Handleiding / Instructieboekje 850

Gestart door gerbenvolvo, 20-05-2004 00:01:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerbenvolvo

Beste mensen,

Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een
Volvo 850 2.5i 20v GLT.
Voor betreffende auto heb ik een vraag aan een ieder die mij verder wil cq kan helpen.

Voor mijn Volvo 850 2.5i 20v GLT heb ik nog een handleiding nodig. Deze heb ik ten tijde van de koop niet ontvangen. Graag zou ik deze ergens op i-net willen vinden. Echter deze ben ik niet tegen gekomen.
Heeft iemand deze digitaal staan dan wel, weet iemand een link naar betreffende handleiding?

Alvast bedankt

mehn

#1
Citaat van: gerbenvolvo op 20-05-2004 00:01:35
Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een Volvo 850 2.5i 20v GLT.
Voor mijn Volvo 850 2.5i 20v GLT heb ik nog een handleiding nodig.
Heeft iemand deze digitaal staan dan wel, weet iemand een link naar betreffende handleiding?

Is in principe bouwjaarafhankelijk.

Ik heb HIER een handleiding van bouwjaar 1995 in pdf-formaat staan (12,1Mb).

Doe er je voordeel mee  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb


Bas850

Ik vond deze link ook nog ergens.

Handleiding volvo's
"to finish first, you first have to finish"

joss

Die digitalehandleiding is handig voor thuis. Hoef ik niet eerst naar de auto te lopen.

5T058

Is er ook iemand die een werkplaatshandleiding heeft voor een Volvo 850 T-5? Dus niet de gebruikershandleiding die hier al gepost is maar een handleiding voor het onderhoud ed.

-D©©©L-

Kijk in de boekhandel eens naar een haynes manual.

Vulk

Ik heb deze staan op pdf, maar ik weet niet of ik deze hier mag posten.

Ik veronderstel dat daar auteursrechten op staan?

pwassink

#8
Citaat van: Vulk op 31-10-2007 11:21:26
Ik heb deze staan op pdf, maar ik weet niet of ik deze hier mag posten.

Ik veronderstel dat daar auteursrechten op staan?

Dat eerste zou wel eens kunnen, maar zolang de files niet hier op de server staan ach....

Ik meende overigens dat je wel de US-versie manuals online kan inzien, even zien.

Deze is dat :  http://new.volvocars.com/ownersdocs/1994/1994_850/94850_1.html

En de auteursrechthouder stelt deze op zijn server beschikbaar  ;)

** edit: zie net dat het om werkplaatshandboeken gaat.. das een andere zaak dus
k laat deze bewust even staan, vraag hiervoor komt ook wel voorbij.




Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

gerardgrobben

qua auteursrecht is het leven erg simpel :

Aangezien het product ( de 850) al meer dan 10 jaar uit productie is wordt het algemeen belang van dergelijke boeken hoger ingeschat dan de auteursrechten.

Zou het product nu nog actueel zijn, dan wordt het een ander verhaal.

Ik kan me verder niet indenken dat Volvo hier een advocat op gaat zetten, dat zou wel erg slechte reclame zijn...
tuba or not tuba, that's the question

denkweb

Dan ken jij Volvo/Ford nog niet... ik kan me een Britse club herinneren die zijn domeinnaam kwijtraakte omdat het woordje Ford er in voor kwam... ;)

Op de volvo 850 Club site is onder techniek ook een begin gemaakt met de Nederlandstalige service-handboekjes te digitaliseren...

Bruno V

Bestaat er ook zo'n werkplaatshandboek voor de C70 (al dan niet ergens te koop of online) ? en dan bedoel ik het originel Volvo exemplaar (geen Haynes). Zou verder het wisselstukken programma ergens te vinden zijn (al dan niet betalend).
voor de MG heb ik dit zonder problemen alle 2 gevonden, voor de C70 vind ik het nergens.
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

klaas

ik heb hier ook wel iets leuk gevonden. is wel voor 95-ers maar schijnbaar nog erg goed te gebruiken voor oudere (en nieuwere) types =]
http://www.matthewsvolvosite.com/downloads/Volvo_850.zip (engels)

en hier staat de haynes manual: http://pdftown.com/Volvo-850-Service-Guide.html
(let op het password, dat is: pdftown.com )

klaas

Heeft iemand misschien een echte over, die voor iets schappelijks mijne kan worden? :) volvo glt 2.5 20v 1994 (jan)
De franse die ik bij de auto kreeg is soms zo moeilijk te begrijpen...  Zou ik echt super tof vinden!!

rogerV701998

#14
Ik ben op zoek naar het bij de auto geleverde instructieboekje van de Volvo V70 1998 in het nederlands. Mijn auto komt uit Duitsland en er zit dus een instructieboekje in het duits bij. Wellicht heeft iemand dit als pdf file.