Thuiskomer wegwerken na gasinbouw

Gestart door coco, 16-11-2003 15:30:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroensmits

Ik ga binnenkort gas laten inbouwen en dan zit ik met mijn reservewiel. Dit is een volledig wiel T-5R en dus een groot wiel voor achter in de auto te leggen, zekers wanneer we op vakantie gaan.

Nu gaan we dus van de zomer met de wagen volgeladen en dan heb ik eigenlijk geen plek voor dat wiel.

Zijn er goede alternatieven?

jeroen

Ludo

takeldienst bellen bij kapotte band?.

Philip850

Een alternatief is een lekdichtkitje, dat in een lekke band kan worden gespoten voor tijdelijk gebruik. Maar of ik dat alternatief zou aanraden is iets anders.
Volvo Amazon '66 & '67 sold, Volvo 480 ES/GT/Turbo sold, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP sold, Mercedes-Benz SLC 350 '72 sold, Saab 9-3 9-5 Aero sold, Citroën XM sold, Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01 sold, BMW E39 sold, BMW 530e

BenC70ES

Ik zou de velg meenemen en omdraaien zodat je in de velgrand ook spullen kan wegsteken, dan verlies je niet zo heel veel ruimte.

Ik heb er normaal een thuiskomer in liggen, maar op vakantie neem ik ook een volwaardig wiel mee.

Zo'n dichtingskit is een oplossing als de band niet echt gescheurd is. (maar hoe vaak gebeurd dat?)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Freakybaby

Zeker als je verder van huis bent wil je een reservewiel mee hebben. Inderdaad met de buitenkant tegen bijvoorbeeld de zijwand van de kofferbak zetten en er ook gewoon spullen in leggen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

GeertG

En hier nog eentje die het zo doet.
Wat vakantie betreft: dan maar iets anders thuis laten wanneer het echt niet past  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Sinds de inbouw van de gasinstallatie ligt 't reservewiel in de garage. En ja, zodra ik een lekke band krijg heb ik pech en zal ik de ANWB moeten inschakelen. Maar al die keren dat ik geen lekke band had...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KMvrtr

Voor dagelijks gebruik gooi ik de thuisbrenger meestal uit de auto.
Ga ik met de kinderen op stap buiten de stad, dan gaat ie meestal weer in de auto.

Zelf vind ik wachten op de wegenwacht niet zo'n probleem. Maar met kleine kinderen wil ik dat liever vermijden.
Ook op vakantie ligt ie uiteraard in de auto.

Vulk

Als het wiel niet in de auto ligt, hoe berg je dat dan het best op?
Plat, op zijn zij, geregeld draaien,...

thuur

Gewoon in een hoek mikken. Een reservewiel gebruik je maar tijdelijk als het goed is, perfect hoeft het niet te zijn.

Maar band- en velgtechnisch is vlak leggen het beste. Regelmatig draaien hoeft niet, als het plat ligt is het gelijkmatig belast.


Gr 8)

-D©©©L-

Je mag hem rustig even draaien als je de bandenspanning controleert.  ;)

MarcoV

Ik ga zaterdag weer naar Frankrijk, ik leg een volwaardig reservewiel achterin op z'n kop!
Ik wil niet met een thuiskomer rijden in het buitenland als dat nodig zou zijn :(

MarcoV 8)

tackle

in frankrijk heb je bijna bij ieder tankstation een bandenboer.

MarcoV

Ja, precies, ik zit in Frankrijk ;D
Daarom liever een goed reservewiel bij me, mijn ervaringen met franse garages is niet zo heel goed :P

MArcoV 8)

Flipjes 850 R

Citaat van: -D©©©L- op 02-06-2008 18:57:32
Je mag hem rustig even draaien als je de bandenspanning controleert.  ;)

:eusa_shhh: (vakantie)tip van de week !!!

Ik zou zeker op vakantie een normaal reservewiel bij me willen hebben als ik op gas zou rijden. Dan maar "los" in de bak mee, maar mee gaat 'ie ! Als je het wiel een beetje handig neerlegd, heb je niet zoveel ruimte verlies vindt ik. Weegt iig niet op tegen eventuele ergenis bij een lekke band.
855 R Automaat Dark Olive Pearl