"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Te lang met een kapotte motorsteun gereden?

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 13-03-2009 09:50:28
Te lang met een kapotte motorsteun gereden?

Ja niet in de gaten gehad denk ik  :-[

Maar vandaag wederom gebruik gemaakt van de super service van ET  :D
"nieuw" spruitstuk, een leen dp voor de keuring en een lekker bakje koffie  ;D

vanmiddag maar weer aan de slag  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Kijk, hier kan ik mijn opmerking natuurlijk gewoon kwijt!

Vorige week nog een 190 'professioneel' verlaagd... Onderste winding van een voorveer was afgebroken. Effe veerspanners er op, onderste winding eruit wippen en hup, rechterzijde is verlaagd (dat compenseert het bestuurdersgewicht aan de linkerkant)

Zo, beun daar maar eens tegenop ;D
De Tussenpaus

R o b

Gisteravond zette je inderdaad weer een toptijd neer met de veerspanners!  :evil: Had de porncorn nog niet eens op!  :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: Turbobiker op 13-03-2009 14:15:56
Kijk, hier kan ik mijn opmerking natuurlijk gewoon kwijt!

Vorige week nog een 190 'professioneel' verlaagd... Onderste winding van een voorveer was afgebroken. Effe veerspanners er op, onderste winding eruit wippen en hup, rechterzijde is verlaagd (dat compenseert het bestuurdersgewicht aan de linkerkant)

Zo, beun daar maar eens tegenop ;D

Ik heb afgelopen woensdag alle veren van een 190 vervangen met een krikje
en zonder veerspanner  ;D
en een stuk hout  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#291
pfoe gellukig vals alarm wat betreft den koppaking  ;D

Over tot de orde van de beun  :D
Vanochtend dus weer eens bij ET wezen shoppen,
wat resulteerde in een nieuw 2e hands spruitstukje
en een originele downpipe met kat.

Verder bij de auto onderdelen zaak nieuwe koper ringen voor de banjo bouten
van koelwater en olie leidingen, een zak zelfborgende moertjes, een stuk draadeind M8 1000mm
en een nieuwe klem voor de downpipe aan de ferrita te klemmen.

Bij de dealer had ik reeds al nieuwe uitlaat pakkingen gehaald
een pakking voor de olie retour en een O-ring voor aan de retour leiding.
(de draadeindjes van 4€ per stuk maar niet gekocht vond €40 voor paar boutjes te duur  ;D)


De scheur  ;D


voor


Met verse draadeindjes en nieuwe pakkingen


En de nieuwe steun

Meer foto's niet gemaakt maar het gaat om het idee,

De bevindingen zijn positief ik heb geen tikje meer gehoord sinds het spul er onder zit  :D
De originele downpipe en motorsteun geven een heleboel rust in de cockpit
het verschil met origineel er 3inch dp is wel te merken ik mis toch wel een heel stuk koppel
en de turbo komt een stuk rustiger in en ook een stukje later.

De DP was ietwat roestig toen ik um kreeg van marc maar dat is er alweer af  :P
en ik heb voor het eerst een kat horen tikken toen ik de roffel stil zette  :eusa_dance:

Het originele gebeuren is natuurlijk maar tijdelijk en de kabaal pijp gaat er na de keuring weer lekker terug onder..... Maar ik begrijp best dat er mensen zijn die dat ding niet willen hebben wat een rust  :D.

Dat was um weer voor vandaag  :eusa_whistle:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R



nog ff een fotootje van het hok
ja ik moet nog steeds om zo'n kenteken plaat met van die plastic letters  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

vandaag apk afgekeurd
- Co 8,6%
- Accu niet deugdelijk vast
- Lampje kenteken verlichting kaduuk
- Ashoes links voor vettig....?

zucht steun ellendige wagen   :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Waarom is een vettige ashoes reden tot afkeur? Hij is kapot of niet kapot, maar vettig??

Accu en lampje is simpel te verhelpen en beetje slordig (beetje garage zet de accu meteen even voor je vast en steekt er een nieuw lampje in en zeurt er niet over), maar CO van 8,6% ?? Komt toch bijna in de buurt van de 10% waar we het tijdens 't banken over hadden ;D

Al een idee waar je moet zoeken of niet?

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 16-03-2009 19:39:28
Waarom is een vettige ashoes reden tot afkeur? Hij is kapot of niet kapot, maar vettig??

Accu en lampje is simpel te verhelpen en beetje slordig (beetje garage zet de accu meteen even voor je vast en steekt er een nieuw lampje in en zeurt er niet over), maar CO van 8,6% ?? Komt toch bijna in de buurt van de 10% waar we het tijdens 't banken over hadden ;D

Al een idee waar je moet zoeken of niet?

IK keur niet echt bij een garage als die accu en dat lampje het enige was hadden ze dat wel gedaan trouwens,
maar die ashoes zat dik in de smurrie dus moest um maar schoonmaken en kijken of ie lek was  ;D
Die Co zal wel richting lambda gaan verbruik gaat ook met de dag omhoog....
Niet zo lang gelede deed ik ongeveer 7 a 8 l/100 km bij 70 op de teller +/- 80 km/h dus
nu is dat al 10 a 11 L/100km
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hathü

Ding heet niet voor niets NEPPERT. :evil: ;D

arjenT5R

Citaat van: hathu op 16-03-2009 19:57:42
Ding heet niet voor niets NEPPERT. :evil: ;D

Daar begint het wel op te lijken op de testbank liep ook al flink de boel in de maling te nemen
en bij de apk doet ie nog een keer hetzelfde kunstje  ;D
En net als je denkt dat de krukas keerring deze keer wel goed zit staat ie weer de hele oprit onder te pissen
;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fbm

Citaat van: arjenT5R op 16-03-2009 20:20:04
Daar begint het wel op te lijken op de testbank liep ook al flink de boel in de maling te nemen
en bij de apk doet ie nog een keer hetzelfde kunstje  ;D
En net als je denkt dat de krukas keerring deze keer wel goed zit staat ie weer de hele oprit onder te pissen
;D

En hij blijft gewoon  ;D


Respect!

Guido S70

Citaat van: arjenT5R op 16-03-2009 20:20:04
[krukas keerring

Je schrijft het in ieder geval wel goed!!!