upgrade 15G>18T s/f (ipv 16T) +3inc DP etc.

Gestart door RemkoT5, 24-02-2013 21:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Citaat van: RoelNL op 27-09-2016 17:11:49
Maakt niets uit. Enige verschil is zeer waarschijnlijk de lengte van de draad.
[/quote

Eigenlijk maakt dat best wat uit, zoals vincen zegt is de temperatuur daar nog te hoog, het advies vanuit bosch is ook hem flink verder te plaatsen.

RoelNL

Ok. Dan is het nog steeds een heleboel km goed gegaan en nog steeds..

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelNL

Bij mijn 850 ligt die trouwens ook net voor de kat.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Jurijn R

AFR lambda zit bij mij tegen turbo bijna, en doet het gewoon prima  ;)

KIM

Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

RoelNL

Citaat van: KIM op 28-09-2016 21:22:16
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NinaPaul

Citaat van: RoelNL op 29-09-2016 07:56:42
Citaat van: KIM op 28-09-2016 21:22:16
Als het een wideband is: Die kunnen best een beetje warmte verdragen. Om cilinder selectief te kunnen regelen zijn moderne auto's voorzien van een wideband die direct achter de turbo zit.

Dat is een dure aangelegenheid is die dan allemaal stuk gaan haha.

Turbo per cilinder?  :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RemkoT5

#67
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de setup.  ;D ;D ;D


RemkoT5

#68
Even mijn mening toetsen,

1ste ik verdenk de CBV.

Probleem:
-turbo bij volle belasting hoog toerental hoor ik niet meer sissen of rpm geluid maken of hoe je het wil noemen.
-Woesh bij gas los hoor ik niet meer.

Waarnememingen / al gedaan:
Turbo druk vloeit mooi richting 1.13 a 1.17 bar en valt mooi terug bij gas los geen geflutter hoorbaar.
bougies vervangen origineel volvo
bougiekabels vervangen
vacuum slangetjes nagelopen.
halve maan goed gezet van wastegate actuator
K&N inleg filter schoongemaakt
andere mogelijke waarneming, alles werkt goed maar ik wordt langzaam aan doof.

Voordat ik de CBV opentrek of onderdelen bestel. de huidige zit er al n jaar of 4 in IPD silicone membraan met zwaardere veer.

Zie ik misschien iets over het hoofd?







freefall

Ik hoor mijn turbo bij volle belasting ook niet...
Mis je vermogen dan?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

RemkoT5

Nee dat denk ik niet, gaat als n kanon.
Ben net nog even gaat testen, en ik hoor ook de turbo normaal opspoelen.
Misschien is t niets... enkel de woesh bij gas los mist...

aloisdecroon

maak je luchtmassameter los van je luchtfilterbox zodat luchtinlaat van de turbo vrij in de lucht hangt en maak een proefritje, nu moet je de cbv duidelijk ze werk horen doen van binnen in de auto.

RemkoT5

Mn wagentje is redelijk naar de bovenkant getuned met mn automaat bak, de LMM loshalen kan, maar ik moet even nadenken wat er dan allemaal gaat gebeuren...

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RemkoT5

Niets... als in ,dan doet de wagen t niet,
Niets, als in, maakt niet uit je kunt ook zonder LMM rijden en de turbo zonder aanzuigpijp laten draaien