Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-05-2018 08:48:22
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.  (gelezen 15885 keer)
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #30 Gepost op: 04-05-2013 22:44:06 »



Merkwaardig
Ik rij nu al een tijdje met de blauwe injectors, ter vervanging van mn orginele oranje, maar, uhh, het lijkt erop dat we toch zuiniger rijden.
Haalde ik normaal net aan 535 met +/- 8l reserve over in de tank.
Haal ik nu 620 km met +/- 8l reserve over in de tank, en mn rijstijl, banden, banden druk, olie of brandstof zijn niet veranderd. Grin
Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #31 Gepost op: 05-05-2013 10:42:50 »

Goed bezig!  eusa_clap

Gaat je geen spijt van krijgen de combi 18T s/f en die blauwe injectoren  Grin Ben benieuwd als alles goed afgesteld is hoe het gaat lopen! Ik heb al een beetje het idee hoe

Die blauwe hebben (net als de groene en alles er boven) meerdere gaatjes waardoor het inspuitpatroon/verneveling beter is en dus ook de samenstelling van het aangezogen mengsel in de cilinder.

Waarom je nu zuiniger rijd  Huh zit de turbo er ook al op? misschien dat je iet wat te arm rijd? heb je toevallig een gelegenheid om de AFR waardes te meten?

Afijn, gaat het volgen en ben zeer benieuwd hoe het vordert!!
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #32 Gepost op: 06-05-2013 10:44:16 »

De turbo upgrade moet deze maand nog plaats vinden, alleen de injectors zijn gewisseld en de ontsteking is vervangen, bobine, rotor, rotorkap en bougie's (org.)

Ik blijf nog wat info plaatsen: ondertussen is ook nog de nokkenas van de uitlaatzijde vervangen, vanwege het blijven lekken van olie langs de nokkenas afdichting. Zat een kras op de nokken as.. (zelf schuld, met uitnemen van de oude lekkende seal). eusa_wall
Zitten dus 4 nieuwe nokkenasseals in, afdichting die gebruikt is, is Marston vloeibare pakking, en het bovendeel is nu lek vrij.
Met hulp van Thuur Grin
« Laatste verandering: 06-05-2013 10:54:29 door RemkoT5 » Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #33 Gepost op: 06-05-2013 17:52:16 »


blok zonder nokkenassen en kleppendeksel


Kleppendeksel binnenzijde


kras in de nokkenas
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #34 Gepost op: 29-05-2013 21:57:32 »

Zo. Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover, binnenkort er komt een zweed e.e.a. modificeren aan de CPU.
Remappen noemen ze dat. Grin
Kannie wachten om weer lekker te gaan toeren.
Gelogd
M a r c
Forumsponsor
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11424


Broemmmmm


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 31-05-2013 10:37:38 »

Oh, hij rijdt zoooo lekker  Grin  eusa_whistle
Gelogd

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #36 Gepost op: 05-06-2013 19:45:12 »

Hij rijdt super, ik moet nog even wennen zodat ik het vermogen optimaal kan benutten wanneer dit nodig is.
Het gehele vermogensbereik ligt nu anders.
En het geluid... even door een tunnel rijden, waanzinnig mooi.
Rond de 120km/h is ie zelfs wat stiller dan voorheen.
Het vermogen wordt mooi opgepakt, en blijft maar gaan en gaan.

Super werk en  eusa_clap voor Marc en Tom van ET en Marco van MTE.


http://www.youtube.com/watch?v=qVrp5AeRRsY

Excuses voor de wat mindere geluidskwaliteit.
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #37 Gepost op: 05-06-2013 19:56:26 »


Ouwe Meuk eruit.


Deze ook.

Dit erin:


en dit


Klaar: Grin Grin Grin
Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #38 Gepost op: 05-06-2013 20:25:31 »

Goed bezig!!  eusa_dance eusa_clap

Rijd lekker h zon 18T met schuine flens  Wink
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
Hans Duiven
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5234


V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe


« Antwoord #39 Gepost op: 05-06-2013 21:36:18 »

Lekker recept  eusa_clap
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #40 Gepost op: 05-06-2013 22:01:28 »

Hij rijdt super, ik moet nog even wennen zodat ik het vermogen optimaal kan benutten wanneer dit nodig is.
Het gehele vermogensbereik ligt nu anders.
En het geluid... even door een tunnel rijden, waanzinnig mooi.
Rond de 120km/h is ie zelfs wat stiller dan voorheen.
Het vermogen wordt mooi opgepakt, en blijft maar gaan en gaan.

Super werk en  eusa_clap voor Marc en Tom van ET en Marco van MTE.


http://www.youtube.com/watch?v=qVrp5AeRRsY

Excuses voor de wat mindere geluidskwaliteit.

Bij het filmpje staat,

Gepubliceerd op 5 jun 2013
Volvo 850 T5 Ferrita cat back with; S60R manifold, Ferrita 3'' dp and 100dpi race cat, blue injectors, Walbro fuel pump, MTE custom mapping. app. 310 hp and 440 Nm torque



Met zon schuine flens ga je toch wel over de 310 pk heen?

Ja, dat klopt maar ik heb 'm naar de veilige kant laten tunen, zodat ik m als daily driver kan rijden en geen opgefokt paard heb, daarnaast ook voor de automaat bak, en dat ik er de komende 10 jaar nog mee kan blijven rijden :-))
Misschien de volgende keer naar de meten is weten dag!
« Laatste verandering: 06-06-2013 09:52:34 door RemkoT5 » Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #41 Gepost op: 05-06-2013 22:04:24 »

Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  Grin eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-)
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #42 Gepost op: 05-06-2013 22:07:29 »



Nog n plaatje Cool
Gelogd
Hans Duiven
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5234


V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart City Coupe


« Antwoord #43 Gepost op: 05-06-2013 22:11:37 »

Ben net weer terug van n rondje rijden...
Als je de snelweg op schiet, dan blijft ie gaan en gaan en gaan,  Grin eigenlijk geen turbo gat te voelen.
Van t weekend even richting Duitsland. kan ik wat harder dan 120 ;-) per half uur   Grin
Gelogd
RemkoT5
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 331


850 T5 2.3 MY95


« Antwoord #44 Gepost op: 05-06-2013 22:12:51 »



En van een andere hoek, gezien.

Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.041 seconden met 19 queries.