Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-06-2018 12:44:27
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 27 28 29 [30] Omlaag Print
Auteur Topic: Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5  (gelezen 43826 keer)
NinaPaul
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 4192



« Antwoord #435 Gepost op: 15-05-2018 14:55:18 »

7 kan je gebruiken voor de brackets, maar als je het niet veel gebruikt kan ruilen natuurlijk makkelijk.

(Al is het misschien verstandiger om bij af en toe klussen een inbusdopset van b.v. mannesmann, kraftwerk o.i.d. te nemen)                                                                                                                                                                                                                                                                           
Gelogd

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9741


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #436 Gepost op: 15-05-2018 15:12:44 »

Eruit tikken vinden ze ook niet leuk kan ik je uit ervaring vertellen.
De stekker zit pas ergens onder de achterbank en is voor beide sensoren dus ook niet ff snel te vervangen.
Het is maar een 2 aderige draad met mooie kleurtjes, dus netjes solderen en inpakken werkt prima.


Hier mijn relaas van de achteras:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47285.msg1507072.html#msg1507072


Ik had wel nieuwe sensoren; die moet je ook boven de tank aansluiten. Dat viel best mee dus ik zou niet gauw in draden gaan knippen als het ook anders kan.
Gelogd

razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #437 Gepost op: 15-05-2018 15:14:33 »

Abs sensoren zijn vrijwel altijd goed los te krijgen als je ze eerst een beetje draait. Zacht tikkie op het uitstekende gedeelte van het voetje en hij draait een beetje. Dan is de koek zooi wel los.
Gelogd
de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 802


855R AUT Lpi


« Antwoord #438 Gepost op: 15-05-2018 15:51:05 »

As ligt op bank, had de ABS sensor (foto) eerst, met liefde, 3 dagen behandeld met verschillende warme WD40 badjes en lichte tikjes linksom/rechtsom/koppie maar helaas, nul beweging...

Maar we gaan het proberen met de 8mm inbus dop en dus dat fusee onder de auto (zal vergelijkbaar vastgeroest zitten) laten zitten. Eventueel zet ik dan wel nog de achterwiellagers van deze as over omdat die toch bijna de helft minder ervaring hebben...

Thx voor alle input
Gelogd
rappendaf
1 leven leef het
Lid 500+
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 733


850 t5 C70 T5 850 alter 1


« Antwoord #439 Gepost op: 16-05-2018 07:58:24 »

Wd 40 is een smeermidel om iets los te krijgen moet je een penetrerend middel hebben zoals  kruipolie
Ik ga de volgende keer eens aan je oren trekken  Grin Grin Grin
ALS ik beter ben  eusa_whistle
Gelogd

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5
de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 802


855R AUT Lpi


« Antwoord #440 Gepost op: 13-06-2018 13:26:13 »

ook nog maar eens wat melden hier, nog wat adviezen van jullie opgevolgd:

Wd 40 is een smeermidel om iets los te krijgen moet je een penetrerend middel hebben zoals  kruipolie

->check, ondertussen as onder de auto al paar keer badje gegeven met echte kruipolie

Heb je zo'n rond staalborsteltje voor op de boormachine, laat die ff wat rondjes draaien over en in de kop.

->check (was nog wel ff zoeken om er eentje te vinden...)




Werkt idd best goed, heb ondertussen ook mijn facom 7 dop mogen omruilen voor de correcte 8mm hex dop
(jaja, weer een van de snelste projectklussen van het forum  Grin)


Maar laatste tijd stond toch vooral in het teken van, ping:


 Angry en mijn foutcode 232

Benzine injectoren losgehaald, niets bijzonders aan te zien, van Rappendaf een nissan wiel dop gekregen die precies in de luchtfilterbuis past (net achter LMM) en dan met compressor 1.5 bar via het vacuumtorentje op het inlaatsysteem gezet (en dan goed luisteren). Best lastig om te lokaliseren, maar met wat remmenreiniger zag ik bubbels bij het vacuümtorentje zelf, dus daar nieuwe pakking in, ik blij, 100km verder: PING  Angry Angry

OK, opnieuw die dop erin, druk zetten, zie ik bij de aansluiting van de luchtaanzuigbuis op turbo wat bubbels. Achteraf gezien, niet geheel verwonderlijk (helaas leg ik die verbanden pas achteraf), want had na ombouw last van een olielekkage ergens onderaan turbo



(wat raar is omdat de K24 turbo's niet bekend staan om de standaard oliedruppel onderaan, in de N daar ook nooit last van gehad). Sinds ik mijn carterventilatie op orde heb (terug vacuüm in de kop) lijkt olielekkage ook zo goed als weg. Maar als er olie uit kan, zal lucht er ook wel in kunnen. Me al paar keer verbaasd dat deze buis heel makkelijk over turbo kan, eerst geprobeerd de slangklem (met zo een metalen onderring) wat vaster te zetten maar bubbels bleven. Buis nogmaals los genomen en wat tape voorzien aan binnenzijde zodat deze wat meer 'vlees' heeft om af te sluiten om de turbo + een gewone slangenklem. Nu lijkt het wel beter te zitten en blijft lambda lampje uit (al durf ik nog niet te vroeg te juichen).

Overigens vreemde constatatie: in 850 turbo zit er dus in de klokkenwinkel een turbo druk meter, maar als ik  dmv compressor druk zet op het inlaatsysteem zie ik dat niet terug op dit metertje, blijft strak op nul staan?!


en ondertussen op dat ander front (want een beetje strijd, bestaat natuurlijk niet uit 1 slagveld):


oliewissel+atf 3 in de laatste 5000km, maar het metaalgruis blijft wel consistent aanwezig (bij aflaten oliefilter)

voorlopig dus nog (steeds) niet planken met dat ding: #ToDo: drijfstanglagers checken


en om positief af te sluiten;

1 onzinnige uitgave per jaar moet kunnen toch? (Hier ergens op forum zien voorbij komen Smiley )

Helaas is het wel niet helemaal dezelfde kleur, het hout in mijn R is wat warmer/geler van kleur en ook wat rustiger qua motief dan deze X70 pook



 


« Laatste verandering: 13-06-2018 20:05:05 door de Boeing » Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8471


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #441 Gepost op: 13-06-2018 13:33:09 »

Ja die lagers zou ik zeker even bekijken, je hebt kans (hoop ik voor je) dat dat gruis voort komt uit voorheen ingekapseld door vuil gruis.
Dus nu t lekker schoon weekt dat t allemaal los komt...

Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
Died850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1096


855 Turbo AT 1994 (411)


« Antwoord #442 Gepost op: 13-06-2018 19:53:53 »

Lekker bezig! Die pookknop zal m goed staan.

Met betrekking tot je 232 code. Heb er dit hele jaar ook al mee zitten tobben. Vorige maand de EVAP compleet afgedopt en gaatje in de benzinedop geboord. Foutcode weg al vele weken en duizend KM zeker. Heb zelf zowat alles vervangen aan sensoren, nieuwe originele luchtinlaatbuis naar de turbo want ook die lekte bij mij wat bij lektest maar dit hielp allemaal niks, lambda lampje bleef terug komen met 232. EVAP afdoppen en nooit meer terug gezien Grin.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #443 Gepost op: 13-06-2018 20:35:54 »

Echt lekker voelt dat gruis niet. Althans niet in mijn hoofd Wink .
Leuk opgelost met die wieldop. Had je geen last van de herrie van de compressor bij het localiseren?
Gelogd
de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 802


855R AUT Lpi


« Antwoord #444 Gepost op: 16-06-2018 13:20:17 »

Echt lekker voelt dat gruis niet. Althans niet in mijn hoofd Wink .
Leuk opgelost met die wieldop. Had je geen last van de herrie van de compressor bij het localiseren?

in mijn 'hoofd' ook niet ...
qua compressor: flinke Brown staan met 100l vat, dus die staat gelukkig niet continu aan als je wat lucht nodig hebt  Grin

Met betrekking tot je 232 code. Heb er dit hele jaar ook al mee zitten tobben. Vorige maand de EVAP compleet afgedopt en gaatje in de benzinedop geboord. Foutcode weg al vele weken en duizend KM zeker. Heb zelf zowat alles vervangen aan sensoren, nieuwe originele luchtinlaatbuis naar de turbo want ook die lekte bij mij wat bij lektest maar dit hielp allemaal niks, lambda lampje bleef terug komen met 232. EVAP afdoppen en nooit meer terug gezien Grin.

Ik heb jouw verhaal toen ook helemaal mee gevolgd (Evap bij mij ook tijdelijk afgedopt, zonder resultaat overigens)

Maar, we zijn 300km verder en ik ben voorzichtig positief, lambda lampje nog niet terug gezien.

Stationair is ook een stuk rustiger geworden, al is het voor mijn gevoel nog niet helemaal wat het moet zijn, maar durf wel al te concluderen dat er bij de aansluiting van luchtaanzuigbuis op turbo dus een flink luchtlek zat.


En op dat (nog) andere front: gisteren eindelijk bericht van auto-onderdelen24 dat ze mij garantieclaim van hun TRW servopomp hebben goedgekeurd, na een half!!! jaar en 5x hetzelfde antwoord op mijn vraag hoe het er voor staat. Nu stellen ze natuurlijk voor om het om te zetten in een tegoed op hun website, maar had van meerdere hier begrepen dat je voet bij stuk moet houden om het bedrag gewoon teruggestort te krijgen.
Gelogd
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11314


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #445 Gepost op: 16-06-2018 16:02:32 »

Nou sterkte met dat... 24 onderdelen. Ze maken zich niet bepaald geliefd.
Gelogd
NinaPaul
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Berichten: 4192



« Antwoord #446 Gepost op: 16-06-2018 16:58:24 »

Ook het crediet op de website kan je zo terug laten storten.
Gelogd

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz
de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 802


855R AUT Lpi


« Antwoord #447 Gepost op: 22-06-2018 10:01:45 »

400km verder en:

PING


zucht...

We gaan straks dus weer even verder met zoeken naar vacuümlekkage (zit bijna te denken dat rookmachine handig zou zijn)


en qua auto-24, het lijkt erop dat ze het geld gaan terugstorten (al zijn ze ook hier niet echt gehaast om dat te doen). Zoals ik in dat andere topic al las: the prize you pay for cheap...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 27 28 29 [30] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.046 seconden met 19 queries.