Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2018 10:40:56
Zelfs in het über strenge Noorwegen geldt 3mm als minimum voor winterbanden.

Ik zou niet rijden tot "afkeur" het zijn de enige contactvlakken met de aarde, het is je eigen veiligheid en die van een ander.

Maar met 4,5mm zou ik nog wel een vakantie aandurven (tenzij de banden oud zijn).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Dat is ook absoluut niet wat ik doe, maar we gaven even de minimale eis aan. Winterbanden kun je sowieso het derde seizoen vervangen omdat het rubber dan echt hard wordt. Je zeilt alle kanten op. Zelfs met nog 5mm profiel.

Twee seizoenen is echt de max hier
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2018 11:39:42
Dat is ook absoluut niet wat ik doe, maar we gaven even de minimale eis aan. Winterbanden kun je sowieso het derde seizoen vervangen omdat het rubber dan echt hard wordt. Je zeilt alle kanten op. Zelfs met nog 5mm profiel.

Twee seizoenen is echt de max hier

Eh.... dit is, als ik het goed zeg, het zevende seizoen  :eusa_shifty:

Maakt ook niet uit, want ik werd net gebeld door de garage dat een van de banden niet goed is. Dat verklaart ook het trillen. Was niet zomaar zichtbaar, kwam pas aan het licht toen het wiel op het balanceerapparaat zat.
En deze band is juist een van de twee met het meeste profiel.

Ik word straks gebeld met een aanbieding. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

elianmars

Na 7 jaar Nokian wordt het nu Dunlop. Ik ben benieuwd of die wat stiller zijn dan de Nokians, dat vond ik het enige negatieve van die banden.

Marc O.

Paar jaar geleden had ik Dunlop winterbanden, maar dat vond ik maar herriemakers. Kan inmiddels anders zijn natuurlijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 13-02-2018 17:56:16
Paar jaar geleden had ik Dunlop winterbanden, maar dat vond ik maar herriemakers. Kan inmiddels anders zijn natuurlijk.

Och, ik zie (hoor) het wel. De Nokians zijn ook herriemakers, dus ben wel wat gewend ;D

Hans Duiven

#9096
Citaat van: elianmars op 13-02-2018 18:37:53
Citaat van: Marc O. op 13-02-2018 17:56:16
Paar jaar geleden had ik Dunlop winterbanden, maar dat vond ik maar herriemakers. Kan inmiddels anders zijn natuurlijk.

Och, ik zie (hoor) het wel. De Nokians zijn ook herriemakers, dus ben wel wat gewend ;D

De Dunlop SP Winter Sport 3D vind ik een fijne band 👍🏻
Lekker veel grip😄 wellicht op het natte wegdek nog beter dan de
Continental WinterContact TS 850 die ik op de achterwielen heb.
Vorige week verliet ik stevig te hard een natgeregende snelweg en op de afrit verloor ik bijna de achterkant.
Dat was wel even een hart stopping momentje. Doen we niet weer  ;D



elianmars

#9097
Citaat van: NickGR op 13-02-2018 19:35:05
De Dunlop's kwamen verleden jaar als beste uit de test  (weet alleen niet meer welke)  :eusa_shifty:

Ik vind 'm in een test van ADAC.
De Dunlop Winter Sport 5 (waar het om gaat) is daar als beste uit de test gekomen. Enige dat iets minder uit de test komt is het geluidsniveau. Dus het zal niet veel stiller worden ;D

https://www.oponeo.nl/banden-informatie/adac-tests-van-winterbanden-met-maat-225-45-r17-h

Edit: test is van 2016, zie ik

Sbv

Ik rij op de XC60 met SP Wintersport D4 en die zijn mij erg goed bevallen. Set is nu zo goed als op. Deze winter nog en dan volgend jaar nieuwe erop

StefanCJ

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2018 11:39:42
Dat is ook absoluut niet wat ik doe, maar we gaven even de minimale eis aan. Winterbanden kun je sowieso het derde seizoen vervangen omdat het rubber dan echt hard wordt. Je zeilt alle kanten op. Zelfs met nog 5mm profiel.

Twee seizoenen is echt de max hier

Hmm,ik heb een wintersetje van 9 jaar oud ondertussen, wel veel profiel. Misschien zekerheidshalve maar vervangen volgend seizoen.

Taranis

Citaat van: Hans Duiven op 13-02-2018 19:42:01
Vorige week verliet ik stevig te hard een natgeregende snelweg en op de oprit verloor ik bijna de achterkant.
Dat was wel even een hart stopping momentje. Doen we niet weer  ;D

Misschien moet je de snelweg dan volgende keer via de afrit verlaten  :eusa_think:

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: Taranis op 13-02-2018 21:59:06
Citaat van: Hans Duiven op 13-02-2018 19:42:01
Vorige week verliet ik stevig te hard een natgeregende snelweg en op de oprit verloor ik bijna de achterkant.
Dat was wel even een hart stopping momentje. Doen we niet weer  ;D

Misschien moet je de snelweg dan volgende keer via de afrit verlaten  :eusa_think:

Gecorrigeerd

The Volvoboy

Ik rij deze winter voor het eerst op Michelin Alpin5. Echt onder de indruk... Wat een grip! :o En relatief stil. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Vanmorgen de winterbandenset opgehaald. Ziet er toch altijd lekker uit, verse bandjes  :eusa_drool:



Naar de zaak gereden en de voorkant omhoog en op assteunen gezet. Want ik heb eigenwijs toch een andere aandrijfas besteld  :eusa_angel:



Na montage van de as, het volgende klusje. De nieuwe deurspeaker monteren. Ik had de vorige keer blijkbaar geen vertrouwen in de popnagels, want ik had 'm ook vast gekit. Was dus nog even een geklooi om de oude er uit te krijgen  :eusa_shifty:



Daarna de laatste klus, de kachelmotor vervangen. Dat ging niet van harte. Ik kreeg de motor er niet uit. Ik was bijna in staat om het dashboard in tweeën te trekken, dus maar even een hulplijn uitgegooid en Sander om advies gevraagd. Ik moest het frame van het dasboardkastje verwijderen. En toen lukte het wel  :D





Snel het interieur weer in elkaar geknutseld, omgekleed en net op tijd bij de voetbal om drie uurtjes achter de bar te staan  ;D

Nadat ik daarmee klaar was, even een stukje gaan rijden. En wat een verschil!!  :o  Het rijdt echt veel beter met de nieuwe aandrijfas. Ik heb op dit moment zowaar een trillingsvrije auto. Volgens mij is de V70, in de bijna 8 jaar dat ik 'm heb, niet trillingsvrij geweest. Vooral met optrekken was er een trilling voelbaar. Nooit de link gelegd naar de aandrijfas.

Nu enkel nog zien dat ik erachter kom waar de olielekkage vandaan komt. Na negen maanden lekvrij te zijn geweest, hangen er helaas toch weer wat druppels aan het subframe. En opnieuw in de buurt van de distributie.....  :eusa_wall:

Oh ja, de Dunlop banden zijn veel en veel stiller dan de Nokians  :eusa_dance: