Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-11-2017 21:41:07
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 56 57 58 [59] 60 Omlaag Print
Auteur Topic: De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap  (gelezen 46889 keer)
innocenti
Lid 1000+

Geslacht: Man

Na 22 jr Volvo loos

« Antwoord #870 Gepost op: 10-06-2016 18:05:33 »

De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop…..die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen…
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)
Ik heb dezelfde ervaring. De 3000 moet op temperatuur geremt worden. De 2500 remt onmiddelijk. Ik vind de ds2500 hele fijne blokken. Ik ben aan mn 3de setje bezig. Fijner dan DS-sport, OMD en Mevius blokken.
MrCain
Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+

« Antwoord #871 Gepost op: 11-06-2016 21:09:09 »

Het waren inderdaad de DS2500. T was een wat natte en mistige ochtend toen. Reed net op de snelweg toen het verkeer bijna stil stond op de afrit welke ik net op reed... de eerste meters remde de Volvo echt slecht en ze kwamen net op tijd op temperatuur oid om net op een bumperlengte tot stilstand te komen voor mn voorligger....

Ben toen zo geschrokken dat ik mn andere blokken weer heb terug gemonteerd dus vandaar deze keer geen DS2500  Wink

De keuze voor de DS sport omdat ik de DS2500 net te sportief vind en een keer flink ben geschrokken tijdens een noodstop…..die dingen moeten echt goed op temperatuur zijn eer ze goed willen remmen…
Whuh? weet je cker dat het 2500's waren? DS3000 zijn de echte race blokken en moeten idd heet zijn voordat ze gaan vertragen... bij de 2500's is dat niet het geval. (is mijn ervaring)

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+

855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi

« Antwoord #872 Gepost op: 05-11-2016 23:46:52 »

Bij dampgas is max power en lage egt bij 0,92 lambda onder vollast.
Egt is dan 870gr ..dus lager dan benzine Grin
Dit is de opgraving van de eeuw. Wink
In de tijd dat dit speelde las ik niet mee in dit interessante topic. We hadden twee N/A roffels. Pas jaren later toen ik me verdiepte in tuning en ook serieuze meet mogelijkheden kreeg kwam ik er na zelf experimenteren zelf achter wat de ideale lambda waarde is bij het rijden met LPi. Bijna geroerd typ ik in: 0,92!
Zo leuk om eens terug te lezen!
MrCain
Lid 1000+

« Antwoord #873 Gepost op: 06-11-2016 09:15:53 »

Grin

Was t al zo lang geleden dat ik wat gepost heb??

Die hoge lambda waarde op full boost heb ik niet => persoonlijk heb ik betere ervaaringen (op LPi) tot max 0.85-0.83. Bij opspoolen houd ik m wel lekker hoog => 1.00-0.97 trekt als een beer met geen knock en echt bizare lage egt! Let wel: wel met aangepaste ontstekingstijden voor op lpg Wink

MrCain
Lid 1000+

« Antwoord #874 Gepost op: 28-09-2017 20:51:58 »

Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  Grin

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer eusa_dance had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan eusa_wall had me paar jaar minder ergenis gescheeld Grin

arjen850
Forumsponsor
Lid 1000+

volvo bloed blijft stromen

« Antwoord #875 Gepost op: 28-09-2017 21:39:44 »

Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  Grin

Heb al vanaf het begin dat ik de baksteen heb last van trillingen, zowel in het stuur en wat meer in de stoel en achterbank... Vele malen op verschillende manieren gebalanceerd zonder het gewenste resultaat... Bijna mezelf er bij neergelegd maar toch blijft het steken dat ik er geen oplossing voor kon vinden... Zat zomaar eens een keer naast de baksteen te staren en toen viel het kwartje of eurocentje! Rijd met slotbouten en deze hebben dus een andere vorm (lees vooral kleiner) dus die eens verwisseld met normale originele wielbouten. En wat denk je? Jawel! Geen trillingen meer eusa_dance had ik dat nu een paar jaar eerder gedaan eusa_wall had me paar jaar minder ergenis gescheeld Grin

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord Grin wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.
Piet
Lid 1000+

Also Known As .."Pieterske" or "forumpoedel"

« Antwoord #876 Gepost op: 28-09-2017 21:42:14 »

Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...
classicT5
Jeroen
Lid 1000+

« Antwoord #877 Gepost op: 28-09-2017 21:44:56 »

En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.
Boxman
Lid 100+

« Antwoord #878 Gepost op: 28-09-2017 22:24:19 »

Misschien zat de boel gewoon niet helemaal lekker gecentreerd, en heeft de handeling van het verwisselen van de bouten de oplossing geboden Smiley Neem aan dat slotbouten wel zo ontworpen zijn dat ze even zwaar zijn als de rest.
Dirk342
Clublidnr. 85011048
Lid 1000+

Oud is leuk, behalve.....

« Antwoord #879 Gepost op: 29-09-2017 06:37:11 »

Zo, poos niet gepost maar wel het een en ander aan de volvo gedaan => vooral beetje finetunen van de M4.4  Grin

Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579

"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"
)()()sT
Lid 1000+

V60D3+| V70R

« Antwoord #880 Gepost op: 29-09-2017 08:04:50 »

Dat heb ik hier ook gelezen Smiley
MrCain
Lid 1000+

« Antwoord #881 Gepost op: 29-09-2017 08:37:10 »

Haha geweldig, Dat heb ik nog nooit gehoord Grin wel leuk dat het toch zo ineens opgelost is. Maar met de zogenaamde scooter zou je dit er gewoon uit moeten kunnen balanceren hoor.
Om dat nou 2x per jaar te doen vond ik ook wat Grin maar inderdaad een keer gedaan => trilling was wel een aantal maanden weg

Toch vaag...
Ik heb ook slotbouten die kleiner zijn dan overige bouten.
Toch geen trillingen what so ever.

Zal hem in de massa zitten dan, wellicht dat de mijne desondanks wel even zwaar zijn als  de overige bouten en de jouwe niet ...

klopt => zat echt een voelbaar significant verschil in

En dat massaverschil zit heel dicht bij het hart, effect zou theoretisch niet zo groot moeten zijn.
nou, de ervaring is hier dat er soms best wel verschil zit tussen de theorie en praktijk  Grin was er zelf eerst ook zeer sceptisch over tot ik de bouten had gewisseld

Misschien zat de boel gewoon niet helemaal lekker gecentreerd, en heeft de handeling van het verwisselen van de bouten de oplossing geboden Smiley Neem aan dat slotbouten wel zo ontworpen zijn dat ze even zwaar zijn als de rest.
Dan zou ik ze 7 jaar verkeerd gemonteerd moeten hebben Tongue heb alleen de slotbouten losgehaald en de rest laten zitten => baksteen stond gewoon met zn wielen op de grond Wink

Hahahaha, heb jij het voorbeeld van 626ronin gevolgd op het V70forum van een paar dagen terug ?

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=17579
Nee had dit artikel nog niet gezien maar bevestigd wel mijn verhaal/ervaring! Had t later hier op het forum ook nog gelezen: NinaPaul had zon zelfde ervaring

Dat heb ik hier ook gelezen Smiley

Inderdaad als je er naar gaat zoeken vind je hier ook de ervaringen  Wink
« Laatste verandering: 29-09-2017 08:47:05 door MrCain » Gelogd

yannickdv
Lid 500+

Maat 46 rechts.

« Antwoord #882 Gepost op: 29-09-2017 10:34:03 »

Het moment dat ik nu graag slotbouten had gehad.. om ze er vervolgens uit te draaien, en van dat klote getril af te zijn. eusa_wall

Groet, Yannick

'97 - Volvo V70 2.3 T5 LPi aut. - Frost Green Metallic - 17" Volans - 335.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 321.000km
V70geRwin
Lid 1000+

V70R automaat 426

« Antwoord #883 Gepost op: 14-11-2017 20:53:56 »

Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.
MrCain
Lid 1000+

« Antwoord #884 Gepost op: 14-11-2017 21:21:48 »

Denk eerder dat ze beter gemonteerd zijn.
Heb maanden met een afgebroken bout, 2/3 was weg, gereden zonder trilling.

Heb de wielen niet losgehad => volvo stond gewoon op de wielen en heb alleen de slotbouten gewisseld met de normale bouten Wink

Maar rijd nog steeds trillings vrij eusa_dance

Pagina's: 1 ... 56 57 58 [59] 60 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: