ik voorheen deed. De kosten zijn het niet en zo is de schakeling veel flexibeler.

MrCain

Gewoon vakwerk! :eusa_clap:

Maar je neemt toch nog wel de tijd om te genieten Van je vakantie? ;)

Je moet wel goed uitrusten nu want met al die ideeën en breinscheten gaat je het straks erug druk krijgen als je terug thuis bent ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Zit je dit nu allemaal op het strand met een laptop onder een parasol te bekokstoven?

razorx

Het is sterker dan mij zelf geloof ik.  ;D

Vanochtend was het heerlijk zwemweer maar ergens in de middag begon het te onweren. Met veel moeite hebben wij die vreselijke afstand van 200 meter afgelegd van het strand naar het appartement. Zodat ik beschut door het balkon maar mét uitzicht op de zee kon werken aan het ontwerp. Echt geen straf.

Drie proto printjes zijn inmiddels besteld.

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

KIM


razorx

Nog even wat summiere vakantie kiekjes.

Ergens in Kroatië tijdens de heenrit. De heuvel met de twee borsten.


Zo rustig was de snelweg in Kroatië.


Saskia wil praten met een aalscholver. Die vind het allemaal niet zo interessant en blijft in de verte kijken.


Ons uitzicht vanmorgen. Een heel enkele keer komt er een onweersbuitje voorbij maar het grootste deel van de tijd ziet het er zo uit. Het strand is overigens uitgestorven. Heerlijk!

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

En wat gaat het weer snel voorbij.
We zitten nu in hotel Donauhof in Deggendorf. Fantastisch hotel waar we vorig jaar ook waren.
Beieren dus.

De terugrit zo buiten het seizoen was tot dusverre een plezier. Geen urenlange file bij Zagreb, geen file bij de grensovergang met Slovenië.
Het goede weer was ook met ons mee gekomen lijkt het.

Nog in Kroatië hadden we één moment waar ik toch wel schrok.
Reed op de rechter rijstrook op een soort van viaduct. Bocht naar links dus geen mogelijkheid tot een verre blik.
Uit het niets doemt een stilstaande vrachtauto voor me op. Op de snelweg. Geen vluchtstrook rechts. Links kwamen net twee autorijders type VAG groep voorbij. Wat er met ons zou gebeuren is bij die lui een worst. Eigenlijk automatisch en onbewust had ik door gebrek aan vluchtstrook en uitzicht al een wat verlaagde snelheid voor die vrachtwagen opdoemde, maar toen ik tot stilstand kwam besefte ik dat dit geen twee meter later had moeten gebeuren.

Tja en dan vanuit stilstand in die zelfde gemene bocht weer je tussen het verkeer op de linker baan mengen. ;)

Zo maar even een biertje een badje en dan morgen weer lekker op pad.

The Demon

Doe je wel een beetje voorzichtig Yits?
We hebben je graag in één stuk weer hier in ons kikkerlandje.

En vergeet F-J niet op te pikken, anders gaat die weer zwerven en god mag weten wat er dan van hem komt.  :P