Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-10-2017 21:59:09
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Íhlins / Brembo)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 45 46 47 [48] 49 Omlaag Print
Auteur Topic: 850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Íhlins / Brembo)  (gelezen 53551 keer)
V70geRwin
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6506


V70R automaat 426


« Antwoord #705 Gepost op: 13-08-2017 11:46:43 »

Waanzinnig mooi  eusa_clap
Gelogd
EricL
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 752



« Antwoord #706 Gepost op: 13-08-2017 12:44:02 »

Dank voor de reacties heren! Probeer er het beste van te maken. Grin
Gelogd
rob850/480
Lid 10+
**
Online Online

Berichten: 76


« Antwoord #707 Gepost op: 13-08-2017 13:51:00 »

Dat lukt prima.
Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9076


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #708 Gepost op: 13-08-2017 14:06:47 »

Petje af hoor!
Gelogd

marrrcel
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 663


'96 855 R automaat LPI


« Antwoord #709 Gepost op: 13-08-2017 23:46:27 »

Oogstrelend mooi. Goed bezig.
Gelogd
Tveter
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 21


If I could, then I would..


WWW
« Antwoord #710 Gepost op: 15-08-2017 14:49:32 »

Wauw.. dit laat mijn argument voor een volvo maar weer eens zien.

Ik 2 dagen geleden tegen vriendin: "Volvo V70 classic en 850 hebben een goede community die niet op kijken van een wat hogere km stand en die wagens in top conditie proberen te houden.."

Gelogd

'98 V70 TDI (MY99)
elianmars
V70 T5 + C70 T5
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 32805


V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00


« Antwoord #711 Gepost op: 15-08-2017 15:15:59 »

Hier wordt met geld gesmeten  Shocked  Grin  eusa_clap
Gelogd
MikeyQR
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1505


855 T-5R MT 1994


« Antwoord #712 Gepost op: 15-08-2017 15:22:00 »

Netjes weer Eric. eusa_clap
Gelogd

Volvo 850 T-5R MT Black Stone
maruska
Energie-onzuinig :)
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8036


855 T-5R CY MT "Chiquita"


« Antwoord #713 Gepost op: 15-08-2017 15:45:08 »

lekker bezig eric Grin
binnenkort maar de kachel testen Smiley
Gelogd

22 jaar oud, en toch bijna nieuw
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
Ook zo gek ? Dat kan ech nie Grin
yannickdv
0641121404
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 764


« Antwoord #714 Gepost op: 16-08-2017 09:54:59 »

Heerlijk om deze fotoserie te bekijken!
Gelogd

Groet, Yannick

'97 - Volvo V70 2.3 T5 LPi aut. - Frost Green Metallic - 17" Volans - 330.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 320.000km
'98 - Volvo V70 2.5 10V - Garnet Red Metallic - 16" Persus - 266.000km
EricL
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 752



« Antwoord #715 Gepost op: 09-09-2017 20:02:53 »

Dank u allen, we gaan vrolijk verder! Grin

Zoals de meesten weleens gelezen hebben staat de originele motor al enige tijd naast de auto. Dit is een mogelijkheid om alles extra goed aan te pakken. Bedoeling is dat het blok er weer perfect uit komt te zien, net zoals de 850 R.  eusa_angel

Alvast een start gemaakt met het poetsen van het kleppendeksel:



Oogt al een stuk netter maar nog lang niet klaar:



Op deze foto valt ook op dat het blindplaatje een behoorlijk deuk heeft.... Angry

Zowel de oliedophouder als het blindplaatje uit het kleppendeksel getikt:



Ook de krukaspoelie en randdelen worden aangepakt, hier zijn alle delen gestraald en klaar voor de volgende behandeling:



De 'houder' voor de aandrijfas was niet eens zo slecht, maar als we toch bezig zijn kunnen we deze gelijk meepakken:



Alle onderdelen voor de standkachels worden ook gerestaureerd of vervangen. Ik had ongeveer twee jaar terug nog ÚÚn van de laatste nieuwe leidingen (die bij het schutbord bevestigd zit) kunnen bemachtigen. Vanuit de fabriek is deze leiding enkel in een dun laagje matzwarte verf gespoten en daardoor dus erg roestgevoelig. Ik heb ook nog een andere complete leidingset (thanks Maarten!) die nog in goede staat is, maar dus wel de betere anti-roestbehandeling nodig heeft:



Hier de gebruikte set met enkele andere standkachel-onderdelen, alles gestraald.

Aangezien de achterassen weer in perfecte staat verkeren en het bijna onmogelijk is dat deze weer gaan roesten, moesten de speciale bouten natuurlijk ook behandeld worden:



De linker bout in originele (gebruikte) staat, de rechter gestraald.



Alle bouten klaar voor verdere behandeling. Aangezien deze bouten niet meer verkrijgbaar zijn had ik dan ook geen andere keus dan ze her te gebruiken.

De ruitenwissers hebben in de twintig jaar de nodige steenslag opgelopen:



En gestraald:



Aangezien deze ruitenwissers gedeeltelijk uit alu en staal bestaan bekijk ik nog even welke behandeling deze gaan krijgen.

De blindplaat van het kleppendeksel van de eerdere foto's is door een goede maat van mij zeer professioneel uitgedeukt, waar ik zeer dankbaar voor ben. Vervolgens ook dit onderdeel gestraald ( eusa_whistle)



Natuurlijk zijn er ook nog onderdelen klaar:



De achterste fusees zijn elektrolytisch verzinkt en vervolgens (geel) gepassiveerd.

Diverse delen die aan het motorblok bevestigd zitten zijn ook verzinkt en daarna blauw gepassiveerd:



De oliedop is inmiddels ook klaar (verzinkt en blauw gepassiveerd):



De krukasmoer, verzinkt en geel gepassiveerd (chroom6):



Met enkele standkachel-onderdelen:







Deze onderdelen zijn inmiddels nergens meer te krijgen en uiterst zeldzaam geworden.
Ik had er nog ÚÚn in slechte staat die ik ook heb laten behandelen, maar alsnog is het verschil duidelijk zichtbaar:



Gemonteerd:



Beschermkap voor de standkachel in speciale (beschermende) plastic conditioner gespoten:



Eenmaal opgedroogd ziet het er zo uit:





En de twee zo goed als klaar:



De leidingen voor de standkachels zijn inmiddels ook klaar, deze zijn elektrolytisch verzinkt en zwart gepassiveerd:



De nieuwe leiding, welke ook is behandeld:





De leiding die onder de 850 wordt bevestigd:



De krukaspoelie en houder voor de aandrijfas ook klaar:





De bouten voor de achteras en een bracket voor de elektrische motorverwarming ook vrijwel immuun voor roest nu Grin :



We hobbelen rustig voort en vrijwel alle onderdelen van de 850 die kunnen roesten zullen worden aangepakt. De insteek van het hele project is om waar nodig versleten onderdelen te vervangen voor nieuwe. Alle overige (originele) onderdelen zullen zo goed mogelijk gerestaureerd worden. Aangezien ik het leuk vind om een 850 R te hebben die nog zoveel mogelijk originele onderdelen bevat (waarmee deze ook daadwerkelijk de fabriek uitrolde), blijven die onderdelen dan ook allemaal bij elkaar.  Smiley

Voorlopig is dit de stand van zaken en zodra er weer andere onderdelen klaar zijn zien jullie de update tegemoet.

Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9809


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #716 Gepost op: 09-09-2017 20:14:47 »

Helemaal geweldig dit! Petje af hoor!
Gelogd
Hans Duiven
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5028


V70N T5 G3, S60 2.4T, 855 T-5R, Smart, 850clublid


« Antwoord #717 Gepost op: 09-09-2017 20:20:39 »

Geweldig mooi project Eric  eusa_clap
Gelogd
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9076


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #718 Gepost op: 09-09-2017 20:24:08 »

Da's geen half werk zeg! Chapeau!
Gelogd

peteRRR
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4322



WWW
« Antwoord #719 Gepost op: 09-09-2017 20:26:48 »

Kwijl factor Grin

Groet
Gelogd
Pagina's: 1 ... 45 46 47 [48] 49 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 19 queries.