Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Snap het heel goed hoor en ja, kan mij voorstellen dat het dan een hele opluchting is om enkel dat slangetje !  Maar, ook al was het de distri of zou deze het zijn, dan nog was het niet jouw probleem meer geweest gelukkig !

MikeyQR

zoals ik het lees is probleem nog niet opgelost en moet volv nog een keer terug naar Rebecca, toch Tiago? ???

Tiago

Correcto, amigo Miguel!

Wat ik uit Rebeca's in gebrekkig (Braziliaans) Portugees gestelde email van gisteren opmaakte, wil ze het loeder nu echt bij de strot vatten en niet loslaten vóór ze het lek boven heeft. Als ik haar goed begreep, geeft ze me volgende week een seintje wanneer ze een vervangende auto ter beschikking heeft voor ons.

A ver!

MikeyQR

en nu maar hopen dat ze met al deze informatie ook echt serieus aan de gang gaan ::) je zou bijna denken dat het nu gewoon een keer goed zou moeten gaan :eusa_pray: ik hoop het voor je.

Tiago

#1879
Citaat van: MikeyQR op 08-12-2017 18:30:42
en nu maar hopen dat ze met al deze informatie ook echt serieus aan de gang gaan ::) je zou bijna denken dat het nu gewoon een keer goed zou moeten gaan :eusa_pray: ik hoop het voor je.

Dank, amigo! Maar Rebeca heeft me nog niet opgeroepen, zoals ze beloofd had deze week te zullen doen.
Hè?
Ja, dat is waar! Als ze een vervangende auto kon scoren, had ze er inderdaad bij gezegd. Maar daarom kan ze deze week nog wel effe wat van haar laten horen, vind ik. Of denk ik nu te Nederlands?

Afijn, vandaag effe met Volf voor zijn jaarlijkse doktersbezoek. Ze zullen 'm toch niet afkeuren op een brandend motormanagementlampje, redeneerde ik. Dus sproeiwaterstaal mee, hij moest A zeggen en hij moest een windje laten in een potje of zo. Alles goed, zei de meneer van het IPO, die ooit nog een deerne uit ons dorp gekeurd... ehhh, verkering mee had (en dus wel eens eerder een poepje geroken).

Thuisgekomen wil ik meteen Rebeca elektronisch op haar vestje spugen: Hee, je bent ons toch niet vergeten!
Maar daar heeft mijn Portugese vrouw een stokje voor gestoken: Rebeca zou contact met óns opnemen deze week, dus dan moet jij niet hálverwege al...
Halverwege!? Hal-ver-we-ge!!?? Gloe-gloe-gloeiende...

Tsja, wien Neerlandsch bloed door d'aad'ren kolckt... enzovoorts.

Tiago

Word ik paranoïde? Jullie moeten 't eerlijk zeggen.

Ik bedoel...
Waarom wil Rebeca onze auto per se houden? Als het de vorige keer een kleinigheidje (ademtekort) was, zoals ze beweerde, dan kan het toch weer een lulligheid zijn waarom het motormanagementlampje meteen weer aanfloepte?

Wat ik dus denk... (bear with me here!)
Ik denk dus dat de vorige keer wel degelijk de melding uit de boordcomputer kwam dat de timing-belt niet 'op tijd' stond. Ik geloof MikeyQR c.s. echt wel wanneer ie zegt dat 't errug precies komt en dat één tandje ernaast meteen weer een foutmelding geeft. Dat verklaart meteen ook waarom Volf nog zo trilt op het stuur bij een beklimming. Alleen, het kwam de Volvogarage even heel slecht uit die dag, denk ik. Ze hadden net effe geen ruilauto voor ons, of zoiets. Dus die monteur - die z'n werk dus niet goed gedaan had - heeft met het schaamrood op de kaken gedacht: ik zet dat motormanagementlampje wel even uit en tegen die tijd dat het weer aanfloept, zien we wel weer verder.

Dat denk ik. Roept u maar!

De moord was natuurlijk meteen uitgekomen, als deze oen zo slim was geweest om een foutcodeuitdraai te vragen. Maar dat heb ik dus niet gedaan in mijn vreugde dat het maar een 'kleinigheidje' was.
Trouwens, als ik snugger en slim was geweest, had ik helegaar geen garage nodig vanzelf. Wat zeg ik? Als ik slim was geweest, had ik intussen al wel een auto-met-chauffeur gehad.

Afijn, afgelopen vrijdag heb ik contact gezocht met Rebeca. Want ik hield het niet meer! Het wachten, bedoel ik.
Nee, als ze een vervangende auto gehad had, zou ze zich al gemeld hebben, zee ze. Volgende week misschien!
Waar gáát 't nog over?

Fijne kerst allemaal!

Taranis

Ik denk dat je zo maar eens gelijk zou kunnen hebben :)

Wellicht wordt het tijd om eens te investeren in een Vida kopietje en een dice. Dan kun je 'm zelf uitlezen zonder dat je afhankelijk bent van de grillen van dubbel-D-Rebecca.

Ik bewonder je geduld maar ik vrees dat je gewoon mag wachten tot na de feestdagen ;) Fijne dagen!

Tiago

Citaat van: Taranis op 18-12-2017 21:56:36
Ik denk dat je zo maar eens gelijk zou kunnen hebben :)

Wellicht wordt het tijd om eens te investeren in een Vida kopietje en een dice. Dan kun je 'm zelf uitlezen zonder dat je afhankelijk bent van de grillen van dubbel-D-Rebecca.

Ik bewonder je geduld maar ik vrees dat je gewoon mag wachten tot na de feestdagen ;) Fijne dagen!

Wie zei er ook maar weer, dat er dagen zijn dat zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk hebben?

Morgen is 't [wait for it!] Double-D-Day! Joepieee!

Taranis

Heer Turbofietser, helaas al zo'n 3 jaar niet meer actief: http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=2139  :-\

Succes morgen, hopen dat het lampje nu eindelijk eens uit gaat blijven (zonder het lampje te verwijderen).

macfocus

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Tiago

Citaat van: macfocus op 10-01-2018 16:03:56
Und?

Ja, ehhh ... weer ruilauto meegekregen, een andere dan de vorige keer. Zal straks wel even een foto maken wanneer het licht geworden is.

Tiago

Citaat van: Tiago op 11-01-2018 08:00:17
Citaat van: macfocus op 10-01-2018 16:03:56
Und?

Ja, ehhh ... weer ruilauto meegekregen, een andere dan de vorige keer. Zal straks wel even een foto maken wanneer het licht geworden is.

Ook deze ruilauto rijdt als een speer. Dus wat dat betreft hoef ik helemaal geen haast te hebben. Maar, deze jongen is natuurlijk bloednieuwsgierig naar de foutcode en stuurde Rebeca eergisteren een mailtje met die vraag ...

Hè?
Nog geen antwoord, nee.

marc-850

Die hele Rebecca en die V70 uit je systeem verwijderen, en deze nóóit meer terugbrengen!
;D

UserID6342

Misschien wel de beste 'oplossing' ja :evil: ;D

Tiago

Toen wij een paar weken terug Huelva in reden, kregen we een ijselijk piepsignaal: teken dat de LPG op was en dat ik moest overschakelen naar benzine.

Toen we vrijdagmiddag onze hondsdolle Volf weer ophaalden, diste double-D Rebeca het volgende verhaal op ...
De monteur had haar bezworen dat er verder niets mis was met de wagen, maar dat de storing gezocht moest worden in de gasinstallatie.

Ik dacht razendsnel na - zoals u van mij gewend bent - en vroeg me af, hoe de monteur dat heeft kunnen vaststellen bij een lege(!) LPG-tank. In ieder geval níet proefondervindelijk. Wacht even, aan de hand van de foutcodes natuurlijk!

Dus, als ik het goed begrijp, Rebeca, vliegt het motormanagementlampje meteen weer op oranje, zodra ik overschakel op LPG.
Si, zeezezenzueel.

Moet ik eerst wel effe gaan tanken, want er zit geen druppel gas meer in. Mooi, Rebeca, geef me de foutcode(s) dan maar!
Had ze niet. Ze begon in rad Spaans een heel verhaal op te hangen, waar deze Sancho Panza even geen wijs uit werd. Wat ik wel begreep, was dat ik haar kon geloven dat er niets mis was met de prestaties van de auto en dat het alleen maar in de papieren ging lopen om het lek in de gasinstallatie boven te krijgen en op te lossen.

Haar gêne dat ze niet met de foutcodes op de proppen kon komen, was bijna voelbaar. En - u kent me - ik wilde geen misbruik maken van de mij in de schoot geworpen machtspositie (mijn vrouw zat er namelijk bij), dus ik besloot de zaak double-B (= blauw-blauw) te laten. Ik wist in ieder geval waar het probleem gezocht moest worden, in de LPG-installatie, en dat vond ik al heel wat.
Ergo conclusio, leren leven met het motormanagementlampje op het dashboard zodra ik gas gaf .... ehhh, LPG vanzelf.

Het toffe is dat ik tot twee keer toe een ruilauto meegekregen heb die me geen cent kostte - ze kijken niet eens hoeveel kilometers ermee gereden is en of de tank wel terug op halfvol staat.

Afijn, ik sta bij het tankstation in Huelva, wat denk je? Het gaspistool past niet op mijn holletje. Ikke naar binnen. Het personeel was uitermate behulpzaam, kwam zelfs mee naar buiten teneinde een blik te werpen op mijn holletje, maar het einde van het liedje was: geen gas!
Nou, doorrijden naar het gastankstation in Ayamonte had geen zin, want die waren op dat uur al dicht. Dus ik heb Volf tot de nok toe vol afgetankt met Euro95.

En, inderdaad, geen centje pijn!

Gisterenmorgen kom ik terug uit Mértola en ... floep!
U raadt het al: het motormanagementlampje.

Dus heb ik zojuist double-D weer aangeschreven ...
Lieve Rebeca,
Het klopt dat het lampje meteen weer aanfloept. Edoch, het klopt niet dat zulks met de gasinstallatie van doen heeft, want die heb ik namelijk nog niet aangeraakt.
Het is van tweeën één, of die monteur beflikkert Rebeca of hij heeft geen idee wat er aan de hand is. Hetgeen - nu ik er even over nadenk - op hetzelfde neerkomt.
Het is waar dat de wagen, afgezien van het lichte getril bergop, verder goed rijdt. Toch blijft het vervelend, zo'n waarschuwingslampje op het dashboard, temeer omdat ik nu zeker weet dat het geen ene flikker met de aangegeven oorzaak van doen heeft.
Zal ik maar eens naar het moederbedrijf rijden, Codimotor Sevilla? Wat denk je?
Liefs,
Tiago