StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ

Vanmorgen had ik toevallig het raam open toen ik hier in de buurt over de drempels reed . Van linksvoor hoorde ik regelmatig een kloenk-geluid. Binnenkort even kijken of ik kan ontdekken wat dit veroorzaakt. Mogelijk toch iets van fuseekogel of stuurstand  :eusa_think:

elianmars

#2686
Dan ligt het trillen misschien helemaal niet aan de remmen.


Edit: na het zien van het filmpje via whatsapp geen twijfel meer. Schijf is krom  ;D

StefanCJ

Gekloenk werd waarschijnlijk veroorzaakt door loszittend hitteschild. Ik heb (nog) geen sjiek metertje om te meten of en hoeveel krom een remschijf is. Met de auto op assteunen, wiel eraf en automaat in de D dit filmpje gemaakt:
https://drive.google.com/file/d/0B2ZtHax_eDx7UHhNR1dTMXVtUW8/view?usp=sharing


Taranis

Gewoon de schijf plat op een vlak oppervlak (aanrecht oid) leggen werkt ook prima  ;)

Ik wil je overigens niet ontmoedigen maar ik kreeg de originele schijven op de N ook krom :-X

V70geRwin

Als er nog genoeg vlees op zit laten afdraaien.
Zelf gehad met originele Volvo 302 schijven  die hagelnieuw waren.
Daarna weer prima en niet teruggekomen.

StefanCJ

Zit genoeg vlees op. Schijven zitten nu zo'n 3500km op de auto. Afdraaien weet ik zo net nog niet. In Wijk bij Duurstede zit een garage die ze afdraait, kost zo'n €100,- en duur een paar uur. Dan moet ik de auto 's morgens daar brengen en later weer ophalen, ben ik een dag mee onderweg en komen er nog nieuwe blokken bij. Originele schijven (nieuw) zijn dan niet zo heel erg veel duurder.

peteRRR

Het zou ook een voordeel kunnen zijn om je huidige schijven te laten afdraaien,..ze zijn tenminste ingereden
en al een keer kromgetrokken,...even zo afvragend of ze dan beter bestand zijn tegen het hitte/koud gebeuren
en daardoor minder snel voor een volgende keer zullen krom trekken?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Citaat van: peteRRR op 07-05-2017 22:23:54
Het zou ook een voordeel kunnen zijn om je huidige schijven te laten afdraaien,..ze zijn tenminste ingereden
en al een keer kromgetrokken,...even zo afvragend of ze dan beter bestand zijn tegen het hitte/koud gebeuren
en daardoor minder snel voor een volgende keer zullen krom trekken?

Groet

Dat wordt wel gezegd ja als voordeel.

peteRRR

Citaat van: V70geRwin op 07-05-2017 22:29:35
Citaat van: peteRRR op 07-05-2017 22:23:54
Het zou ook een voordeel kunnen zijn om je huidige schijven te laten afdraaien,..ze zijn tenminste ingereden
en al een keer kromgetrokken,...even zo afvragend of ze dan beter bestand zijn tegen het hitte/koud gebeuren
en daardoor minder snel voor een volgende keer zullen krom trekken?

Groet

Dat wordt wel gezegd ja als voordeel.


Heb toen ook de schijven laten draaien dat gaat nog steeds prima zo.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Waar heb je dat laten doen?

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 08-05-2017 05:25:51
Waar heb je dat laten doen?

Dacht Veenendaal iig die kant op weet het niet meer precies,..schijven los mee genomen.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

volvobug

Citaat van: peteRRR op 08-05-2017 09:22:47
Citaat van: StefanCJ op 08-05-2017 05:25:51
Waar heb je dat laten doen?

Dacht Veenendaal iig die kant op weet het niet meer precies,..schijven los mee genomen.

Groet

Zou Lunteren kunnen zijn geweest, zie http://www.afdraaienremschijf.nl/. Meen dat die 2 tientjes per schijf vraagt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

StefanCJ

Oeps, al eventjes geen update meer gedaan. Schijven afdraaien doen ze niet zoveel meer in de buurt. Dichtstbijzijnde afdraaier zat in Wijk bij Duurstede; moest ik de auto neerzetten, paar uur wachten en weer ophalen. Dan ben ik dus een hele dag kwijt. Daarom maar bij de dealer (leve de korting!) nieuwe originele schijven en blokken besteld. Omdat het toch al onnodig geld heeft gekost maar gelijk maar weer de Police Spec blokken besteld. Deze stoffen wat meer maar bijten erg lekker.

Ze zitten er nu al 1000km onder en het remt weer erg strak en hard. Ik heb het hitteschild vast gezet en ook een uitlaatklem vervangen, de uitlaat 'hing' op een beugel onder het hitteschild. Nu is de V70 weer helemaal tril, rammel en kloenkvrij.

Mijn Yatour leest sinds een paar weken geen USB-sticks meer. Binnenkort een nieuwe bestellen (of een grom of Imiv), mogelijk met bluetooth ivm telefoneren.

:)

Ewout Schalkwijk

Bijna alles weer opgelost dus. :D meer tijd om te trainen Steef. :eusa_angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Saai hè, als je een auto hebt die het gewoon goed doet ? ;D