van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

#255
Gisteren de dynamo weer opgehaald en ingebouwd. Was even puzzelen met de brackets, uit elkaar gaat altijd zo makkelijk. Yits had een mooi blog er van dus de plaatjes daarvan hielpen prima.



Gelijk een andere stuurpomp erop en met het tooltje goed gelast lag de riem er ook zo weer op.
Stuk makkelijker dan met een waterpomptang het blokje proberen te laten draaien  :eusa_wall:



Toen een dik halfuur rijden om even bij te laden.
Volgende ochtend de test en klik, niets.
Ruststroom is al tijden netjes 60milliampere dus dat is het ook niet.

Laadstroom net even gemeten en die was prima maar de accu laadde vanuit de ANWB bus erg raar.
Zelf vertrouwde ik de accu ook al niet meer en is ook niet zo raar als je al tijden te weinig sap uit de dynamo krijgt. Nieuwe accu net gehaald en erin gezet. Morgen maar even uitlijnen regelen en zaterdag op vakantie  ;D

V70geRwin

Had de groene injectoren al bijna een dik jaar in de kast liggen denk ik voordat ze er in gingen en rij er nu een poosje mee rond. Toen we ze installeerden had ik nog een lek bij het inlaatspruitstuk en daarom zochten we de brakke stationair loop niet in de injectoren maar toen dat was opgelost werd de stationair loop niet beter. Bleef onrustig en niet het kenmerkende popopopop van de 5 cilinder. Leon riep ook al eens iets over neppers en dat bleef een beetje hangen, ze waren ook eigenlijk net iets te koop vanuit Australië  :angel:

De originele laten reinigen en gecontroleerd op sproeibeeld en op naar Yits om ze terug te zetten en de tuning daarop aan te passen.

Direct na de start was de stationair loop weer als vanouds en ook door de toeren heen veel gelijkmatiger.
Het oppakken van stationair naar een klein beetje gas was ook niet verfijnd maar ook weer heerlijk. De fuel trim bleef onder de 1% en dat voor injectoren die al 3 ton hun werk hebben gedaan.

Yits wederom bedankt voor de gezelligheid, je kunde en hulp en erg leuk dat je blij bent met de cpu box en obd stekker, kon ik jou ook een keer blij maken  ;D

Over de imi's, wat opviel waren inderdaad de gietranden (ontbreken bij de originele), dunnere kaders om het nummer etc. Algehele afwerking is duidelijk veel minder. Helaas geen foto van de 2 naast elkaar gemaakt maar hier van de Imi om te laten zien wat er bedoelt wordt:



Nog wat goodies verzamelt:

R-spruitstuk, 16T schuine en bijbehorende 3 inch pijp.
S60R remmenset voor achter.
Focal setje voor de achterdeuren
Setje om de knippers van LED te voorzien (voorin DUAL Led met wit)

En een van de Koni achterdempers is al lek  :eusa_wall:

Ook tjilpt de multiriem na de dynamowissel, ook maar een nieuw setje erop.

Genoeg te doen weer  ;D

UserID6342

Heb hier ook nog zo'n gloedjenieuw setje groene imi's liggen.  Ook nooit gemonteerd want twijfel aan het sproeibeeld / opbrengst, ondanks dat ze nieuw zijn ;D.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 23-10-2016 07:49:54
Heb hier ook nog zo'n gloedjenieuw setje groene imi's liggen.  Ook nooit gemonteerd want twijfel aan het sproeibeeld / opbrengst, ondanks dat ze nieuw zijn ;D.

Jij rijdt toch nu ook met immi's die je had laten controleren ofzo?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Nope, ik had een stel nieuwe Chinese imi's gekocht en een gebruikt setje van Willem overgenomen. De laatste laten schoonmaken en voorzien van nieuwe filters en beide sets laten testen. Qua opbrengst verschillen ze helemaal niets maar wel iets qua sproeibeeld, vandaar dat de gebruikte Bosch set er bij mee is ingegaan en de nieuwe set (zie het als reserve, als nood) opgeslagen ligt.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 23-10-2016 11:42:48
Nope, ik had een stel nieuwe Chinese imi's gekocht en een gebruikt setje van Willem overgenomen. De laatste laten schoonmaken en voorzien van nieuwe filters en beide sets laten testen. Qua opbrengst verschillen ze helemaal niets maar wel iets qua sproeibeeld, vandaar dat de gebruikte Bosch set er bij mee is ingegaan en de nieuwe set (zie het als reserve, als nood) opgeslagen ligt.

Ah, verkeerd begrepen/onthouden dus.
Excuus.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342


V70geRwin

Na de dynamo wissel (vlak voor de vakantie) kreeg ik er een vogeltje bij.
Het musje was nu een krijsende kara geworden, nieuwe spanner er op en klaar (zelfs nog met de oude riem), had de verkeerde erbij besteld (je hebt nogal wat smaken en lengtes in die dingen).

Gelijk de na 3 weken al lekke koni str-t demper LA vervangen. De olie droop eruit en demping was behoorlijk weg, de kont ging lekker om zeg maar. Eens kijken wat het insturen onder garantie op levert.

Nu gauw de spullen verzamelen voor het spruitstuk, turbo en DP wissel want de stank in de file is niet fijn.
Komt er gelijk een nieuw uitlaatje onder want die is aardig croky. De rubbers naast de grote pot die ik vorig jaar al had vervangen waren niet van beste kwaliteit want ook al weer door (tijdelijk opgelost met tyrappie erom) dus maar weer een paar verse er tegen aan.

Yits heeft de tune aan de veilige kant gezet voor de witte injectoren en dus maar blauwe bestellen om de 16T schuin met 3"DP wel van voldoende sap te voorzien.

razorx

Haha weer stevig bezig lees ik. Bizar van die Koni overigens. Slaak maar een kreet als je injectoren binnen zijn.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 04-01-2017 18:00:36
Haha weer stevig bezig lees ik. Bizar van die Koni overigens. Slaak maar een kreet als je injectoren binnen zijn.

Thx, komt goed.

leons850

Ik ga er vanuit dat je de zelfde blauwe hebt besteld als ik heb (470cc)
Maar heb je die nodig bij een 16T schuin dan?

Ik heb met die setup altijd met witte gereden, of ga je naar de blauwe van de V70N/S60 T5?

Verder ben je er ook maar druk mee, laat even weten wat de reactie van Koni was.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 04-01-2017 19:16:16
Ik ga er vanuit dat je de zelfde blauwe hebt besteld als ik heb (470cc)
Maar heb je die nodig bij een 16T schuin dan?

Ik heb met die setup altijd met witte gereden, of ga je naar de blauwe van de V70N/S60 T5?

Verder ben je er ook maar druk mee, laat even weten wat de reactie van Koni was.

De witte liepen al richting de 90% met de vorige tune.
Better safe then sorry dus idd dezelfde blauwe als jij besteld.

Koni loopt via Duitse winkel (ebay) dus zal wel ff duren.

V70geRwin

Bij de subframewissel heb ik er nieuwe rubbers in gezet.
Die had ik al heel lang geleden bij IPD gekocht en naar nu blijkt van proparts.

Ik heb bij de wissel gelijk die blauwe inserts er in gedaan, ook van proparts.
De voorste gingen er nog wel aardig in maar de achterste eigenlijk net niet lekker.

Nu na een poosje rijden leek het sturen nergens op, net alsof mijn subframe zwabberde.
Vorige week de achterste blauwe inserts eruit gefrot en dat was al een wereld van verschil.
Morgen gaan de voorste er ook uit en dan maar opnieuw naar de uitlijner.

Ook op internet vond ik dat deze rubbers en inserts (beide van proparts) niet goed samen passen.
Hoe de inserts het met de originele rubbers doen weet ik dus niet maar combineer ze dus niet met de rubbers van proparts zelf.

Ook morgen ff nieuw riempje voor de multiriem erom.
En ook een Calearo dak antenne besteld voor de DAB radio.

V70geRwin

10 boutjes met imal ingespoten.
Morgen verder.

V70geRwin

Uitlaatkant spruitstuk pakking lekte wel erg veel dus al het kleine grut besteld voor het grote grut:



R Spruitstuk ff netjes schuren...



Alles kwam netjes en makkelijk los, al rookte de imal lekker vanochtend, 3 tapeinden bleven zitten.
Voor de rest nieuwe gestoken, nieuwe ringetjes en boutjes erop.
Andere kant van het aanlegvlak ook maar schuren...



Dan zit het spul er weer onder...



Gelijk de achterste motorsteun meegenomen en alle grote- en kleine koelwaterslangen inclusief een mooi nieuw vaatje. Nog 2 kleine vacuüm slangen die aan de dunnen metalen leiding zitten die aan de achterkant van het blok langs loopt over de koelwaterbuis, van intake naar benzine drukregelaar.

Daarnaast de voordeurpanelen weer gelijmd en met nieuwe witte klemmetjes teruggezet.
In de achterdeuren ook de Focal set geïnstalleerd. Tweeters in de bagage bak losgekoppeld.

Henk heeft voor mij een schopplaat gerepareerd, die komt er weer op als de Calearo DAB antenne er op zit.
Die dacht ik laatst gauw er op te schroeven ipv de shark vin maar de vin was fake, geen gat in het dak  ;D

Tweede setje trexxen van Mark (ET) overgenomen zodat er 2 sets zijn voor zomer/winter.