The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

#1800
Zo daar zijn we weer eens met een update!

Dit weekend maar eens goed besteed door Olijfje wat aandacht te geven in de vorm van een opruim/schoonmaakbeurt.
Om eerlijk te zijn, het was al even geleden dat ik het interieur heb gereinigd. (Iets van ongeveer, bij benadering, 9 maanden  ::))
Nu weet eenieder die mij kent dat ik de volgorde aanhou van; eerst technisch in orde, dan de buitenkant netjes en als laatste de binnenkant.
Alleen was het na ons laatste tripje naar Dld tijdens de paasdagen met dat laatste deel een beetje te gortig geworden, het is namelijk niet handig om aan beide zijden het raam open te doen als de asbak (zo goed als) vol is  :eusa_doh:
Gevolg: Asbak leeg, auto omgetoverd naar asbak  >:(
Het weer werkte goed mee, er was technisch niets aan de hand en de buitenkant had alleen wat last van woestijnzand dat overgewaaid is.
Reden genoeg om toch eens de emmer sop, stofzuiger en ruitenreiniger ter hand te nemen.
Wat frist het daar allemaal van op zeg, ik zou bijna zeggen dat moet ik elke week doen maar dat is een illusie mijzelf kennende.

Ik had wat problemen met de sigarettenaansteker in de vorm van slecht contact maken.
Afgelopen zomer had ik een 3-weg verdeler met USB geïnstalleerd in Italië maar al na 10 minuten kwam er rook van de stekker af en deze bleek dus ook gesmolten (iets met te dunne draadjes).
Die heb ik dus toen al ter plekke uit het raam gedonderd en de aansteker/12 volt aansluiting heb ik er gisteren ook maar uitgesloopt want met resten plastic erin werkt dat ding ook niet naar behoren.
Een andere 3-weg verdeler geplaatst met de juiste draden en deze rechtstreeks op de draden gesoldeerd met krimpkous.
Een dopje over het gat van de aansteker en het is net of het zo hoort.  :eusa_dance:

Wat ik nu nog graag zou willen is een 12 Volt aansluiting bij de asbak achter.
Weet iemand of er al bekabeling ligt hiervoor in een 850 van '96?
Het scheelt een hoop geklooi als we op vakantie gaan of een weekendje weg, ik hoef dan niet een draad van voor naar achter te leggen voor het koelkastje.

Naast dit gepoets heb ik ook nog even mijn derde remlicht "ge-upgrade", het was een 7 LED's maar 1 LED was stuk aan de linkerkant, met een stukje ductape deze afgeplakt net als de LED aan de rechterkant, nu is het dus een 5 LED's geworden en je ziet er weinig van.
Als er weer een LED sterft komt er een nieuwe in.

Olijfje is ook nog even in bad geweest vandaag en daar zag ik dat de achteruitrijlichten een hapering vertonen, waarschijnlijk is de schakelaar dus een beetje ral.
Straks maar even shoppen op het WWW voor een nieuwe.

Al met al een productief weekend met de juiste verdeling van aandacht voor Olijfje en mijn lieffie.

Tot zover weer even,

Groetjes van deze kant.

elianmars

Volle asbak..... blèh, viezerik!  :eusa_snooty: ;D

Wat betreft 12v punt naar achteren, geen idee of dat er ligt, maar dat is toch wel in de middenconsole te friemelen? En dan aftakken vanaf de oude sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord ;D )?

razorx

;D Asbakterrorisme en asbakexplosies. Wist er alles van. Misha beschreef mijn interieur oot als Ash Grey. Niet meer gelukkig. ;)

The Demon

Citaat van: elianmars op 16-04-2018 18:30:08

Wat betreft 12v punt naar achteren, geen idee of dat er ligt, maar dat is toch wel in de middenconsole te friemelen? En dan aftakken vanaf de oude sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord ;D )?
Ik had nog niet echt veel zin om die hele middenconsole eruit te trekken om erachter te komen dat de bedrading er al ligt.  :eusa_shhh:
Ik ga dus maar een nieuwe draad trekken vanaf de dynamo (je wil niet dat je koelkast de accu leeg trekt als je ergens een uurtje gaat wandelen) met een zwevende zekering ertussen.
Citaat van: razorx op 16-04-2018 22:42:00
;D Asbakterrorisme en asbakexplosies. Wist er alles van. Misha beschreef mijn interieur oot als Ash Grey. Niet meer gelukkig. ;)
Ik rook niet meer in mijn vrachtwaggel en overweeg serieus om het in Olijfje ook in te voeren.
Niet roken is bij de vrachtwaggel 1 keer per week een stof doekje en klaar, wel roken is poetsen om de aanslag weg te krijgen.

yannickdv

Draad vanaf de dynamo?  ???

Zou hem gewoon aftakken van de bestaande 12v aansluting. Die is geschakeld en gezekerd. Klari.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Er is vast iets voorbedraad voor een eventuele wel/niet aanwezige trekhaak met 12V, dan zit je al lekker achterin.
Met beleid kun je die best gebruiken.

NinaPaul

Voltage beveiliging of een tijdrelais?

Ikzelf heb gewoon een constante 12V achterin liggen (zo kan je buiten de koelbox je telefoon/powerbank/laptop opladen terwijl je weg bent) een gemiddelde koelbox doet 50watt, bij een goede (opgeladen) accu kan die gewoon de hele dag opstaan (8 uur).

Omdat ik 4mm2 draden heb getrokken kan ik ook vanuit binnen de accu laden en druppel laden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Ik ben eens even aan de snuffel gegaan met de multimeter om te kijken of ik een constant 12V draad kon vinden naar de achterzijde.
In de zekeringkast kwam ik zekering 16 tegen, deze is voor de constant plus van de trekhaak alleen is dus de vraag welke draad dat achterin is, en dan bedoel ik de kleur(combinatie).
Ook kwam ik zekering 36 tegen waar geen beschrijving bij staat in het dekseltje maar waar wel een continu 12V op staat. Wie weet waar deze heen loopt, en welke kleuren deze draad zou moeten hebben?

Citaat van: NinaPaul op 17-04-2018 09:41:58
een gemiddelde koelbox doet 50 Watt, bij een goede (opgeladen) accu kan die gewoon de hele dag opstaan (8 uur).
Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar ik heb altijd een bepaalde angst dat ik halverwege Italië na een plaspauze met een lege accu sta op een verlaten parkeerplaats.
Een tijdrelais zou ook nog ertussen kunnen, maar ik kan natuurlijk ook eens kijken door hem een hele dag aan te laten staan in het weekend.


The Demon

Zo, daar zijn we weer eens met een kleine update.

Dit hemelvaart weekend zijn we er maar weer eens op uit getrokken met z'n tweetjes.
Ditmaal ging de trip richting het zuidoosten van België.
We hadden een appartementje geboekt in Burg-Reuland met de dubieuze naam; Ten Huize Rebecca  :eusa_think:
Kan ik dit appartement aanbevelen? Nee! En dan niet om de reden die de funzen onder jullie denken.

Er waren verschillende issues die niet overeenkwamen met de beloftes, zullen we maar zeggen.

  • De vaatwasser was defect
  • Het bubbelbad werkte niet

  • Er hing een brandlucht in het appartement, die kwam van een houtkachel die niet schoongemaakt was (asresten) en in een dusdanige staat was dat je er niet in wilde stoken om koolmonoxide vergiftiging te voorkomen
  • Wasmachine en droger stonden achterin in de (volle, rommelige) garage en de deur van de droger moest je sluiten met duct-tape
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar daar ga ik jullie niet verder mee vevelen.

Olijfje heeft weer eens bewezen dat ze een eigen willetje heeft, want op de dag van vertrek floepte het service-lampje aan op het moment dat ik haar uit haar slaap liet ontwaken.  :-\
Die beurt zal ik volgende week dus maar even doen, is alles ook weer fris en fruitig voor de APK die er ook aankomt.
Verder overigens niets gemerkt, dus motorisch zit het wel snor met die gas-snuivende 2.0 10V die al bijna 500.000km ervaring heeft.  :eusa_dance:

Maar,.... het belangrijkste was dat we genoten hebben van elkaar en met elkaar aldaar.
Gewoon in 1 dag 3 landen aandoen, lekker ergens iets drinken en/of eten is simpel maar zo ontspannend, en als je dan terug moet met regen kan je dat geen bal schelen.
Bijna 420 kilometer op een tank LPG van 45 liter is gewoon netjes te noemen.
Geen olie bij hoeven vullen en ook de KVS bleef netjes op peil.

Eén minpuntje wat mij opviel was dat de remschijven (met name voor) aan vervanging toe zijn, dus dat zaakje nemen we ook nog maar even mee volgend weekend.
Het is en blijft een slijtagedeel en het is soms toch wel handig als je op een nette manier tot stilstand kan komen.

Tot zover weer even, graag tot de volgende aflevering.  ;D

cornelis-b

De naam "Ten Huize Rebecca" ;D ;D maar dat de boel daar minder was ........................... ach gewoon vergeten, het gaat er om dat jullie het fijn gehad hebben. De omgeving van Burg-Reuland maakt dan weer veel goed.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 13-05-2018 20:01:34
De naam "Ten Huize Rebecca" ;D ;D maar dat de boel daar minder was ........................... ach gewoon vergeten, het gaat er om dat jullie het fijn gehad hebben. De omgeving van Burg-Reuland maakt dan weer veel goed.

Dat hebben we ook gedaan, maar het is niet waar je voor betaald.

The Volvoboy

Fijn he, zo'n betrouwbare 10V. 8) Slokje verse olie erin en gaan met die banaan. Dat LPG verbruik is keurig te noemen trouwens.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Citaat van: The Volvoboy op 14-05-2018 09:28:23
Fijn he, zo'n betrouwbare 10V. 8) Slokje verse olie erin en gaan met die banaan. Dat LPG verbruik is keurig te noemen trouwens.
Zeker fijn, dat slokje olie komt komend weekend.
Verbruik is wel gerealiseerd door rustig aan doen en behoorlijk wat heuvel af rijden moet ik eerlijk zeggen.

razorx

Fijn dat jullie het samen zo goed hebben.
Zooo belangrijk!

BBS

Citaat van: razorx op 14-05-2018 19:51:56
Fijn dat jullie het samen zo goed hebben.
Zooo belangrijk!
Volledig mee eens!
Volvoloos....