Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kulk


Ewout Schalkwijk

Citaat van: Tiago op 05-10-2017 16:26:46
Voor de luchtslang rekent het loeder... ehhh, de roedel Volvojongen in Huelva €193,18. En voor de sensor €21,12. Voor het vervangen van de twee items denken ze anderhalf uur nodig te hebben.
Dus het hele geneuk gaat al met al uitkomen op €193,18, zegt Rebeca...

Als ik het goed lees krijg je dan de sensor en het arbeidsloon voor niks? Niet slecht toch? :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-10-2017 17:52:36
Citaat van: Tiago op 05-10-2017 16:26:46
Voor de luchtslang rekent het loeder... ehhh, de roedel Volvojongen in Huelva €193,18. En voor de sensor €21,12. Voor het vervangen van de twee items denken ze anderhalf uur nodig te hebben.
Dus het hele geneuk gaat al met al uitkomen op €193,18, zegt Rebeca...

Als ik het goed lees krijg je dan de sensor en het arbeidsloon voor niks? Niet slecht toch? :D

Plus een beurt van Rebeca ;D

V70 400K+

Even goegel raadplegen op "Rebeca Huelva" ...

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 05-10-2017 08:29:46
Het grootste nadeel van het OV is altijd dat die gasten nooit rijden wanneer jij het wilt en het beroerd zit  :evil: ;D.
En ze vertrekken waar je niet bent en komen aan waar je niet moet/wil zijn.  >:( :evil:

The Demon


Tiago

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-10-2017 17:52:36
Citaat van: Tiago op 05-10-2017 16:26:46
Voor de luchtslang rekent het loeder... ehhh, de roedel Volvojongen in Huelva €193,18. En voor de sensor €21,12. Voor het vervangen van de twee items denken ze anderhalf uur nodig te hebben.
Dus het hele geneuk gaat al met al uitkomen op €193,18, zegt Rebeca...

Als ik het goed lees krijg je dan de sensor en het arbeidsloon voor niks? Niet slecht toch? :D

Je hebt weer eens helemaal gelijk, de prijs van de luchtslang m/z €65,88. Sorry!

Tiago

Citaat van: The Demon op 05-10-2017 20:27:03
Citaat van: Dirk342 op 05-10-2017 08:29:46
Het grootste nadeel van het OV is altijd dat die gasten nooit rijden wanneer jij het wilt en het beroerd zit  :evil: ;D.
En ze vertrekken waar je niet bent en komen aan waar je niet moet/wil zijn.  >:( :evil:

m/z En ze verrekken 't waar je bij bent en komen zelden aan waar je moet/wil zijn. Ik heb het over V70s...

Tiago

Citaat van: The Demon op 05-10-2017 20:29:58
Citaat van: V70 400K+ op 05-10-2017 20:00:35
Even goegel raadplegen op "Rebeca Huelva" ...
:D

Ik zal haar achternaam maar niet doorgeven, zeker? Ik weet namelijk niet of ze zoveel parkeerruimte voor de deur heeft.

razorx

#1644
Het gemene is dat jij als slimme auteur de lezer een feel good gevoel geeft. Naarmate wij meer lezen over jouw ellende voelen wij ons beter en beter.
Wij maken die fouten immers ook.  :eusa_clap:

Ik blijf smullen van jouw manier van vertellen, maar ook van je beleving van Portugal.
Als het je lukt in dat klimaat oud te worden en te eten te hebben met een dak boven je hoofd. Moah, dan mag die Volvo sjips er wel bij.

Dank je voor je heerlijke verhalen. Mijn koppakking verschompelt bij jouw leed!



Tiago

Citaat van: razorx op 06-10-2017 00:13:06
Het gemene is dat jij als slimme auteur de lezer een feel good gevoel geeft. Naarmate wij meer lezen over jouw ellende voelen wij ons beter en beter.
Wij maken die fouten immers ook.  :eusa_clap:

Ik blijf smullen van jouw manier van vertellen, maar ook van je beleving van Portugal.
Als het je lukt in dat klimaat oud te worden en te eten te hebben met een dak boven je hoofd. Moah, dan mag die Volvo sjips er wel bij.

Dank je voor je heerlijke verhalen. Mijn koppakking verschompelt bij jouw leed!



Slim? Ik voel me meestal een blinde stakker in het land der éénogigen!
Maar... ehhh, goed om te horen, razorx! Twijfel bekruipt me soms namelijk, wanneer er een lange stilte volgt op een vraag mijnerzijds. Dan vraag ik me niet zelden af: Was mijn vraag nou zo dom of zijn ze mijn geneuzel inmiddels meer dan zat?

Overigens heb ik voor a.s. woensdagmorgen een afspraak met Rebeca, voor een beurt. Dat wil zeggen, dat dan de twee bestelde onderdelen vervangen gaan worden (dit laatste even, Elianmars, om eventueel meelezende schuinsmarcheerders vóór te zijn).
Als de wagen met de nieuwe luchtslang straks weer loopt als vanouds, zal ik zonder sputteren het derde deel van de rekening betalen aan de garage in Grândola. Zo niet...
Vamos ver!

Tiago

Een gedenkwaardige dag gisteren...
De motor wilde niet starten. Het was 8 uur in de morgen en berekoud, hooguit 14 graden. De eerste koude en vochtige nacht van deze zomer, er lag zelfs dauw op het dak van Volf. Brrr!
Ik had zojuist een slok koelvloeistof in het reservoir gemieterd, want ofschoon de wagen enigszins voorover - d.i. met de neus lager dan de kont - stond, viel er door de vulopening geen druppel vloeistof waar te nemen.
Afijn, ik zijg met gekamde haartjes en goed fatsoen neer achter het stuur, draai de contactsleutel om en... nada!
Nou ja, nada? Veel gehoest! Maar weinig wol!
Ik herhaal het procedé een twaalftal keren. Af en toe lijkt de motor aan te willen gaan, om daarna meteen weer af te slaan. Mijn vrouw en ik kijken elkaar aan. Een buurman, die een stukje verderop kennelijk op een lift naar Mértola staat te wachten, kijkt óns aan, met nauw verholen leedvermaak.
Ja, mompel ik tegen mijn wederhelft, als de accu straks zegt "Doe het zelf maar!" zijn we de l*l.
Bij de dertiende keer lijkt de motor rochelend meer dan een seconde te willen blijven draaien. Ik zet de pook vliegensvlug in Drive, laat de rem los en Volf suist de heuvel af naar de brug benee, welke ons dorp verbindt met Andalucië.

Kijk, het aardige van een Volvo-garage is natuurlijk wel, dat wanneer ze zeggen "Over twee uur is ie klaar!" de auto na twee uur ook daadwerkelijk klaarstaat, in plaats van na zeven weken - 't kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!
Rebecca liet bij het afrekenen wel doorschemeren dat bij haar Volvenjongen herinneringen aan Fukushima waren opgekomen bij het openen van de motorkap. Waarom ik niet meteen bij haar gekomen was?
Tsja... lang verhaal, Rebecca! Maar de volgende beurt is voor jou!

Of de problemen nu tot het verleden behoren?
Nou, nee! Volf gedraagt zich redelijk normaal, hoor, onder het rijden, slaat tenminste niet bij voortduring af. Maar, wanneer de auto stilstaat, loopt de motor niet regelmatig. Met "niet regelmatig" bedoel ik dat ie "vroem-vroem-vroem" doet, waardoor het hele koetswerk meebeweegt, alsmede de inzittenden. Voor degene die naast me voor het stoplicht staat te wachten en nietsvermoedend opzij kijkt, moet het lijken of ik stilletjes achter het stuur zit te rukken...


Ewout Schalkwijk

Dus toch weer terug naar die NoNo... :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Komt er bij uitlezen geen foutcode van het gasklephuis of een vacuümlek boven water? Je Volvo-vriendin moet dat toch zo voor je kunnen regelen lijkt me terwijl big nono met z'n hamer en beitel vermoedelijk niet echt in staat gaat zijn om je auto uit te lezen.

UserID6342

Is ook het eerste waar ik aan denk, als Volv onregelmatig in zijn toeren loopt....