Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21-01-2018 13:20:15
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 Omlaag Print
Auteur Topic: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5  (gelezen 37260 keer)
arjenT5R
" Beunhaas pur sang "
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7444


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #345 Gepost op: 13-01-2018 20:24:35 »

Het jeukt toch om er verder op in te gaan, de RN motoren hebben vanwege t design ofzo meer kans op deze vervuiling.
Daar ben ik nog niet achter misschien dat iemand er antwoord op heeft.

Iig de motor vervuilt sterk, de pick up in het cart komt dicht te zitten, het oliefilter komt dicht te zitten en gaat in de bypass modus en zo wordt de vuile bende door de hele motor heen gepompt.
1 miniscuul vuiltje kan je hele motor al om zeep helpen laat staan ene heleboel miniscule vuiltjes.
Gelogd
de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 702


855R AUT Lpi


« Antwoord #346 Gepost op: 13-01-2018 20:38:34 »

Drijfstang lagers, die bedoelde ik ja, me bad...
(en die zijn, zelfs voor de peace of mind, nog wel te vervangen)

heb nu eigenlijk vies spijt dat ik toen het blok ernaast stond niet ff heb doorgebeten om hem helemaal te reviseren, dus ook honen, schraapveren, kop,...

Maar Thx voor de uitleg weer!!
Gelogd
arjenT5R
" Beunhaas pur sang "
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7444


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #347 Gepost op: 13-01-2018 21:00:24 »

Nu ja ik heb veeeeeeel vuilere blokken weten te redden die al geen oliedruk meer hadden zonder ze uit de auto te halen dus op zich moet t allemaal wel lukken natuurlijk.
Maar ja t had toen minder moeite geweest misschien.

Tsja achteraf... Grin
Gelogd
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 594


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #348 Gepost op: 13-01-2018 21:03:22 »

Drijfstanglagers raf dan kan je er weer tegen voor lange tijd .Als de km ters kloppen is het blok nog niet half versleten.En zeg nu zelf je bent nu niet het type dat hem aftrapt je zal je vermogen wel eens aanspreken maar meer niet dan wel .Dus een revisie was en is nog lang niet nodig .Binnekort de brug op carter er onderuit en hopsa
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 594


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #349 Gepost op: 13-01-2018 21:05:22 »

 Grin komt goed en blijft een hobby  Grin evil
« Laatste verandering: 14-01-2018 13:49:29 door rappendaf » Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10901


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #350 Gepost op: 13-01-2018 23:32:55 »

Metaalgruis in je olie is an sich niet normaal. Helemaal niet. Normale slijpsel zie je niet terug in je olie al is die er natuurlijk in beperkte mate wel.
Ik kan me je onrust voorstellen. Troost kan ik ook al niet bieden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als ik de eerste keer met mijn blok een keuze had gemaakt was het allemaal sneller gegaan.

Je bent mens en dus gaat dat anders. Mijn lieve Sas zegt altijd: "Had ik maar, dat ik maar". Waarmee ze bedoeld dat as verbrandde turf is.
Ik zou, als je de tijd en het geld en alternatief vervoer hebt de wagen apart leggen en aanpakken. Mits je de middelen hebt en de energie.

Metaalslijpsel is geen goede zaak en komt vroeg of laat terug in verdere schade. Kwestie van tijd.

Dit is alleen mijn mening, meer niet.
Gelogd
Blackfox
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 360


S60 2.4 automaat LPI, zal dat lukken die 6 ton?


« Antwoord #351 Gepost op: 13-01-2018 23:45:49 »

Nu ja ik heb veeeeeeel vuilere blokken weten te redden die al geen oliedruk meer hadden zonder ze uit de auto te halen dus op zich moet t allemaal wel lukken natuurlijk.
Maar ja t had toen minder moeite geweest misschien.

Tsja achteraf... Grin

De bekende Koe Grin Grin
Gelogd
arjenT5R
" Beunhaas pur sang "
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7444


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #352 Gepost op: 14-01-2018 00:10:51 »

Jup dat...
Gelogd
Dirk342
Clublidnr. 85011048
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 23232


Oud is leuk, behalve.....


« Antwoord #353 Gepost op: 14-01-2018 08:38:03 »

Het jeukt toch om er verder op in te gaan, de RN motoren hebben vanwege t design ofzo meer kans op deze vervuiling.
Daar ben ik nog niet achter misschien dat iemand er antwoord op heeft.

Iig de motor vervuilt sterk, de pick up in het cart komt dicht te zitten, het oliefilter komt dicht te zitten en gaat in de bypass modus en zo wordt de vuile bende door de hele motor heen gepompt.
1 miniscuul vuiltje kan je hele motor al om zeep helpen laat staan ene heleboel miniscule vuiltjes.

Idd vervuilen al deze blokken als een dolle, het waarom is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed (kan het nog niet bewijzen) door o.a. de carterventilatie.  2e probleem van vervuiling is o.a. de verkeerde olie en de te lange verversingstermijn.  Verder probleem, ook met al deze blokken, zijn die rottige O-ringen die gaar zijn tussen het carter en onderblok in.  Hebben al de benzinemotoren last van helaas.
Gelogd

"Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zég, niet voor wat jij begríjpt!"
elianmars
V70 T5 + C70 T5
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33073


V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00


« Antwoord #354 Gepost op: 14-01-2018 10:24:12 »

Het jeukt toch om er verder op in te gaan, de RN motoren hebben vanwege t design ofzo meer kans op deze vervuiling.
Daar ben ik nog niet achter misschien dat iemand er antwoord op heeft.

Iig de motor vervuilt sterk, de pick up in het cart komt dicht te zitten, het oliefilter komt dicht te zitten en gaat in de bypass modus en zo wordt de vuile bende door de hele motor heen gepompt.
1 miniscuul vuiltje kan je hele motor al om zeep helpen laat staan ene heleboel miniscule vuiltjes.

Idd vervuilen al deze blokken als een dolle, het waarom is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed (kan het nog niet bewijzen) door o.a. de carterventilatie.  2e probleem van vervuiling is o.a. de verkeerde olie en de te lange verversingstermijn.  Verder probleem, ook met al deze blokken, zijn die rottige O-ringen die gaar zijn tussen het carter en onderblok in.  Hebben al de benzinemotoren last van helaas.

Wat is dan de verkeerde olie, Dirk?
Ik rijd met mijn V zo weinig, dat verversing om de 12-15k gebeurt. Elk jaar gaat er nieuwe olie in. Ik gebruik Castrol Edge 0W30 A5/B5.
Gelogd
classicT5
Jeroen
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2134



« Antwoord #355 Gepost op: 14-01-2018 10:26:54 »

Als je eens compressie meet, dan weet je vrij goed of de zuigerveren nog ok zijn. Heb je olieverbruik?

Indien compressie ok, dan is vervangen vd drijf- en krukaslagers vrij makkelijk zoals arjen al schreef en zou ik je ook aanraden. Geen megabedrag en werk, wel veel geruststelling m.i.
Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10012


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #356 Gepost op: 14-01-2018 16:58:56 »

Ik zou hier toch ook niet zo blij mee zijn, maar heeft ooit al iemand een gebruikt oliefilter van een 850 opengeknipt? Ik ben eigenlijk best benieuwd wat daar in zit.
Gelogd
arjenT5R
" Beunhaas pur sang "
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7444


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #357 Gepost op: 14-01-2018 18:48:20 »

Jahoor komt normaliter niets uit, een motor slijt normaliter niet op deze manier.

Heb de N die ik als laatst voorzien heb van nieuwe lagers nog in onderhoud en dus na herhaald flushen met atf is ie nu gewoon in gebruik. Bij de laatst beurt kwam er een keurig olie filter uit, ik snij ze eigenlijk standaard open en trek ze uit.
Hier kan je erg veel aan aflezen.
Gelogd
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 594


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #358 Gepost op: 14-01-2018 19:40:22 »

Ik heb ooit ergens een tool gezien  Huh waar je een ijzeren olie filter zoals bij onze blokken kan mee open snijden .Het zag er uit als een uit de kluiten gewassen blik opener  eusa_whistle
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
arjenT5R
" Beunhaas pur sang "
Lid 1000+
*****
Online Online

Geslacht: Man
Berichten: 7444


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #359 Gepost op: 14-01-2018 19:43:32 »

Hamer en een mes gaat ook Grin inslijpen tot ie heel dun is gaat ook en dan open snijden...

Kan allemaal
Gelogd
Pagina's: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.056 seconden met 19 queries.