Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: elmarconi op 25-02-2017 17:12:17
Ik vond dit wel een reden om Torque (Pro) eens te proberen met mijn al enige tijd geleden gekochte 5 US$ China ELM327 dongle
Hoe werkt zo'n dongle precies en ben je er tevreden over? Ik ben ook wel geïnteresseerd in een goedkope manier om af en toe eens met je wagen te kunnen communiceren, en als er wat codes uitkomen is het een leuk speeltje!

En dan nog een vraagje uit interesse: had jij niet ook Vida + Dice? En zo ja, waarom dan ook de dongle?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elmarconi

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 28-02-2017 11:23:26
Citaat van: elmarconi op 25-02-2017 17:12:17
Ik vond dit wel een reden om Torque (Pro) eens te proberen met mijn al enige tijd geleden gekochte 5 US$ China ELM327 dongle
Hoe werkt zo'n dongle precies en ben je er tevreden over? Ik ben ook wel geïnteresseerd in een goedkope manier om af en toe eens met je wagen te kunnen communiceren, en als er wat codes uitkomen is het een leuk speeltje!

En dan nog een vraagje uit interesse: had jij niet ook Vida + Dice? En zo ja, waarom dan ook de dongle?

Jazeker, Vida + Dice, Een ouwe VagCom kabel voor BrickDiag, en deze 3,26€ met gratis verzending, vraag niet hoe het kan ELM327 bluetooth dongle.

Hoe het werkt? Je steekt de dongle op de de OBD poort, maakt verbinding via bluetooth met tablet/phone, en je kunt codes uitlezen, evt resetten, en live info uitlezen.
Afhankelijk van het soort/merk kun je meer of minder. Ook is er de mogelijkheid bij Torque Pro om een uitgebreide set PID's te importeren specifiek voor jou auto.
Hint, als iemand die heeft voor Volvo's uit 2006, graag!

Wat het zoal kan, filmpjes genoeg op Uw Tube. ;)

Last:
Waarom? Omdat ik dat leuk vind en graag de diagnose al weet voordat de garage hem mij verteld.
Ik heb er veel plezier van gehad, toen de standkachel het niet deed, en deze onder garantie gerepareerd werd.
Kon 'm mbv Vida precies vertellen en uitprinten wat de foutcodes waren. En daarmee kon hij bij de Volvo-garage weer shoppen.

Ten tweede, een laptop met Vida om enkele standaard parameters te loggen/bekijken vind ik erg onhandig in de auto.
Torque Pro op de telefoon in de hands-free houder is dan veel fijner.
--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

#242
Oh wow, dit kende ik nog niet en heb ik wel oren naar! Het is eigenlijk precies wat ik laatst zocht toen ik een oproepje plaatste over apps om pk's bij benadering aan te geven, maar misschien dat ik het daar wat warrig formuleerde want niemand reageerde erop. Ik heb de dongle besteld. Hoe lan duurde het voor je hem binnen had?

EDIT: onderhand ook al het Topic: 'Torque Pro app, de mogelijkheden' gevonden. Voor de iphone kwam ik uit op een app die EOBD-Facile heette. Ben benieuwd of deze ook een goede verbinding maakt en de mogelijkheden hetzelfde zijn.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elmarconi

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 28-02-2017 22:03:33
Ik heb de dongle besteld. Hoe lan duurde het voor je hem binnen had?

Ik zou 'm niet voor de lente verwachten ;)

En passant nog iets gevonden: http://jonesrh.info/volvo850/volvo850diag.html
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#244
Winterbanden- naar voor zomerbandenwissel bij de garage, kon snel tussen de klussen door.
M'neer, 1 voorveer gebroken...
Grmpf, geen tijd, geen zin, meteen de hele bende (veer +lager +zitting) beide kanten laten doen.
Achteraf had ik ook de dempers mee moeten nemen bedenk ik, maar dit was aan origineel volvo parts al duur genoeg.
2 x 31200372 + 30683637 + 30714968, bij mekaar bijna 500€ excl.
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Wat is dat toch met die XC veren?  :eusa_think:

Taranis

Die krijgen blijkbaar toch net iets meer voor hun kiezen ;)

elmarconi

Citaat van: Taranis op 25-03-2017 18:38:35
Die krijgen blijkbaar toch net iets meer voor hun kiezen ;)

Citaat van: Taranis op 11-08-2015 16:07:17
Citaat van: elmarconi op 11-08-2015 13:59:35
Als ik jouw verhalen lees dan verwacht ik nog veel meer dat kapot gaat...

Dat ligt volgens iedereen aan mijn rijstijl dus aan jou om het tegendeel te bewijzen :P

:-\ Voorlopig voldoende bewijs denk ik dan maar.  :-X
--
Autogas Inside . . .

Taranis


elmarconi

Meteen maar een update met hard cijfermateriaal.

Bijna 1000 dagen en 75dkm in bezit.

9750 liter LPG, tegen gemiddeld 0.62€/liter.
Ook nog 685 liter E95 verstookt, koude starts en hier en daar een stukje.
Met 18 liter FlashLube komt de kmprijs aan brandstoffen op 9.93 €-cent/km.

Onderhoud is laatste jaar met bakflush, distributie, nieuwe winterbanden, achterremmen en voorveren flink uitgeschoten.
Typische kosten van tussen de 200d en 250d km denk/hoop ik dan maar.
Zit nu op 7.5 €-cent/km.

Met verzekering/belasting/afschrijving erbij grand total kmprijs: 0.42€/km.

Op naar de 3 ton!

en de AWD, een koprevisie, nieuwe schokbrekers, auw!, auw!, ik voel de kramp al aan de geldspier!!! :-X
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

En de volgende. Brandstofpomp dood. Ik herdoop dit topic naar CrossTukker...
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Na twee ton de brandstofpomp ral? Komt dat nou doordat-ie minder wordt gebruikt door de gasinstallatie? Mijn pomp gaat na 275k km nog vrolijk door  :eusa_think:

)()()sT

Ik weet even niet hoe dat bij een Vogels installatie werkt, maar bij LPi draait ie gewoon mee hoor. De ecu denkt immers daar dat ie op benzine draait.

elmarconi

Weet niet. Volgens mij draait hij door. Het is de daily driver van de wederhelft en die heeft nog wel eens de neiging door te rijden tot zowel LPG als benzine op is.  :-\
Wilde hypothese: Weinig benzine in de tank en lange ritten, minder koeling van het pompje?
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: )()()sT op 15-04-2017 08:03:56
Ik weet even niet hoe dat bij een Vogels installatie werkt, maar bij LPi draait ie gewoon mee hoor. De ecu denkt immers daar dat ie op benzine draait.

Ah ok. Ik heb niet zoveel verstand






van rijden met gas :P