Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID25761


Sbv

Citaat van: elianmars op 27-10-2017 22:23:28
Dit is volgens mij Erinus. 16 inch.
Klopt helemaal Erinus dus

Thor is 17". 225-45-17 is geen maat voor een V70 XC/XC70

blauweroffel

Ah, dank voor deze info.

En er liggen 215/65 banden om.

BR

Sbv

Citaat van: blauweroffel op 27-10-2017 22:34:34
Ah, dank voor deze info.

En er liggen 215/65 banden om.

BR
dat is ook de standaard maat voor 16". Zo in het zij aanzicht lijkt het net alsof de achteras een tik heeft gehad en naar voren staat. Is niet zo

elianmars

Citaat van: Sbv op 27-10-2017 22:38:30

Zo in het zij aanzicht lijkt het net alsof de achteras een tik heeft gehad en naar voren staat. Is niet zo

Dat is bij de classics toch ook het geval?

blauweroffel

Wie weet waar deze stekker voor dient?
Komt onder de luchtfilterbak vandaan. De 4 stipjes zijn een soort staafjes.



BR

Vulk


blauweroffel

Citaat van: Vulk op 29-10-2017 12:39:06
Lpi-diagnosestekker?

Die hangt naast het vloeistoftankje van de flashlube

BR

KIM

Weet je dat wel zeker? Deze stekker is exact gelijk aan degene die voor LPi als diagnosestekker wordt gebruikt. Je kunt het deel met de dopjes erin eraf klikken en de diagnose connector daar op aan sluiten.
Is geen Volvo eigen stekker in ieder geval.

blauweroffel

Citaat van: KIM op 29-10-2017 13:00:58
Weet je dat wel zeker? Deze stekker is exact gelijk aan degene die voor LPi als diagnosestekker wordt gebruikt. Je kunt het deel met de dopjes erin eraf klikken en de diagnose connector daar op aan sluiten.
Is geen Volvo eigen stekker in ieder geval.

Dan ga ik nu (als het stopt met regenen) kijken welke stekker dan bij het flashbakje hangt.

BR

blauweroffel

Het is dezelfde......deze zat eerst bij het tankje, maar dat heb ik onlangs een keer schoongemaakt en hierbij een en ander losgeknipt om het tankje eruit te kunnen halen. Want het was een vieze flashlubezooi.......en toen dus deze stekker over het hoofd gezien bij het terugmonteren van het tankje.

Dus Kim en Vulk, bedankt.

Overigens ga ik woensdag met deze grijze naar verdampere in Goirle. De auto houdt in bij gasgeven (alleen op lpg) en er tikt steeds luider een of ander apparaatje (gasdruksensor?) in het vooronder. Als ik op benzine rij is het getik weg en is gasgeven ook echt gas geven  ;D
Ben er eerder geweest met de rode en dat is mij uitstekend bevallen.

Ik verdenk zelf iig de lpi pomp in de tank, die zal de oorzaak zijn van het inhouden bij het (fel) optrekken. Het getik: ben benieuwd.
Zet hier van de week mijn bevindingen wel neer.

BR

blauweroffel

#851
Vandaag met de auto naar verdampere geweest.
Ik ben er ooit met de rode geweest en toen wist ik al: als ik ooit weer naar een gasspecialist moet , dan naar Kees van verdampere.
Aan zijn werkwijze kan menigeen een puntje aan zuigen! Hij neemt de tijd, blijft heel rustig en zoekt net zolang tot hij tevreden is.
Ik was er om 09.30 uur en ging rond 13.00 weer weg.

Klacht: inhouden bij optrekken (op gas), en een tikkend geluid ergens in dash, wat verdween bij overschakelen op benzine.
Wat is er gedaan:
1. uitlezen met de computer, in de werkplaats en rijdend in de omgeving. Helaas bood dit geen info , geen foutmeldingen. Wel hield de auto een keer in, maar ja, net als een bezoek bij de tandarts: als je er eenmaal in de stoel zit, lijken klachten plotseling erg ver weg......
2. uitvoerige inspectie in het vooronder:
wat bleek: de gasdruksensor zat zonder rubber gemonteerd onder schutbord, rubber er tussen en getik was weg. (waar rubbers al niet goed voor zijn)
Toen ontsteking en bougies eruit en bekeken. bobine nr 3 zag er verdacht uit, veel troep in de koker en aanslag. Bougies leken ok, wel alle contactpunten precies op 6 mm gezet. Alle bobines gereinigd en zaak teruggeplaatst.
3. injectoren losgehaald: alle pijpjes (die het spruitstuk ingaan) aan de bovenkant veel te kort, bij een pijpje rubberen ringetje zelfs al er af.
Alle pijpjes/slangetjes uit de injectoren gehaald, schoongemaakt en toen op juiste lengte teruggeplaatst. Injectoren teruggezet.
4 als toetje: flashlube systeem nagekeken en glazenbuisje vervangen en geconstateerd dat electronica niet meer functioneerde.
Volgens Kees is flashlube niet echt nodig bij deze motor, de kleppen zijn al af fabriek extra hard.

Kosten voor deze operatie: 120 euro. Dik drie uur aan gewerkt, koffie gratis.

Uitvoerig kunnen testen op de terugweg: de auto rijdt weer zonder inhouden!! :eusa_dance:
ik rij er dik 350 km voor , maar dat doe ik dus heel graag!! Kees: klasse :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:


BR

elianmars


classicT5


blauweroffel

De XC:
Deze week ontdekt dat mijn tijdelijke oplossing om het gesis van het rempedaal te stoppen uitgewerkt raakt. Die begint weer zachtjes te sissen....
Dit weekend maar weer eens op de kop in het vooronder.
Daarnaast denk ik dat de pakking van het achterste spruitstuk lek is (of spruitstuk zelf?), ik hoor een gebrom van de uitlaat (voorin, niet achteraan), vooral als ik het gas loslaat en het toerental daalt.

Wel een nieuw fenomeen, ik dacht eerst dat de stabistangen vervelend begonnen te doen, maar die zien er nog goed uit.
Wat is er aan de hand?

De voorwielen hebben "speling". Als ik er aan de bovenkant tegen aan duw, dan kan ik ze (kantelend) iets (cm?) terugduwen. Heel merkwaardig. Als ik dat een keer gedaan heb is de speling weg. Ik verdenk de aandrijfassen of kan het nog iets anders zijn?
Iemand ervaring?

BR