The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Einde ontladen is 11,8 V of max 20% ontladen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

Tijd voor een koelkast die je op lpg aansluit in de auto

The Demon

Citaat van: Sbv op 16-07-2018 10:24:20
Tijd voor een koelkast die je op lpg aansluit in de auto
:eusa_naughty: Nog minder kilometers op een tank.

NinaPaul

#1863
Citaat van: The Demon op 16-07-2018 17:00:30
Citaat van: Sbv op 16-07-2018 10:24:20
Tijd voor een koelkast die je op lpg aansluit in de auto
:eusa_naughty: Nog minder kilometers op een tank.

Die 14 gram per uur (normale 60liter versie) zal het verschil niet snel maken. (Dat is ~ 0,028 liter per uur EDIT: ofwel ~ 35,7uur per liter).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Hallo allemaal, wat leuk..............  >:( Als ik dat nog 1 keer hoor doe ik iemand iets aan!

Inmiddels zijn wij alweer ruim een week terug van vakantie en zit de eerste werkweek er ook alweer op.  :(
We hebben het erg naar ons zin gehad in het altijd mooie Italië.
Olijfje heeft zich kranig gehouden ondanks haar leeftijd en kilometerstand, die inmiddels rap naar de 600.000 loopt.
Over de gehele vakantie slechts 250ml olie hoeven bijvullen en verders niets.
Wel één kleine ergernis gehad wat ik vandaag heb opgelost; De achterklep bekleding hing op een zekere dag enkel nog op de onderste clipjes vast.  >:(
Bij thuiskomst gelijk maar even een reparatiesetje besteld bij Estate service en het zit inmiddels weer zoals het hoort.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze bij Volvo niet gelijk die metalen plaatjes gemonteerd hebben, maar dat zal wel een kostenbesparing zijn geweest of zoiets.


Dit was ons plekje op camping Verna in Cumiana.


Wie zegt dat kamperen niet luxe is? Wij hebben gewoon een bank in de tent.


Olijfje klaar om de Italiaanse alpen te berijden.


Wippie in de auto!  ;D


En zo stonden we erbij op International Camping in Ponte Tresa aan het meer van Lugano, waar we de laatste paar dagen zijn geweest.


En dan moet alles weer ingepakt worden. Het is soms even puzzelen want je neemt toch steeds weer dingen mee die je daar koopt.


Zoals lokaal gebrouwen bier.

Ook heb ik nog de dashboardverlichting onder handen genomen.
Alle lampjes zijn inmiddels vervangen door LED op het SRS en oliedruk lampje na, deze bleven respectievelijk flauw knipperen of branden.
Via WhatsApp gaf Yits aan dat dat een bekend probleem is en dat je dat kan oplossen door een condensator parallel aan het LEDje te solderen.
Laat ik nou net geen soldeerbout bij mij hebben, laat staan condensatoren.  :eusa_wall:
Dus daar maar weer gloeilampjes ingezet.
Volgende stap is de binnenverlichting vervangen met LED, niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Inmiddels staat het volgende tripje alweer voor de deur.
A.s. donderdag gaan we samen met vrienden een weekendje naar Rudesheim, nee niet am Rhein maar wel daar vlakbij.
Thea is afgelopen dinsdag 50 geworden en onze vrienden worden dat dit jaar ook nog, dus leek het mij een leuk kado voor alle drie in plaats van een feest.
Erik en Claudia hebben het echt niet breed en zijn al jaren niet op vakantie geweest dus leek mij dit een mooi kado.
Daar komt de gedachte bij dat bij een feest je een hoop kosten maakt voor anderen die veel drinken en eten en je een envelop geven met een tientje erin.

Olijfje is er klaar voor, ze is vandaag ook nog in bad geweest zodat we weer glimmend de weg op kunnen.

StefanCJ


razorx

Fijn verslag weer. Maarreh hoe heb je die bank daar gekregen? ;D

StefanCJ

Citaat van: razorx op 26-08-2018 20:15:43
Fijn verslag weer. Maarreh hoe heb je die bank daar gekregen? ;D

Is volgens mij een opblaasbank.

:)

The Demon

Citaat van: razorx op 26-08-2018 20:15:43
Fijn verslag weer. Maarreh hoe heb je die bank daar gekregen? ;D
Je weet toch? In een 850 past alles!

Iets met opblaasbaar.....  ::)

BBS

Citaat van: razorx op 26-08-2018 20:15:43
Fijn verslag weer. Maarreh hoe heb je die bank daar gekregen? ;D
Bank met wind ;D ;D

Mooi verslag Walter!!
En veel plezier komend weekend. :D En dat weekend erop alweer feest ;D
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 26-08-2018 20:52:53
Citaat van: razorx op 26-08-2018 20:15:43
Fijn verslag weer. Maarreh hoe heb je die bank daar gekregen? ;D
Bank met wind ;D ;D

Mooi verslag Walter!!
En veel plezier komend weekend. :D En dat weekend erop alweer feest ;D
Dank je, ik krijg het nog druk met vakantie vieren.  ;D

)()()sT


The Demon

Citaat van: )()()sT op 26-08-2018 21:42:04
Ik zou er wel aan kunnen wennen ;D
Ik begin er aan te wennen, maar of dat nou goed is voor mijn bankrekening?  :eusa_think:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin