Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maruska

site is verschrikkelijk belabberd in eens.. :(
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jellejas

Citaten werken inderdaad niet...

Een macbook is alles behalve value for money, als je puur naar de specificaties kijkt is het niks. "vele male beter" is een beetje ruim (is dat het juiste).
Wat er niet flexibel aan is? Genoeg, er zijn vele simpele dingen die je niet kunt veranderen omdat de devs bij apple tot op zeker hoogte schijt hebben aan de eind gebruikers. Om een voorbeeld de geven, ik wil een beeldscherm uit zetten, NOPE, gaat niet. Ik wil mijn laptop scherm dicht kunnen doen zonder dat hij in slaapstand gaat, NOPE, gaat niet.

Bij een android kan je doen wat je wil, wil je de hele os overhoop halen, kan en mag. Bij apple, eeeehhhhh nee. Bij apple zit je vast met wat zij maken en het maakt niet uit wat ze maken want de meeste apple gebruikers kopen het toch want ja... apple.

Bouwkwaliteit van apple producten of het nou de iphones of macbooks zijn is weer een volledig andere discussie die volgens mij beter over een pm gevoerd kan worden.
BRAAAAAAAP STUTUTU

confruo

Voor de 1 werkt het ene goed, voor de ander het andere, op zich lekker dat er keus is,  Ik ben ook erg blij met mijn iphone en mijn imac en mac mini. maar op de zaak ben ik erg blij met mijn windows 10 desktop, laptops heb ik sowieso twee linker handen bij. die toetsenborden typen net zo beroerd als die van apple.

peteRRR

Citaat van: maruska op 18-01-2017 21:19:23
site is verschrikkelijk belabberd in eens.. :(

Jeetje Mark ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Ik merk echt niks anders dan normaal. Hebben jullie een andere layout dan ofzo?
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Nee, is alweer opgelost.... :P

elmarconi

Citaat van: FGG op 18-01-2017 21:12:30
Kortom: Macbook is value for money.

Mening of feit?  ;)
--
Autogas Inside . . .

peteRRR

Ut was effe een 15/20 minuten pruts en geweldig dat gemiep ;D
Stond ook even een stilstaand beeld dat het forum aan het verhuizen was ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Het feit dat de iPhone zo dicht zit maakt 'm ook sterk en stabiel. Android is veel gevoeliger voor inbraak, virussen en meer van dat soort malware.
De slaapstand van Windows 10: voor de laptop staat ie bij mij op nooit, nooit, nooit en nooit. En dat gaat goed totdat je 1x handmatig de slaapstand activeert en het kreng gaat elke 5 minuten in de slaapstand. Wie bedenkt dat dan?

@Elmarconi: Feit, heb de ervaring zojuist gedeeld. En dat is niet de eerste keer.

Wij hebben bij ons op de zaak in 2015 alle Samsungs vervangen door iPhones. Zelfs onze systeembeheerder, een anti-Apple-man, moest toegeven dat de problemen gedaald zijn naar bijna 0.

Value for money, VOT, Value Over Time: we hebben hier 3 iPhone-gebruikers die elk model zeker 4 jaar hebben gebruikt. Onze 2 android-gebruikers hebben er in die 4 jaar ongeveer 4 nodig. Tja, 4 x €200 is ook €800...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

#4510
Ik heb echt nooit problemen met mijn Samsung. Ja, scherm aan diggelen omdat ik m'n Galaxy S3 liet vallen. Die had ik toen twee jaar. Daarna een S4 gekocht. Die is nu bijna vier jaar in bezit en wordt inmiddels gebruikt door mijn vrouw. Ik heb nu de S6 en die doet het nu bijna twee jaar zonder gezeur.  Enkel de camera stelt niet direct scherp, maar daar heb ik inmiddels een trucje voor.

Blijft leuk, dat Samsung/Android vs iPhone/iOS. Het lijkt Ajax-Feyenoord wel ;D

CarolineB

Ik blijf het een mening vinden....

Bij ons ook allemaal Apple tegenwoordig.
En bij ons gaan ze niet 4 jaar mee: laten stuiteren, te weinig geheugen. En een iPhone 7 van een maand met wc zwemles: Total los....

Value for money: wat mij betreft niet.
Ik vind Apple arrogant, te duur etc.
Waarom heb ik dan een Apple?
Heel simpel mijn abo liep af, Rick liep tegen te weinig geheugen aan bij de 6, mijn abo verlengd voor een 7. En de 7 heeft Rick nu en ik zijn 6. En bb zou stoppen met whatsapp....



jellejas

Citaat van: FGG op 18-01-2017 22:54:52
@Elmarconi: Feit, heb de ervaring zojuist gedeeld. En dat is niet de eerste keer.
Zo werken feiten niet helemaal vriend...
Dit soort discussies eindigen altijd in heel veel over en weer geschreeuw dus ik denk dat we beter agree to disagree kunnen zijn en het erbij te laten.
BRAAAAAAAP STUTUTU

haasje

Ik heb altijd android toestellen gehad, heb nu 10 maanden een iPhone (6S plus).
Mijn mening:

Prijs : een android met vergelijkbare specs kost 50-75% van een iPhone.

Software ondersteuning (updates etc.) : De laatste versie van ios die uitgekomen is werkt op apparaten van ruim 5 jaar oud, bij android heb ik nog geen merk gehoord die dat doet. Daarbij is het zo dat welke versie iphone, ipad of ipod je ook pakt ze allemaal op dezelfde manier werken.

Apps: keuze bij android is vele malen groter (maar er zit ook veel rotzooi bij). Er zijn apps die bij android gratis zijn en voor de ios versie moet wel betaald worden (dezelfde app-maker)

Instelbaarheid: Hier zie ik het grootste nadeel van de iPhones, er zijn (mijn inziens) teveel dingen die ik niet in kan stellen naar mijn wens. Dit komt deels doordat Apple dit niet in zijn eigen software toelaat en deels omdat ze het ook via een app niet toestaan.


Taranis

Citaat van: FGG op 18-01-2017 21:12:30
Werkt nog van geen kanten. Citaten werken niet, geen omkaderingen, gewoon tekst op een wit vlak. Ligt nog wat werk.

Wat een geweldig positieve feedback richting mensen die in hun vrije tijd belangeloos het forum zitten te updaten...  ::)

Iets subtieler had ook wel gemogen, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een forumpje over auto's van 20 jaar oud... just my 2 cents.

Citaat van: CarolineB op 18-01-2017 23:27:26
En bb zou stoppen met whatsapp....

Tip: nieuwe Blackberry's draaien op Android. Dus wel een fysiek toetsenbord maar toch de flexibiliteit van Android. Al vond ik BB OS beter: intuïtiever en meer naar je eigen hand te zetten. De Android hub werkt gewoon niet fijn vergeleken met de BB hub.

Zakelijk heb ik een 6S. Het is en blijft een kwestie van smaak maar ik kan er niet aan wennen.