Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17-07-2018 12:02:49
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  The Demon, Olijfje en Puntmuts! De omvormer/inverter!
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 118 119 120 [121] 122 123 124 125 Omlaag Print
Auteur Topic: The Demon, Olijfje en Puntmuts! De omvormer/inverter!  (gelezen 88845 keer)
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1800 Gepost op: 15-04-2018 16:09:14 »

Zo daar zijn we weer eens met een update!

Dit weekend maar eens goed besteed door Olijfje wat aandacht te geven in de vorm van een opruim/schoonmaakbeurt.
Om eerlijk te zijn, het was al even geleden dat ik het interieur heb gereinigd. (Iets van ongeveer, bij benadering, 9 maanden  Roll Eyes)
Nu weet eenieder die mij kent dat ik de volgorde aanhou van; eerst technisch in orde, dan de buitenkant netjes en als laatste de binnenkant.
Alleen was het na ons laatste tripje naar Dld tijdens de paasdagen met dat laatste deel een beetje te gortig geworden, het is namelijk niet handig om aan beide zijden het raam open te doen als de asbak (zo goed als) vol is  eusa_doh
Gevolg: Asbak leeg, auto omgetoverd naar asbak  Angry
Het weer werkte goed mee, er was technisch niets aan de hand en de buitenkant had alleen wat last van woestijnzand dat overgewaaid is.
Reden genoeg om toch eens de emmer sop, stofzuiger en ruitenreiniger ter hand te nemen.
Wat frist het daar allemaal van op zeg, ik zou bijna zeggen dat moet ik elke week doen maar dat is een illusie mijzelf kennende.

Ik had wat problemen met de sigarettenaansteker in de vorm van slecht contact maken.
Afgelopen zomer had ik een 3-weg verdeler met USB geÔnstalleerd in ItaliŽ maar al na 10 minuten kwam er rook van de stekker af en deze bleek dus ook gesmolten (iets met te dunne draadjes).
Die heb ik dus toen al ter plekke uit het raam gedonderd en de aansteker/12 volt aansluiting heb ik er gisteren ook maar uitgesloopt want met resten plastic erin werkt dat ding ook niet naar behoren.
Een andere 3-weg verdeler geplaatst met de juiste draden en deze rechtstreeks op de draden gesoldeerd met krimpkous.
Een dopje over het gat van de aansteker en het is net of het zo hoort.  eusa_dance

Wat ik nu nog graag zou willen is een 12 Volt aansluiting bij de asbak achter.
Weet iemand of er al bekabeling ligt hiervoor in een 850 van '96?
Het scheelt een hoop geklooi als we op vakantie gaan of een weekendje weg, ik hoef dan niet een draad van voor naar achter te leggen voor het koelkastje.

Naast dit gepoets heb ik ook nog even mijn derde remlicht "ge-upgrade", het was een 7 LED's maar 1 LED was stuk aan de linkerkant, met een stukje ductape deze afgeplakt net als de LED aan de rechterkant, nu is het dus een 5 LED's geworden en je ziet er weinig van.
Als er weer een LED sterft komt er een nieuwe in.

Olijfje is ook nog even in bad geweest vandaag en daar zag ik dat de achteruitrijlichten een hapering vertonen, waarschijnlijk is de schakelaar dus een beetje ral.
Straks maar even shoppen op het WWW voor een nieuwe.

Al met al een productief weekend met de juiste verdeling van aandacht voor Olijfje en mijn lieffie.

Tot zover weer even,

Groetjes van deze kant.
« Laatste verandering: 16-04-2018 17:24:59 door The Demon » Gelogd
elianmars
V70 T5 + C70 T5
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33573


V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00


« Antwoord #1801 Gepost op: 16-04-2018 18:30:08 »

Volle asbak..... blŤh, viezerik!  eusa_snooty Grin

Wat betreft 12v punt naar achteren, geen idee of dat er ligt, maar dat is toch wel in de middenconsole te friemelen? En dan aftakken vanaf de oude sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord Grin )?
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11386


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #1802 Gepost op: 16-04-2018 22:42:00 »

Grin Asbakterrorisme en asbakexplosies. Wist er alles van. Misha beschreef mijn interieur oot als Ash Grey. Niet meer gelukkig. Wink
Gelogd
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1803 Gepost op: 16-04-2018 22:58:24 »


Wat betreft 12v punt naar achteren, geen idee of dat er ligt, maar dat is toch wel in de middenconsole te friemelen? En dan aftakken vanaf de oude sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord Grin )?
Ik had nog niet echt veel zin om die hele middenconsole eruit te trekken om erachter te komen dat de bedrading er al ligt.  eusa_shhh
Ik ga dus maar een nieuwe draad trekken vanaf de dynamo (je wil niet dat je koelkast de accu leeg trekt als je ergens een uurtje gaat wandelen) met een zwevende zekering ertussen.
Grin Asbakterrorisme en asbakexplosies. Wist er alles van. Misha beschreef mijn interieur oot als Ash Grey. Niet meer gelukkig. Wink
Ik rook niet meer in mijn vrachtwaggel en overweeg serieus om het in Olijfje ook in te voeren.
Niet roken is bij de vrachtwaggel 1 keer per week een stof doekje en klaar, wel roken is poetsen om de aanslag weg te krijgen.
Gelogd
yannickdv
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1177

Maat 46 rechts.


« Antwoord #1804 Gepost op: 17-04-2018 07:40:29 »

Draad vanaf de dynamo?  Huh

Zou hem gewoon aftakken van de bestaande 12v aansluting. Die is geschakeld en gezekerd. Klari.
Gelogd

Groet, Yannick

'97 - Volvo V70 2.3 T5 LPi aut. - Frost Green Metallic - 17" Volans - 344.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 324.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone - 16" Perfo - 292.000km
V70geRwin
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7029


V70R automaat 426


« Antwoord #1805 Gepost op: 17-04-2018 08:18:41 »

Er is vast iets voorbedraad voor een eventuele wel/niet aanwezige trekhaak met 12V, dan zit je al lekker achterin.
Met beleid kun je die best gebruiken.
Gelogd

Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.
NinaPaul
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 4225



« Antwoord #1806 Gepost op: 17-04-2018 09:41:58 »

Voltage beveiliging of een tijdrelais?

Ikzelf heb gewoon een constante 12V achterin liggen (zo kan je buiten de koelbox je telefoon/powerbank/laptop opladen terwijl je weg bent) een gemiddelde koelbox doet 50watt, bij een goede (opgeladen) accu kan die gewoon de hele dag opstaan (8 uur).

Omdat ik 4mm2 draden heb getrokken kan ik ook vanuit binnen de accu laden en druppel laden.
Gelogd

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1807 Gepost op: 21-04-2018 17:11:01 »

Ik ben eens even aan de snuffel gegaan met de multimeter om te kijken of ik een constant 12V draad kon vinden naar de achterzijde.
In de zekeringkast kwam ik zekering 16 tegen, deze is voor de constant plus van de trekhaak alleen is dus de vraag welke draad dat achterin is, en dan bedoel ik de kleur(combinatie).
Ook kwam ik zekering 36 tegen waar geen beschrijving bij staat in het dekseltje maar waar wel een continu 12V op staat. Wie weet waar deze heen loopt, en welke kleuren deze draad zou moeten hebben?

een gemiddelde koelbox doet 50 Watt, bij een goede (opgeladen) accu kan die gewoon de hele dag opstaan (8 uur).
Dat zou inderdaad moeten kunnen, maar ik heb altijd een bepaalde angst dat ik halverwege ItaliŽ na een plaspauze met een lege accu sta op een verlaten parkeerplaats.
Een tijdrelais zou ook nog ertussen kunnen, maar ik kan natuurlijk ook eens kijken door hem een hele dag aan te laten staan in het weekend.

Gelogd
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1808 Gepost op: 13-05-2018 19:40:58 »

Zo, daar zijn we weer eens met een kleine update.

Dit hemelvaart weekend zijn we er maar weer eens op uit getrokken met z'n tweetjes.
Ditmaal ging de trip richting het zuidoosten van BelgiŽ.
We hadden een appartementje geboekt in Burg-Reuland met de dubieuze naam; Ten Huize Rebecca  eusa_think
Kan ik dit appartement aanbevelen? Nee! En dan niet om de reden die de funzen onder jullie denken.

Er waren verschillende issues die niet overeenkwamen met de beloftes, zullen we maar zeggen.
  • De vaatwasser was defect
  • Het bubbelbad werkte niet
  • Er hing een brandlucht in het appartement, die kwam van een houtkachel die niet schoongemaakt was (asresten) en in een dusdanige staat was dat je er niet in wilde stoken om koolmonoxide vergiftiging te voorkomen
  • Wasmachine en droger stonden achterin in de (volle, rommelige) garage en de deur van de droger moest je sluiten met duct-tape
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar daar ga ik jullie niet verder mee vevelen.

Olijfje heeft weer eens bewezen dat ze een eigen willetje heeft, want op de dag van vertrek floepte het service-lampje aan op het moment dat ik haar uit haar slaap liet ontwaken.  Undecided
Die beurt zal ik volgende week dus maar even doen, is alles ook weer fris en fruitig voor de APK die er ook aankomt.
Verder overigens niets gemerkt, dus motorisch zit het wel snor met die gas-snuivende 2.0 10V die al bijna 500.000km ervaring heeft.  eusa_dance

Maar,.... het belangrijkste was dat we genoten hebben van elkaar en met elkaar aldaar.
Gewoon in 1 dag 3 landen aandoen, lekker ergens iets drinken en/of eten is simpel maar zo ontspannend, en als je dan terug moet met regen kan je dat geen bal schelen.
Bijna 420 kilometer op een tank LPG van 45 liter is gewoon netjes te noemen.
Geen olie bij hoeven vullen en ook de KVS bleef netjes op peil.

Eťn minpuntje wat mij opviel was dat de remschijven (met name voor) aan vervanging toe zijn, dus dat zaakje nemen we ook nog maar even mee volgend weekend.
Het is en blijft een slijtagedeel en het is soms toch wel handig als je op een nette manier tot stilstand kan komen.

Tot zover weer even, graag tot de volgende aflevering.  Grin
Gelogd
cornelis-b
Clublid: 85011907
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7004


Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer


WWW
« Antwoord #1809 Gepost op: 13-05-2018 20:01:34 »

De naam "Ten Huize Rebecca" Grin Grin maar dat de boel daar minder was ........................... ach gewoon vergeten, het gaat er om dat jullie het fijn gehad hebben. De omgeving van Burg-Reuland maakt dan weer veel goed.
Gelogd

De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1810 Gepost op: 13-05-2018 20:26:20 »

De naam "Ten Huize Rebecca" Grin Grin maar dat de boel daar minder was ........................... ach gewoon vergeten, het gaat er om dat jullie het fijn gehad hebben. De omgeving van Burg-Reuland maakt dan weer veel goed.

Dat hebben we ook gedaan, maar het is niet waar je voor betaald.
Gelogd
The Volvoboy
Koen
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7816


'98 - V70 2.3 T5 SE


« Antwoord #1811 Gepost op: 14-05-2018 09:28:23 »

Fijn he, zo'n betrouwbare 10V. Cool Slokje verse olie erin en gaan met die banaan. Dat LPG verbruik is keurig te noemen trouwens.
Gelogd

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 559.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.325km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16" Perfo - 291.000km
'98 - Volvo V70 2.5 10V - Garnet Red Metallic - 16" Persus - 266.000km
'99 - Volvo V70 2.4 140pk - Venetian Red Metallic - 16" Perfo - 304.000km
The Demon
When God made me, He broke all the rules!
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4989


+588.000 km and still going strong!


WWW
« Antwoord #1812 Gepost op: 14-05-2018 19:29:27 »

Fijn he, zo'n betrouwbare 10V. Cool Slokje verse olie erin en gaan met die banaan. Dat LPG verbruik is keurig te noemen trouwens.
Zeker fijn, dat slokje olie komt komend weekend.
Verbruik is wel gerealiseerd door rustig aan doen en behoorlijk wat heuvel af rijden moet ik eerlijk zeggen.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11386


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #1813 Gepost op: 14-05-2018 19:51:56 »

Fijn dat jullie het samen zo goed hebben.
Zooo belangrijk!
Gelogd
BBS
"Bert - Jan," Clublid: 85011464
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5215


2.3RN T5


WWW
« Antwoord #1814 Gepost op: 14-05-2018 21:24:10 »

Fijn dat jullie het samen zo goed hebben.
Zooo belangrijk!
Volledig mee eens!
Gelogd

Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat ťn het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.
Pagina's: 1 ... 118 119 120 [121] 122 123 124 125 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 19 queries.