Interval vervanging distributieriem incl. motorblok vervangen

Gestart door Konstant, 09-03-2009 21:30:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Ik denk dat als het mij overkomt, dat ik op zoek ga naar een andere Volvo.
Maar ik kan dan ook zelf niet sleutelen.

Gr Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

berkel

pff net even dit topic doorgelezen, maar ik denk dat ik nog net op tijd ben geweest.

Interval van 90.000 was audi aanhoud lijkt me helemaal geen overbodige luxe voor de distributie.

Ardi

Zo. Het interval in het boekje maar eens gewijzigd. Gewoon bij 414.000km de riem wisselen. Ook al kan ik wel een blok wisselen, als het een 'daily driver' komen dit soort grappen altijd op momenten wanneer je ze niet kan hebben.... Ik ga ook eens checken bij een bevriende VAG monteur.
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

Sjeffie

Prachtige foto's maar wel jammer dat de zaak eerst kapot liep he.. Toch weer wat geleerd hiervan want had ook net probleempjes met overleden spanrollen aan pompkant. Ik heb geluk gehad geloof ik...

RLO

Ik heb bij 600k devdistributie vervangen en bij 570k de pompriem. Inmiddels stand van 645k. Hoe belangrijk is het vervangen van de pompriem nu wel niet?? Ik lees inmiddels verschillende antwoorden.

Spijtig dat dit gebeurt is! Goed stuk hierdoor geworden trouwens.

Hiker

Over afstoffen gesproken!
;D ;D ;D


Zou de auto nog rijden??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

RoelNL

Volgens mij was het iedere 60000 km dat de pompriem vervangen moest worden? Distributie weet ik niet.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Taranis

Pompriem gaat net zo lang mee als de distributie: 80-90k. Daarna is ie wel echt op.

Sommige dealers vervangen de pompriem inderdaad al na 60k maar houden dan ook vaak een interval voor de distributie aan van 120k en dat is echt teveel. Bij mijn ex-TDI brak de riem bij 88.000 km omdat de spanrol het begeven had.

Ik zou gewoon elke 80k de distributieriem+pompriem wisselen.

degroenetuinman

Even over dat motorblok vervangen: was onlangs met mijn 850 tdi met 5 ton op de teller bij Pul motorrevisie in Urk, voor controle, zeggen ze dat mijn motor op is, lagers krukas, krukaspoelie moest vervangen worden, zat er 120000 km op. Kon er nog 20.000 mee rijden, blok liep traag etc, ik snap het niet zo, wie heeft dat ook meegemaakt? Merk aan het rijden niks, loopt prima, start ook goed, weinig roet (egr afgedopt).

classicT5

Vind het wel bijzonder dat je door het blok (handmatig?) te draaien tot de conclusie komt dat je lagers (krukas?) versleten zijn?

Nog niet eerder gehoord. Lijkt me bij een benzine al bijzonder, maar een diesel draai je niet zo makkelijk rond ivm hoge comoressie.

Of heb ik het verkeerd begrepen?

degroenetuinman

Nou, ze waren bezig net het vast draaien van de krukaspoelie-bout met een lange hefboom, maar dat draaien van de kraukas ging heel zwaar, zoiets, ze konden ook moeilijk contact krijgen met de computer ivm pomptiming, vroegen of ie al 's gechipt was, ik weet van niks, hoe kom je daar achter? Dat zou de slijtage verklaren, of hele zware vrachten getrokken, heb 'm gekocht met 3 ton. En nou kan ik Parijs ook niet meer in!

RoelNL

Over op log ;-)

Wel balen dat het zo loopt trouwens.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

degroenetuinman

Ja dat wel, vertrouwen in de zg onverslijtbare tdi is wel wat minder nu, alleen snap ik het nog steeds niet, auto rijdt perfect, ik hoor ook geen tikjes ofzo, want vacuumpomp vorig jaar vervangen.......

Sbv

doorrijden totdat het rijden niet meer gaat en niets meer in de auto investeren een idee ?

degroenetuinman

Hier en daar geinformeerd, maar uit niets blijkt de noodzakelijke reviesie, auto rookt nauwelijks, gebruikt minimaal olie, start meteen, rijdt pittig, dus dan zou er niets aan de hand moeten zijn, ook garage ziet geen noodzaak van complete revisie, rara, zou Pul een foutje gemaakt hebben of is dat hier volgens het forum onmogelijk?!