Auteur Topic: De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap  (gelezen 56833 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

innocenti

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2591
  • Geslacht: Man
  • Na 22 jr Volvo loos
De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop…..die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen…
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)
Ik heb dezelfde ervaring. De 3000 moet op temperatuur geremt worden. De 2500 remt onmiddelijk. Ik vind de ds2500 hele fijne blokken. Ik ben aan mn 3de setje bezig. Fijner dan DS-sport, OMD en Mevius blokken.

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2205
  • Geslacht: Man
Het waren inderdaad de DS2500. T was een wat natte en mistige ochtend toen. Reed net op de snelweg toen het verkeer bijna stil stond op de afrit welke ik net op reed... de eerste meters remde de Volvo echt slecht en ze kwamen net op tijd op temperatuur oid om net op een bumperlengte tot stilstand te komen voor mn voorligger....

Ben toen zo geschrokken dat ik mn andere blokken weer heb terug gemonteerd dus vandaar deze keer geen DS2500  ;)



De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop…..die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen…
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11603
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Bij dampgas is max power en lage egt bij 0,92 lambda onder vollast.
Egt is dan 870gr ..dus lager dan benzine ;D
Dit is de opgraving van de eeuw. ;)
In de tijd dat dit speelde las ik niet mee in dit interessante topic. We hadden twee N/A roffels. Pas jaren later toen ik me verdiepte in tuning en ook serieuze meet mogelijkheden kreeg kwam ik er na zelf experimenteren zelf achter wat de ideale lambda waarde is bij het rijden met LPi. Bijna geroerd typ ik in: 0,92!
Zo leuk om eens terug te lezen!

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2205
  • Geslacht: Man
  ;D

Was t al zo lang geleden dat ik wat gepost heb??

Die hoge lambda waarde op full boost heb ik niet => persoonlijk heb ik betere ervaaringen (op LPi) tot max 0.85-0.83. Bij opspoolen houd ik m wel lekker hoog => 1.00-0.97 trekt als een beer met geen knock en echt bizare lage egt! Let wel: wel met aangepaste ontstekingstijden voor op lpg ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2205
  • Geslacht: Man
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #874 Gepost op: 28-09-2017 20:51:58 »
Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjen850

  • Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9587
  • Geslacht: Man
  • volvo bloed blijft stromen
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #875 Gepost op: 28-09-2017 21:39:44 »
Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord ;D wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5552
  • Geslacht: Man
Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2550
  • Geslacht: Man
En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23167
Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  ;D

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer :eusa_dance: had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan :eusa_wall: had me paar jaar minder ergenis gescheeld ;D
Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17058
  • Geslacht: Man
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Dat heb ik hier ook gelezen :)

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2205
  • Geslacht: Man

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord ;D wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.
Om dat nou 2x per jaar te doen vond ik ook wat ;D maar inderdaad een keer gedaan => trilling was wel een aantal maanden weg


Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...

klopt => zat echt een voelbaar significant verschil in


En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.
nou, de ervaring is hier dat er soms best wel verschil zit tussen de theorie en praktijk  ;D was er zelf eerst ook zeer sceptisch over tot ik de bouten had gewisseld


Citaat
Misschien zat de boel gewoon niet helemaal lekker gecentreerd, en heeft de handeling van het verwisselen van de bouten de oplossing geboden :) Neem aan dat slotbouten wel zo ontworpen zijn dat ze even zwaar zijn als de rest.
Dan zou ik ze 7 jaar verkeerd gemonteerd moeten hebben :P heb alleen de slotbouten losgehaald en de rest laten zitten => baksteen stond gewoon met zn wielen op de grond ;)

Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579
Nee had dit artikel nog niet gezien maar bevestigd wel mijn verhaal/ervaring! Had t later hier op het forum ook nog gelezen: NinaPaul had zon zelfde ervaring


Dat heb ik hier ook gelezen :)

Inderdaad als je er naar gaat zoeken vind je hier ook de ervaringen  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-05-2018 08:15:59 door Beheerder »
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

yannickdv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1181
  • Geslacht: Man
  • Maat 46 rechts.
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #881 Gepost op: 29-09-2017 10:34:03 »
Het moment dat ik nu graag slotbouten had gehad.. om ze er vervolgens uit te draaien, en van dat klote getril af te zijn. :eusa_wall:
Groet, Yannick

'97 - Volvo V70 2.3 T5 LPi aut. - Frost Green Metallic - 17" Volans - 344.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 324.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone - 16" Perfo - 292.000km

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7257
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #882 Gepost op: 14-11-2017 20:53:56 »
Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

MrCain

  • Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2205
  • Geslacht: Man
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #883 Gepost op: 14-11-2017 21:21:48 »
Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

Heb de wielen niet losgehad => volvo stond gewoon op de wielen en heb alleen de slotbouten gewisseld met de normale bouten ;)

Maar rijd nog steeds trillings vrij :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7257
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: De paarse vliegende baksteen....Eindelijk trillingsvrij!! Joehoe!!!
« Reactie #884 Gepost op: 15-11-2017 14:29:00 »
Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

Heb de wielen niet losgehad => volvo stond gewoon op de wielen en heb alleen de slotbouten gewisseld met de normale bouten ;)

Maar rijd nog steeds trillings vrij :eusa_dance:

Dan heb je toch minstens 1 bout opnieuw aangedraaid/nagetrokken.
Maar mooi toch dat nu wel trillingsvrij bent.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.