"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 16-09-2016 09:47:52
Eerst de velgen poetsen naamgenoot😆😆

Zijn schoon hoor ff je bril opzetten maat ;D


Citaat van: elianmars op 16-09-2016 08:56:38
Moet je wel even het koplampwissertje recht zetten, Ar :P

T blijft een Onrust auto mars....  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Juist omdat het een Onrust auto is moet je de velgen poetsen ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx


arjenT5R

Citaat van: razorx op 17-09-2016 13:39:33
Gefeliciteerd Arjen!

thanks jongen!

Nou gisteren achter gekomen dat het hondenhok wat nog ergens achter de schuur verstopt stond in de braamstruik nummero cilinder 4 er niet veel zin meer in heeft compressie 0,0....

Dus die gaan we maar slopen dan  ;D

Gisteren ook uitgevonden dat de vorige eigenaar van het hondenhok ook een R heeft gekocht qua kenteken de opvolger van mijn R grappig toch  ;D

Ik heb een R automaat van 05/02/1998 en hij heeft een R handbak van 06/02/1998
mijn kenteken SX-JJ-94 en dat van hem SX-JJ-96 dus binnenkort maar eens samen op de foto voor de gein  ;D

:eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

Citaat van: maruska op 29-09-2016 16:39:30
de 95 is idd niet meer :(

frapant toch heb t opgezocht en de 95 was ook een volvo  :P gewone v70 2.5 10V
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#3520
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.


Ja ja!!!  ;D

Okee ondertussen weer een boel gebeurt!
De vastgelopen airco pomp samen met de veel te goede Kornelis vervangen voor een nieuwe uit de doos.... een R zonder aiRco is geen doen natuurlijk... Waarvoor reuze veel dank kor!  :-*
Airco boeren zijn veel te duur en Kornelis kon aan een recovery set en vacuumpomp enzo geraken dus zelf maar gedaan dan weet je tenminste dat t goed gebeurd!
Speaking of airco... ik heb heel ali-express leeg gekocht maar later daarover meer  ;D ;D

Waarom begint ie nou ineens weer te ouwehoeren hoor ik je denken...  ;D
Ja ik ben flink terug gekomen van de zware lading en ik zit weer oud en vertrouwd op de gastankers van anthony verder. Incl redelijk fatsoenlijk werkend internet dus zodoende!

Ok ik had dus een aantal foto's genomen van een van de laatste fixes dus die wilde ik jullie niet onthouden.

Opamaat gekocht met 425.000 augustus 2015 heeft dus net de ton er bij niet gehaald zonder grote reparaties haha(522.800 km).

Even in t kort vriendin belt  ;D
Temperatuur meter van dr trouwe ros in het rood, meisje is een stukkie door gereden om de auto veilig te landen.
Anwb mannen Andre en Stefan waren rap ter plaatse om de thermostaat er uit te vissen. Waarvoor dank!!!  :-*

Meisje is iig veilig thuis gekomen wel was bij aankomst zo'n beetje alle koelwater pleite en liep t ding wat beroerd.
Tsja toch te lang door gereden met hoge temperatuur dus koppaking er uit en of kop krom....
T arme ding dat ie dat ook nog mee moet maken met die km's  ;D
Oke gestrand op 522.800 dus, geen enkele reden tot niet repareren gezien de auto vol hangt met nieuwe onderdelen en nog fantastisch stuurt.



Kopsje dr af gemeubelt, duidelijk doorgeslagen op cilinder 5 dus  :eusa_eh: stom zeg  :evil:



Kopsje naar m'n vaste revisie adresje gebracht, tot grote verbazing was dus alles nog binnen de toleranties, geleiders kleppen en zittingen alles kan nog een keer hetzelfde aantal km's mee  :eusa_pray:.
Zelfs de revisie boer was lichtelijk verbaasd over de staat en merkte op dat ie toch wel erg netjes onderhouden moest zijn. Mwoahh dat is ie wel  ;D
Klepsteel rubbers waren wel in verre staat van ontbinding  ;D
Niet helemaal onverwachts het ding deed wel eens een blauw poefje, laatst nog met 1,5 cuub zand er achter op de kar een tijdje stationair gedraaid en toen subtiel met 140 pk de kar van z'n plek proberen te trekken.... hihi dat was wel veel blauwe rook ja  ;D ;D ;D



Hoonsporen duidelijk zichtbaar geen enkel teken van slijtage, niet de lichtste vorm van een stootrand zichtbaar.
Boel schoongemaakt, vlak opgeschuurd en nieuwe (originele volvo) pakking gebruikt om m weer in elkaar te zetten.
Trouwens alle delen gebruikt voor de kop revisie en t weer monteren zijn allemaal origineel volvo.
Heb slechte ervaringen met immi keerringen en daarbij was volvo goedkoper dan universeel  :eusa_wall: :eusa_dance:



Klepjes ingeslepen, kopje gevlakt, gestraald en afgeperst terug gekregen van "Jan" ;D. Ziet er toch altijd geyl uit he  :eusa_drool:



Kop 'tr op!



Squeeeck



Zoals volvo t noemt het tweede deel van de cilinderkop er weer op.... ik vind t meer een kleppendeksel maar ala.
Ding ook gelijk laten stralen zodat t er ook weer nieuw uit ziet!
Uiteraard gemonteerd met de dikke blauwe siliconen pakking lekker dik er op geprut met de vinger zodat mooi alle kanaaltjes verstopt zitten....  ;D ;D ;D (sarcastisch he!?) wel duur 36 euro voor een flesje volvo pakking. Maar ala t werkt zullen we maar zeggen  :azn:



En zo begint t weer ergens op te lijken.



Klaar  ;D

Gelijk er na voor de apk die was wel heel erg richting verlopen.
Zonder kat gewoon weer helemaal goed Lambda 1.000 en Co 0,00%
Gekkigheid eigenlijk  ;D

Dus ja over die airco  ;D
Ik heb sinds afgelopen half ongeveer 12 busjes R134a uit de usa verbruikt om vrienden en familie weer aan een koude airco te helpen. Het gaat me onderhand zo goed af en heb er zoveel plezier in dat ik heb besloten dit wat uit te breiden.
Het is echt leuk om mensen met een kapotte airco voor een zacht prijsje weer op weg te helpen 't doet een hoop mensen glimlachen zeg maar  :D.

Heb een set meters en slangen besteld, een kitje O-ringen, een vacuumpomp, een set tooltjes voor de spring-locks, een 12Kg fles R134a, een recovery fles en nog een zooi koppelingen om zelf een recovery pomp te bouwen van een oude koelkast compressor.

Ik zit natuurlijk nog geen week aan boord en heb heel ali-express en ebay alweer leeg gekocht  ;D nu maar weer eens stoppen  :evil:.

Voor wat betreft de koelkast compressor, een fatsoenlijke recovery pomp kost een boel veel centen en een koelkast pomp doet eigenlijk t zelfde. En zeker gezien alle classics en 850's alleen een lage druk aansluiting hebben trek je zo'n systeem niet zo makkelijk leeg zonder.
Voor de geïnteresseerden toen ik t plan had gevat en ging googelen waren er wel wat voorbeelden te vinden van mensen die dit al eens hadden gedaan uiteraard. Met dit soort ideeën ben je nooit de eerste zeg maar  ;D.
Op zich handig want als t al eens gedaan is hoef je niet helemaal t wiel opnieuw uit te vinden.

Enfin zo ver ik het voor elkaar krijg om hier af en toe wat te posten zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van het koel-vries project.  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Volgens mij verveel je je aan boord van die gastanker :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Mooi verslag en nog veel plezier met die ouwe meuk  ;)

volvobug

Kan nu al glimlachen om je koel-vries-project, keep us posted!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Haha een recovery unit maken van een koelkast pomp: Geniaal!
Ik heb van de week ook weer de nodige ervaring opgedaan met de airco in de XC....