Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-08-2018 10:21:48
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.  (gelezen 16898 keer)
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #15 Gepost op: 26-02-2013 14:22:45 »

Wat zou het voordeel zijn met witte injectoren t.o.v. de orginele oranje Huh Er van uitgaande dat de mapping aangepast dient te worden...
Gelogd
UserID6342
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 23215



« Antwoord #16 Gepost op: 26-02-2013 14:25:18 »

Meer brandstof in de cilinders bij een gelijke openingstijd.
Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #17 Gepost op: 26-02-2013 14:26:36 »

Meer brandstof in de cilinders bij een gelijke openingstijd.

Dus kan je op een hogere turbo druk rijden => meer lucht en meer benzine
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #18 Gepost op: 26-02-2013 14:50:00 »

Een klein beetje vermogens toename dus, zonder dat ik met de 15G met de huidige set-up op het randje ga zitten...

Ik kan een 15G turbo bij de dealert E 865,- zonder montage delen bestellen,
 of bij Turbo Hoet 682,- met montage set, Heeft iemand hier al 's z'n turbo besteld en is deze nieuw of gerefurbished? Anders bestel ik 'm bij de dealert.

Even verder gezocht en...
Prijs 1 st nw witte inj = 81,- Euro incl.
Prijs 1 st nw oranje inj = 118,- Euro excl.  
« Laatste verandering: 27-02-2013 22:38:58 door RemkoT5 » Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #19 Gepost op: 27-02-2013 18:45:14 »

Of dan toch zoals bovenstaand maar dan met 18T, en andere downpipe (met rechte flens) zoeken, zit nu conisch op. wel nog even mn spruitstuk onderzoeken, ik ga er een busje penetrant tegenaan gooien.
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #20 Gepost op: 28-02-2013 18:43:20 »

Zoals ik nu kan bekijken ga ik de voorbereidingen treffen voor de nieuwe 15G met witte injecteurs.
Minste risico (belasting automaatbak), voldoende vermogen. wagen is toch 18 jaar oud met 345.000 km's.  eusa_think
Komende weken ga ik er werk van maken, en ja, ik ben ook maar een mens dus misschien stap ik tijdens dit projectje opeens toch over naar 18T met 3'dp, witte injecteurs en s60R spruitstuk.  Grin.
Ik, ja...ga foto's maken en plaatsen over dit projectje met begeleidende info. Als jullie dit leuk vinden tenminste angel
« Laatste verandering: 28-02-2013 21:35:11 door RemkoT5 » Gelogd
UserID6342
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 23215



« Antwoord #21 Gepost op: 28-02-2013 19:35:14 »

Laat maar komen die hap Remko Grin
Gelogd
thuur
Thuurbo Fivespoke
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24137


\/olvo'\/7O.T5 \/olvo'85O.T~5


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 01-03-2013 23:36:34 »

Zoals ik nu kan bekijken ga ik de voorbereidingen treffen voor de nieuwe 15G met witte injecteurs.

Of toch niet....? eusa_think


Gr Grin
Gelogd

RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #23 Gepost op: 02-03-2013 01:07:35 »

Heb ik dan toch al de eerste wijziging, maar wel terug naar het oorspronkelijke plan zie onderwerp.
Van 15G conisch naar 16T schuin met witte injectoren.
En een aanpassing: naar 3' dp en vervangend spruitstuk... Roll Eyes Roll Eyes
remappen.
Beetje meer vermogen, en een weinig extra risico, ik wil natuurlijk wel nog zeker 10 jaar in deze roffel blijven sturen.
Gelogd
thijsvanderplas
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 135


855 2.0 T-5R


« Antwoord #24 Gepost op: 02-03-2013 08:00:26 »

Ik heb een turbo 16t laten opknappen bij turboshoot.

Turbo zag er als nieuw uit en alles volgens afspraak.

Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #25 Gepost op: 02-03-2013 18:38:05 »

Heb ik dan toch al de eerste wijziging

Tja, daar begint de ellende mee.....bij mij toen wel in de tijd althans  angel
Over een maand zit er een 19T of Garrett 3076 op of zo  Grin

Gewoon die 16T s/f met blauwe injectoren monteren, of als je echt ruig wil doen een 18T icm de blauwe injectoren.
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #26 Gepost op: 03-03-2013 20:20:16 »

Re: Wat is jullie verbruik?
« Antwoord #841 Gepost op: 25-07-2008 20:34:23 »
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: thuur op 17-07-2008 23:20:02

Citaat van: Emiel op 15-07-2008 16:46:48

Jammer joh...die boordcomputer is geen benchmark meer voor het verbruik....

Of je moet een manier zien dat je de boordcomputer kan tunen naar je andere injectoren.

Ik heb mijn witte injectoren vervangen door blauwe: verbruik is van 1 op 9,5 naar 1 op 10 gegaan (bij dezelfde rijstijl) maar de BC geeft juist een hoger verbruik dan voorheen.

Gr
Citaat van Eugene:
Wit en blauw zijn beide 350cc bij 3.0 bar, maar de blauwe hebben wel een betere "verneveling
" [/font] [/i]

""Bovenstaande vond ik in een: Wat is jullie verbruik topic""

Mijn vraag dan natuurlijk:
Ik kan ook niet zo veel meer vinden over de blauwe injectoren.
Heeft iemand deze geplaatst in zijn roffel en zijn er voordelen voor de blauwe t.o.v. de witte injectoren.
Ga ik toch weer op het randje zitten met wat de automaat aankan of is dit het overwegen waard.
Indien ze beter vernevelen is dat natuurlijk mooi.
Ik lees ergens anders weer dat de blauwe 395cc zijn en de witten 350cc Huh Huh Huh
Gelogd
UserID6342
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 23215



« Antwoord #27 Gepost op: 03-03-2013 23:47:46 »

Remko, wees verstandig en probeer je niet te veel in te lezen (als je de materie niet echt begrijpt of doorziet) maar neem adviezen aan.  Het wiel is tenslotte al lang geleden uitgevonden.

Zowel een 18T als een 16T kunnen prima met witte en blauwe injectoren icm een automaat, is allemaal geen enkel probleem.  Je hoeft hoeft perse de blauwe te monteren, zegt ook niemand ergens tegen je.

Doe wat/waar je een goed gevoel bij hebt en wat je knip toelaat.  Of dat nu 16T met wit is of een 18T met blauw, het loopt er allemaal prima op als hij is geremapped.
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #28 Gepost op: 17-03-2013 19:07:40 »

Ondertussen ben ik begonnen met de 0 beurt, deze heb ik 5 jaar geleden ook al gedaan, maar vanwege de upgrade, wederom uit aan het voeren.
Wat heb ik al vervangen/vernieuwd.
Achteras rubbers vervangen en RVS remslangen voor (Goodridge) (bij Thuur)
opnieuw rondom laten uitlijnen.

nieuwe accu
2 x een automaat aflaat en bijvul actie uitgevoerd.
nieuwe bobine
nieuwe rotor en verdelerkap
gasklephuis schoongemaakt


vaccuum slangetjes vervangen
pierburgje TCV vervangen

ik heb op het forum blauw injectors gevonden, deze laten testen&cleanen o.k.


hier is de brandstofleiding gedemonteerd met de standaard injectors.


hier liggen de oude (boven) en gereviseerde (onder) injectors.


Hier zitten de nieuwe erin, nu de boel vastzetten.


zo zien de verschillende injectie punten (nozzle's)eruit, links de standaard (oranje) en rechts de blauwe injector.


ook de bougie's vervangen, wederom voor de orginele bougie gekozen, alle 5 de bougie's gaven het zelfde beeld. (grijze waas)


De olie lekkage opgespoord en deze bleek hiervandaan te komen, lekke nokkenas keering bij de sensor.






Wat 'n gekl... om die seal eruit te krijgen, tsjong jonge jonge.... eusa_wall
Helaas heb ik niet de ideale gereedschappen bij de hand gehad om de nieuwe (ook orginele volvo) seal terug te plaatsen, dus we zien wel hoelang het blok droog blijft, tot nu toe geen lekkage.  Embarrassed

Na de ingreep startte de roffel direct, en loopt als een zonnetje, en heel fel op het gas, maar de huidige (oude) turbo hoor je nogal luid janken/zingen.

koelwatersensor en lambda sonde sensor staan nog op de agenda, nu maar een afspraak maken bij de tunert , o ja ik ga voor de 18T.
Het S60R uitlaat spruitstuk is ook al binnen  Grin
« Laatste verandering: 18-03-2013 21:56:21 door RemkoT5 » Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY´95


« Antwoord #29 Gepost op: 04-05-2013 21:41:15 »



Zo de 18T is ook al binnen evenals het S60R spruitstuk (japan) staat 'japan' in het gietstuk maar is blijkbaar niet Het Japan spruitstuk.
Samengesteld moet het er dan straks zo uit gaan zien.



Daar wordt ik dan wel vrolijk van Grin Grin Grin
« Laatste verandering: 28-05-2013 15:04:26 door RemkoT5 » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 19 queries.