Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs T5

Hallo allemaal,

Na een lange weg langs heel wat mooie volvo's ben ik momenteel gestrand met een v70 R FWD???
Ik heb een aantal keer overwogen om een blog hier te starten maar het nooit echt gedaan, bij deze dan toch de stap gezet omdat deze auto toch wel een project gaat worden vrees ik.

Ik heb de auto nu precies een maand en heb er toch wel gemengde gevoelens over, Een feit is dat het een super kar is de remmen wegligging motor en zelfs de bak zijn heerlijk. MAAR na 2000 kilometers ligt de haakse overbrening er al van tussen.???? Is het een miskoop geweest, nee ik denk het niet. heeft de verkoper wat achter gehouden?? Je weet het gewoon niet. Een feit is dat het kapot is en gemaat moet worden.

Volvo dealer is geen optie dus we gaan het maar allemaal zelf doen(lees poging doen tot) Wat er gemaakt moet worden zijn vier lekkages aan de motor.

*Stuurpomp
*Oliekoeler
*Inlaatspruitstukpakking moet vervangen worden... (apart..)??
*Aansluiting op de bak zelf.

En natuurlijk de haakse overbrenging. De R staat nu dus op de oprit met z'n pootjes omhoog en gaat helemaal gestript worden. Alle lekkende zut eruit en nieuw spul erin. Radiator en intrcoolers gaan schoongemaakt worden en als het financieel wordt toegelaten wordt een drie duims downpipe overwogen icm. Chiptuning bij Gunnar :)
Maar eerst dus Dit hok weer aan de praat zien te krijgen... Alle tips over het awd systeem zijn welkom.
Foto's volgen

Gr Thijs


elianmars

Jammer dat je zoveel pech hebt met de wagen.

Gooi de haakse overbrenging er gewoon onderuit. Dan doen er meer. Ben je van dat probleem af.

Thijs T5


IMG]http://i55.tinypic.com/r6wyac.jpg[/IMG]





Hier wat foto's van de v70. Morgen weer verder.

arjenT5R

#3
Thijsje dat is wel mooi zuur dan dat je HO er al tussen uit ligt,
is het ineens gebeurt of is ie begonnen tering herrie te maken ofzo?

Wel *** dat ik er niet ben had een mooi klusje geweest  ;D
En is het niet makkelijker hem ergens binnen te zetten? Bij tim bijvoorbeeld?

En waar komen ineens al die lekkages vandaan dan  ???

when everything is made to be broken I just want you to know who I am  ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

Thijsje! Mooie kar man..dit is de eerste keer dat ik hem zo zie!

Nou als ik volgende week weer terug ben, dan kunnen we wel samen gaan klussen ;D
Dan moet het toch wel goed komen!

Sbv

Citaat van: elianmars op 25-09-2010 00:16:06
Jammer dat je zoveel pech hebt met de wagen.

Gooi de haakse overbrenging er gewoon onderuit. Dan doen er meer. Ben je van dat probleem af.
Dit is wel een ander systeem als bij de V70 Classic

beunmaat

Dan schroeft hij zijn cardan ervantussen?

rogerV701998

Erg mooie R. Hopelijk heb je de auto snel weer op de weg.

)()()sT

#8
Het is idd. wel een mooie R, maar die uitlaterij bij zo'n N vind ik persoonlijk helemaal niks.
Hopelijk kun je weer snel rijden, want die wagens rijden heerlijk!

Thijs T5

Auto kan niet zonder awd, omdat zodra er op de voorwielen spin komt naar achteren wordt geregeld, (blijft er nog zo'n 30 procent vermogen over) Het is mogelijk dan nog wielspin te krijgen en dan grijpt de traks in en blijf je gewoon stilstaan...

Maar goed nieuwe dag het is momenteel strakblauw hier in vlissingen dus ga maar beginnen, foto's volgen.

cas

ik vind hem geweldig! juist met die uitlaten  ;D  smaken verschillen..... net klaar met MP afzoeken naar een zelfde exemplaar.... ooit... gaat de " gele " weg , als ik een geschikte zwarte als deze vind  :eusa_shifty:   zal wel pas over een jaar of 5 zijn....

ps kan je dat regelsysteem dan niet afsluiten/ anders programmeren?  vast wel,. en dan kan je die HO er gewoon afsloperen  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-09-2010 09:27:02
Citaat van: elianmars op 25-09-2010 00:16:06
Jammer dat je zoveel pech hebt met de wagen.

Gooi de haakse overbrenging er gewoon onderuit. Dan doen er meer. Ben je van dat probleem af.
Dit is wel een ander systeem als bij de V70 Classic

Ik had niet in de gaten dat het om een N gaat :eusa_shhh: 

Thijs T5

smaken verschillen..... net klaar met MP afzoeken naar een zelfde exemplaar.... ooit... gaat de " gele " weg , als ik een geschikte zwarte als deze vind  :eusa_shifty:   zal wel pas over een jaar of 5 zijn....

Cas, als je ooit de ambitie zou hebben, zet die kar dan tijdens de testrit op een groot grasveld en ga even 5 min... spelen weet je zeker dat die bak het ietsje langer volhoud als 1800 km na aankoop(A).. Zal wel rare blikken geven haha

Uitlaat is orgineel Heico, fijn geluid en ikzelf vind de looks ook wel positief.

beunmaat

inderdaad wel lekker agressief die pijpen! ;D

Doe je het allemaal op de oprit?...ik kan me namelijk nog een paar opmerkingen van je moeder herinneren bij de interieur wissel van de 740 :P

Thijs T5

Nog wat Foto's van het werk vandaag,


Schroefjevan het inlaatspruitstuk wat ik nog niet heb los gekregen, zit rechts achter het thermostaathuis moet waarschijnlijk de pomp ervoor wegschroeven om erbij te komen,,, maar het begon hard te regenen.

De boosdoener


Het interieur van de R, ben er super blij mee!
Genoeg gedaan voor vandaag, Onder de douche en wat boodschappen doen vanavond met de vriendin naar de boot toe. Prettig weekend allemaal

Gr Thijs