Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-06-2018 02:58:48
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  Acht keer is scheepsrecht.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: Acht keer is scheepsrecht.  (gelezen 3884 keer)
V702.5T
Lid 100+
***
Offline Offline

Berichten: 182



« Antwoord #60 Gepost op: 27-10-2017 17:21:34 »

En wat foto's van de cabrio:






Tinypics werkt weer, dus nu zichtbare foto's
« Laatste verandering: 01-11-2017 22:08:25 door V702.5T » Gelogd
V702.5T
Lid 100+
***
Offline Offline

Berichten: 182



« Antwoord #61 Gepost op: 05-06-2018 22:10:10 »

Inmiddels zijn we weer flink wat maanden verder, ook Volvo 10 heeft zich gemeld:
Mijn dochter rijdt inmiddels in een USA 855 GLT aut. met een T-5 blok. Verder weinig over de auto bekend, behalve dat deze in 1997 is geļmporteerd, waarschijnlijk als huisraad. Auto heeft altijd in regio Den Haag gereden (iig tot 2013) en tussen 2013 en 2017 is de inbouw van het andere blok gedaan. Mijlenteller staat ook 'pas' 5 jaar stil dus vaag... Maar auto loopt prachtig, komende maanden maar eens stage 0 uitvoeren te beginnen met nieuwe voorschijven.

De cabrio heeft inmiddels nieuwe raammechanismen van de voorportieren in het vooruitzicht. Ze staan al klaar in de gang, nu nog even tijd vinden / maken. Bij Hunter voor € 200 2 stuks aangeschaft. Helaas heeft iemand wat schade aan de auto veroorzaakt bij het linkerachterwiel. Waarschijnlijk een lullige parkeerschade, laten we nog even zitten tot we de hele blanke laklaag die paar mindere plekken kent vernieuwen (en ook de Triton's opnieuw laten poedercoaten).

De rode T-5 maakt als altijd zijn kilometers. Wel het nodige vervangen, na een vastzittende remklauw nieuwe schijven achter en een revisie aan de klauwen uitgevoerd. Nieuwe schokdempers achter, een veerpootlager achter en nieuwe veerpootlagers en stuurkogel voor. Ach, 't hoort bij ruim door de 4 ton heen zijn. Momenteel worden de bussen van de achteras vervangen, de oliekoeler leidingen lekken en gaan er ook onderuit.
Dan morgen ook nog even de APK er op en dan kunnen we weer een jaartje door.
Er was ook nog een uitdaging met hoog brandstof verbruik en niet lekker lopen, dat is met het vervangen van de bobine opgelost.

Binnenkort even foto's maken van het T-5 trio.
« Laatste verandering: 05-06-2018 22:11:41 door V702.5T » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.039 seconden met 19 queries.