Sludge in mijn koelvloeistofreservoir; wat is er nu weer...?

Gestart door marnix70, 20-04-2012 23:31:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clk-p

#30
Maar ben nu toch wel benieuwd wat dan bij jou de oorzaak was j()()st. Valt niet mee om die 366 pagina's door te bladeren  :eusa_whistle:

Ps, laat maar.. op pagina 1 staat al wat het probleem was  ::)
Hopelijk bij mij niet het geval aangezien niet heel lang geleden alles nog uit elkaar is geweest en grondig gecheckt is.
Maar ja, je weet maar nooit.

BBS

Citaat van: NinaPaul op 10-05-2017 21:34:18
Lijkt me duidelijk, je hebt last van een dief...

De koelvloeistof en je afdek-ding gejat, maar wel je koelvloeistofdop netjes vaster gedraaid ;)

Hahahahaaa ;D ;D
Volvoloos....

Brammetje

Als er na het vervangen van de radiateur en het spoelen nog wat restjes olie in je KVS tank drijven kun je die met een watersofzuiger opzuigen. Werkte wonderwel bij mij. Wel weer aanvullen met KVS daarna uiteraard.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

clk-p

Inmiddels heb ik een nieuwe radiator op de plank liggen, maar heb vorige week eerst eens even de boel goed geflusht met een speciaal daarvoor gemaakt goedje dat afzettingen en sludge verwijderd. Koelvloeistof die er uit kwam na de flush was naar mijn idee niet schrikbarend vies ofzo en heb
uiteraard daarna nog tweemaal goed door gespoeld en het systeem weer voorzien van nieuwe koelvloeistof. Gedachten hierachter zijn eigenlijk omdat mij na de laatste reparaties van de kop enz opviel dat de koelvloeistof die uiteraard ook vers was daarna al snel ietsje donkerder werd.
Nu ruim een jaar en 15K verder kwam ik er dus achter dat er een klein beetje sludge boven in het expansievat was gevormd.
Maar mijn vermoeden of misschien wel hoop is dat er tijdens de reparaties van toen wat olie in het koelsysteem terecht is gekomen en dit uiteindelijk in de loop der tijd dus in het vaatje heeft verzameld??
Heb inmiddels al weer 500km gereden (in twee lange stukken) en allerlei verschillende rijstijlen toegepast  :angel:
Tot nu toe is de koelvloeistof nog steeds helder en zit er geen nieuwe sludge vorming in het vat.
Hopelijk heb ik het bij het rechte eind maar houdt het de eerst komende tijd nog even goed in de gaten.