Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haasje

#300
Ik zal hier ook eens het stof afblazen.
Of het een 100% no-go is moet je zelf maar bepalen, maar je bent gewaarschuwd:

C70 cabrio (nbp?) met kenteken 24-XX-RR

lijstje van de dingen die ik zo weet::
- ABS storing linksvoor (computer gereviseerd)
- vaak geen km stand in display
- srs storingen op gordels
- dak werkt vaak niet (vida ziet dakcomputer dan ook niet)
- remolie verdwijnt (geen zichtbare lekkage en het is te veel om in de rembekrachtiger te zitten, vermoedelijk wordt het via vacuum verbrand)
- stiksel bestuurdersstoel los
- motorstoring (lampje verwijderd)
- koplampen niet apk waardig
en volgens mij vergeet ik nog wat dingen

edit:
Oh ja, airco werkt niet, ecc paneel niet uit te lezen met vida (vida ziet ecc paneel niet)

glenfiddich1983

Misschien handig te vermelden waar hij te koop staat?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

)()()sT

Is tegenwoordig niet bijna elke classic een no-go?



;D

;)

StefanCJ


Redolpho

Citaat van: )()()sT op 12-07-2018 21:36:07
Is tegenwoordig niet bijna elke classic een no-go?



;D

;)
Ik kijk nog regelmatig of er iets van mijn gading bijzit, puur als hobby auto, maar ik vrees dat je in deze helemaal gelijk hebt. Het zijn nagenoeg allemaal no go's.

Een beetje mooi/net exemplaar moet kennelijk de hoofdprijs kosten.


StefanCJ

Het mooiste zijn nog altijd de mensen die beweren dat het zo'n goede auto is omdat ze nooit iets hebben hoeven vervangen. Dan weet je zeker dat het flink in de kosten gaat lopen  ;D

haasje

Citaat van: glenfiddich1983 op 12-07-2018 11:11:59
Misschien handig te vermelden waar hij te koop staat?

Dat weet ik niet :eusa_wall:

Ik weet waar de auto nu staat voor reparatie, maar wordt gezien het aantal problemen nu verkocht als "as is", maar ik weet niet van welke handelaar hij is. De auto zal in/rondom den Bosch te koop staan.
Er zit een nieuwe apk op, om dat te doen is er wel wat werk aan de auto gedaan, maar ook niet meer als noodzakelijk.

HansVolvo

Beter door de pers met deze dan ;-)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ozzzz


Noot

Misschien snap ik het idee van dit topic niet helemaal, maar de redenen die hier steeds genoemd worden zijn in mijn ogen alles behalve definitieve no-go's. Bijvoorbeeld: stiksel stoel los, lampen niet apk waardig, deukje in spatbord enz.

Dan zijn inderdaad alle classics no-go's en kan ik de mijne meteen naar de sloop brengen.

Definitieve no-go's zijn in mijn ogen: omgekat, gestolen, zwaar ongeval (WOK) en zelf recht getrokken of chassisbalken compleet doorgerot. Dat soort dingen.

haasje

Klopt ook wel, maar er is geen topic met "let op dit is een wrak, niet kopen"
Daarentegen zullen er niet veel omgekatte etc auto's bijkomen, deze gaan gewoon naar de sloop.

MikeyQR

#312
Citaat van: Noot op 13-07-2018 21:07:42
Misschien snap ik het idee van dit topic niet helemaal, maar de redenen die hier steeds genoemd worden zijn in mijn ogen alles behalve definitieve no-go's. Bijvoorbeeld: stiksel stoel los, lampen niet apk waardig, deukje in spatbord enz.

Dan zijn inderdaad alle classics no-go's en kan ik de mijne meteen naar de sloop brengen.

Definitieve no-go's zijn in mijn ogen: omgekat, gestolen, zwaar ongeval (WOK) en zelf recht getrokken of chassisbalken compleet doorgerot. Dat soort dingen.

Eens, aantal jaar terug werd er nog wel eens met de km standen geknoeit van de 850's.
WOK meldingen zijn ook NO GO's.
Zo heeft er een keer een 850 T-5R CY te koop gedaan die bij een ramkraak is gebruikt en volgens mij was deze van een mede forumer :eusa_think:

Hoop mankemente is niet meer dan logische met onze oude Volvo's.
Er wordt gewoon geen reparatie gedaan omdat het geld kost en mensen rijden dan door met als er APK op kan nog even een jaar en daarna zien we wel.
Niet van het is een Volvo mooi ding en ik ga er in investeren, de estate wordt vaak gebruikt als werkpaard en er wordt dan een hoop zooi in gegooid achterin, ja daar is een estate voor toch?

Wij als forumers hebben de 850 en of X70 als hobby (de meeste van ons), ja dan mag het geld kosten en gaat er iets stuk maken we dat met of nieuw spul of gebruikt.


haasje

Een van de redenen dat ik hem hier wel geplaatst heb is het aantal dingen die mis zijn met deze auto die in eerste instantie veel mensen niet zullen zien en hierdoor onnodig een auto kopen waar nog erg veel geld bij moet (oa de verwijderde storingslampjes, verdwijnende remolie, dak wat soms wel en soms niet werkt, aircopaneel die niet goed werkt, koplampen, etc.).

Is er nog iets van te maken? Ja, misschien dat een handig iemand die bereid is de gok te nemen, een hoop geld, maar met name tijd erin wil steken er nog iets van kan maken. Ik persoonlijk zie het als een no-go, puur door de extra investering die deze auto nog nodig heeft om hem acceptabel te maken, dan heb ik het nog niet over alles goed aanpakken.

innocenti

@haasje
Ik ben het volledig met je melding eens. Weglekkende remolie is levensgevaarlijk. Dat je het lijstje met gebreken compleet hebt gemaakt siert je. Maar is niet eens meer nodig.

En de rest die meent te reageren op een los stiksel mist de essentie van je bericht.