hydrogengarage.com

Gestart door jvderv66, 28-01-2012 22:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvderv66

Wil in mn volvo 2.5 10v van 95 het volgende inbouwen, heb alleen helemaal geen verstand van electronica, kan iemand me hier mee helpen.

zie http://hydrogengarage.com/home.html

Hans Duiven

Citaat van: jvderv66 op 28-01-2012 22:38:04
Wil in mn volvo 2.5 10v van 95 het volgende inbouwen, heb alleen helemaal geen verstand van electronica, kan iemand me hier mee helpen.

zie http://hydrogengarage.com/home.html

Als grote bedrijven zoals b.v. BMW nu nog tegen problemen aanlopen m.b.t. de opslagcel van waterstof,
dan moet je hier verre van blijven.

jvderv66

Heb een vriend, rijd een MB 250 diesel uit ....begin 90 dacht ik....met ook zoiets dergelijks... loopt fantastisch. Lijkt ook simpel. Meer vermogen, zuiniger... en geen roetuitstoot meer, zou dus moeten kunnen toch?

jvderv66

Gaat om 1 van de volgende kits.... heb alleen geen idee welke...
Iemand een voorstel?


arjenT5R

Citaat van: Hans Duiven op 28-01-2012 22:43:51
Citaat van: jvderv66 op 28-01-2012 22:38:04
Wil in mn volvo 2.5 10v van 95 het volgende inbouwen, heb alleen helemaal geen verstand van electronica, kan iemand me hier mee helpen.

zie http://hydrogengarage.com/home.html

Als grote bedrijven zoals b.v. BMW nu nog tegen problemen aanlopen m.b.t. de opslagcel van waterstof,
dan moet je hier verre van blijven.


:police:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sbv

Voor het geld kan je heel wat rijden lijkt me.

Maar ga het testen etc en hou ons op de hoogte zou ik zeggen

jvderv66

Ok, het testen wilde ik gaan doen, is er dan misschien iemand die genoeg verstand van de electronica van onze 850's heeft om me aan te geven welke kit ik eventueel zou moeten aanschaffen?

pwassink

Citaat van: arjenT5R op 29-01-2012 00:50:24
Citaat van: Hans Duiven op 28-01-2012 22:43:51
Citaat van: jvderv66 op 28-01-2012 22:38:04
Wil in mn volvo 2.5 10v van 95 het volgende inbouwen, heb alleen helemaal geen verstand van electronica, kan iemand me hier mee helpen.

zie http://hydrogengarage.com/home.html

Als grote bedrijven zoals b.v. BMW nu nog tegen problemen aanlopen m.b.t. de opslagcel van waterstof,
dan moet je hier verre van blijven.


:police:

Wat ik er even snel van gelezen heb is opslag hier niet van toepassing, datgeen wat er gemaakt wordt gaat direct
de motor in, en als je water (was H2O meen ik) ontleed middels electriciteit kreeg je waterstof oftewel H en pure zuurstof
(daar komt dan de O2 weer voorbij) dat zal hier niet gescheiden worden maar vindt een motor allebei wel lekker schat ik zo ..

Kijk er wel mee uit, waterstof en zuurstof in de juiste verhouding is ernstig explosief, heet niet voor niets knalgas  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ulkeman

ik denk als je die mensen een bericht doet met welk type auto je hebt  ze je vast verder kunnen helpen.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Hans Duiven

Citaat van: pwassink op 29-01-2012 09:26:54
Citaat van: arjenT5R op 29-01-2012 00:50:24
Citaat van: Hans Duiven op 28-01-2012 22:43:51
Citaat van: jvderv66 op 28-01-2012 22:38:04
Wil in mn volvo 2.5 10v van 95 het volgende inbouwen, heb alleen helemaal geen verstand van electronica, kan iemand me hier mee helpen.

zie http://hydrogengarage.com/home.html

Als grote bedrijven zoals b.v. BMW nu nog tegen problemen aanlopen m.b.t. de opslagcel van waterstof,
dan moet je hier verre van blijven.


:police:

Wat ik er even snel van gelezen heb is opslag hier niet van toepassing, datgeen wat er gemaakt wordt gaat direct
de motor in, en als je water (was H2O meen ik) ontleed middels electriciteit kreeg je waterstof oftewel H en pure zuurstof
(daar komt dan de O2 weer voorbij) dat zal hier niet gescheiden worden maar vindt een motor allebei wel lekker schat ik zo ..

Kijk er wel mee uit, waterstof en zuurstof in de juiste verhouding is ernstig explosief, heet niet voor niets knalgas  ;D

Daar had ik overheen gelezen. Maar als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat veelal ook zo.


jvderv66

heel goed gelezen pwassink, eindelijk iemand die het begrijpt!!! das het mooie ook van het verhaal, daar hebben ze die verschillende kits ook voor gemaakt. Meer vermogen, absoluut veel schoner...en minder verbruik. Wat moet ik precies over mijn 850 vermelden??? het is een 95-er 10 klepper 140 pk. Weet verder niet wat ik zou moeten aangeven, iets over een computer/aansturing of electronica, daar heb ik echter geen verstand van.

ulkeman

Citaat van: jvderv66 op 31-01-2012 21:04:45
heel goed gelezen pwassink, eindelijk iemand die het begrijpt!!! das het mooie ook van het verhaal, daar hebben ze die verschillende kits ook voor gemaakt. Meer vermogen, absoluut veel schoner...en minder verbruik. Wat moet ik precies over mijn 850 vermelden??? het is een 95-er 10 klepper 140 pk. Weet verder niet wat ik zou moeten aangeven, iets over een computer/aansturing of electronica, daar heb ik echter geen verstand van.


je kunt ze altijd bericht met gegevens van de auto.
en wachten op hun reactie.
vragen kost immers niks  :)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Daf46

#14
Moest dit werken had je een perpetuum mobile  ::)

1. De auto wekt dus via elektriciteit H2 gas op uit water.
2. Om dit te doen verbruikt je dus stroom
3. De stroom komt uit de accu en die wordt geladen door de dynamo
4. De dynamo wordt aangedreven door de motor en deze wordt dus zwaarder belast omdat de dynamo meer stroom moet leveren. En dus meer verbruiken. (x liter per 100km)
5. Het gegenereerde H2 gas wordt in de motor verbrand als dat allemaal optimaal verloopt zal de motor dus minder benzine verbruiken (pakweg y liter per 100km)
6 Vermits het systeem nooit 100% rendement haalt (alleen al door de weerstand van de bekabeling ernaartoe) KAN y NOOIT GROTER ZIJN DAN x en bijgevolg verbruik je aan het einde van de rit MEER !


Anders gezegd als je 1kWh waard aan H2 gas wil produceren vanuit water heb je ten minste 1kWh aan energie nodig om dit te doen (in de praktijk altijd meer daar 100% rendement niet bestaat).