Auteur Topic: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!  (gelezen 31248 keer)

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70
« Reactie #300 Gepost op: 09-07-2018 21:42:49 »
Hier werken ze ;) .

elianmars

• V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
« Reactie #301 Gepost op: 09-07-2018 22:32:40 »
ik ben ook al eens zo dom geweest om imitatie te monteren en binnen een jaar was het weer rot. Paar tientjes bespaard op de lagers en vervolgens nog een keer de hele voorwielophanging uit elkaar  :eusa_wall:

Idem.....  :eusa_shifty:

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
« Reactie #302 Gepost op: 09-07-2018 23:55:08 »
Speling op veerpootlager kun je van bovenaf wel checken met een stevige platte schroevendraaier. Het is onwaarschijnlijk maar ik ben ook al eens zo dom geweest om imitatie te monteren en binnen een jaar was het weer rot. Paar tientjes bespaard op de lagers en vervolgens nog een keer de hele voorwielophanging uit elkaar  :eusa_wall:

Hoe doe je dat met een platte schroevendraaier?

Ik hoop idd dat er origineel is gebruikt 1 jaar en 4 maand geleden.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #303 Gepost op: 10-07-2018 00:07:16 »

Dit roestige draaiende deel maakt ook klik-klak geluid...

Partnummer 30735152, aandrijfas links dank zij de HiRes camera...
--
Autogas Inside . . .

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #304 Gepost op: 10-07-2018 10:06:28 »
Speling op veerpootlager kun je van bovenaf wel checken met een stevige platte schroevendraaier. Het is onwaarschijnlijk maar ik ben ook al eens zo dom geweest om imitatie te monteren en binnen een jaar was het weer rot. Paar tientjes bespaard op de lagers en vervolgens nog een keer de hele voorwielophanging uit elkaar  :eusa_wall:

Hoe doe je dat met een platte schroevendraaier?

Ik hoop idd dat er origineel is gebruikt 1 jaar en 4 maand geleden.

Het is al even geleden dat ik een N onder handen heb gehad maar volgens mij kon je de schroevendraaier tussen de carrosserie en het lager wrikken. Zijdelingse beweging hoort er niet te zijn.

Staan de kruizen (die rare moeren) bovenaan de veerpoot wel goed vast? Als dat niet zo is, kan dat ook nare rammels opleveren.
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #305 Gepost op: 12-07-2018 18:43:42 »
Eerste hint volgens Howard's Volvo Maintenance en VolvoXC.xom zijn de stabistangetjes. Niks aan te zien of te voelen, maar gezien de kosten 2 nieuwe besteld (Febi) bij de autodoc.
Ook beide motorsteunen, onderste en bovenste, mag ook wel een keertje na 250dkm, en exact 4 jaar (+ 1 week) in mijn bezit.

Grmpfh. Autodoc heeft geen Febi stangetjes (2 jaar garantie) maar Stark stangetjes (3 jaar garantie) geleverd.
Staan duurder op de site, maar lijkt me eigen merk oid. Reclameren of monteren? Neig naar monteren.
Beide steunen wel Febi.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2018 18:47:09 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

de Boeing

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #306 Gepost op: 13-07-2018 00:10:55 »
tja, lijkt wel een beetje hit and miss de laatste tijd bij autodoc. Omruilen/geld terug kan maar duurt laaaaang... (iets met een t-shirt,...). Zijn ze snel stuk dan krijg je wellicht garantie maar ook dat duurt laaaang bij ze...

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #307 Gepost op: 14-07-2018 23:42:48 »
Vanavond snel de motorsteunen vervangen na het avondeten. Da's appeltje eitje.

Laatste was erg ver heen...

Testritje, stiller, minder schokken tijdens schakelen automaat. Maar op de klinkerweg type Nr 3 WK voetbal nog steeds wat geklapper uit het vooronder.
De Stark stangetjes maar eens uit de verpakking getrokken, nadat ik de eerste oude verwijderd had...
Stark is een heel stuk dunner dan de originele Volvo. Daarbij voor het bovenste punt andere (fijnere) draad, en standaard moeren waar de originele Volvo een mooi randje heeft.

Lang verhaal, maar na de wissel zonder luchttol of elektrische moerenklopper (zie een mooi verjaardagskado) is het weer stil in de boot.
Howto wissel: http://www.volvoxc.com/0/resources/how-to/pdf/xc_front_stabilizer_service.pdf
Allemaal niet zo spannend. Flink insoppen met WD40. Apply reasonable force. Torx standby houden omdat de boel gaat meedraaien.
Assembly is reverse of removal. Auto op assteun zetten en met krik draagarm iets omhoog drukken om de stangetjes te plaatsen.

« Laatst bewerkt op: 14-07-2018 23:52:57 door elmarconi »
--
Autogas Inside . . .

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #308 Gepost op: 14-07-2018 23:52:23 »
Eerste hint volgens Howard's Volvo Maintenance en VolvoXC.xom zijn de stabistangetjes. Niks aan te zien of te voelen, maar gezien de kosten 2 nieuwe besteld (Febi) bij de autodoc.
Ook beide motorsteunen, onderste en bovenste, mag ook wel een keertje na 250dkm, en exact 4 jaar (+ 1 week) in mijn bezit.

Grmpfh. Autodoc heeft geen Febi stangetjes (2 jaar garantie) maar Stark stangetjes (3 jaar garantie) geleverd.
Staan duurder op de site, maar lijkt me eigen merk oid. Reclameren of monteren? Neig naar monteren.
Beide steunen wel Febi.

Letterlijk standaard procedure bij Autodoc.

Je koopt daar een BMW bij wijze van spreke en ze leveren je een VW. Als je klaagt zeggen ze dat die VW op hun site toch duurder en beter is dan wat jij bestelde.
Een onvoorstelbaar onfatsoen bij Autodoc. en zie je geld maar eens binnen een maand terug te krijgen, laat staan de terug verzendkosten.

Ik had het zelfde eerst met gasdempers voor de 5e deur. Bestelde de originele en kreeg wat vaags en zonder de twee traps demping. Dacht toen nog dat dat een per ongelukje van ze was. Later bestelde ik een wielager van een gerenommeerd merk bij ze en kreeg ook ongevraagd Stark.

Pff wat een gezeur om mijn geld terug te krijgen. De verzendkosten voor de retourzending heb ik nog steeds niet terug.

Ik hoop dat ik je weblog niet te veel vervuil door hier op in te haken, maar ik neem ook een beetje aan dat je de zelfde ergernis met dat Autodoc hebt gehad en dat je hun manier van handelen net als ik liever ziet verdwijnen. Anders mijn excuses. ;)
« Laatst bewerkt op: 14-07-2018 23:54:02 door razorx »

elmarconi

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #309 Gepost op: 14-07-2018 23:55:57 »
Ik hoop dat ik je weblog niet te veel vervuil door hier op in te haken, maar ik neem ook een beetje aan dat je de zelfde ergernis met dat Autodoc hebt gehad en dat je hun manier van handelen net als ik liever ziet verdwijnen. Anders mijn excuses. ;)

Nee joh, deel je mening!

Ik had eigenlijk de Febi stangetjes willen hebben maar de 3 jaar garantie versus de moeite hebben me over de streep getrokken.
Als ik nu na een jaar de boel weer moet vervangen, ja dan baal ik.
Maar nu geniet ik nog even na van een gelukte reparatie.  ;D
--
Autogas Inside . . .

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #310 Gepost op: 15-07-2018 00:04:39 »
Dat is het allerbeste!

arjenT5R

• Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I love it when a beun comes together!
« Reactie #311 Gepost op: 15-07-2018 10:53:05 »
Die verzendkosten naar duitsland tackle je heel makkelijk door 2,99 te betalen en veilig bestellen oid aan te vinken.

Ik bestel vaak een hele bult tegelijk richting €400 bij autodoc / autoonderdelen 24 maar erg ruim van tevoren.
Verzenden duurt ongeveer een week, dan even de tijd nemen om de boel te bekijken.

Wat eventueel niet juist even bellen voor een retour label en terug sturen.
Dan direct gewoon maar het juiste bestellen en niet de retour som afwachten dat storten ze vanzelf terug op de credit card.

Het gebeurt me niet vaak dat t niet klopt heb eens 2x achter elkaar de verkeerde airco pomp gekregen, op t plaatje zag ik al dat t me7 was maar t was zeker weten goed volgens hun :P
Nouja de 3e keer heb ik maar 1 uitgezocht van plaatje die pre 99 was en toen was t prima.

Heb een mapco lmm gehad die na 2 maanden naar de klote was ook die netjes vergoed gekregen, duurde even maar wel gehad.

Mja t is een miljoenen bedrijf zetten weet ik t hoeveel auto onderdelen weg tegen hele kleine marges...
De prijs is laag en dan bedoel ik ongeveer de helft van bij de lokale onderdelen boer en soms 1/3 van die prijs.

Als je haast hebt moet je er weg blijven iig, zorg dat je wat speling hebt in tijd ook om eventueel wat terug te sturen en opnieuw te verzenden.

Het scheelt ontzettend veel geld voor een de onderdelen die je ook bij de grosier om de hoek koopt, maarja neem er maar wel de tijd voor :P

Zeg zelf:
- 6x ashoes set
- 2x wiellager
- 2x homokineet set
- 2x endlink
- 1 set drijfstanglangers std.
- 2x draagarm (4 punts)

en dat alles voor €350 en voor de deur afgeleverd :P
Een 20T daar red je levens mee ;D

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Thomas heeft altijd gelijk!
« Reactie #312 Gepost op: 15-07-2018 10:57:17 »
Die verzendkosten naar duitsland tackle je heel makkelijk door 2,99 te betalen en veilig bestellen oid aan te vinken.

Ik bestel vaak een hele bult tegelijk richting €400 bij autodoc / autoonderdelen 24 maar erg ruim van tevoren.
Verzenden duurt ongeveer een week, dan even de tijd nemen om de boel te bekijken.

Dan direct gewoon maar het juiste bestellen en niet de retour som afwachten dat storten ze vanzelf terug op de credit card.

Het gebeurt me niet vaak dat t niet klopt heb eens 2x achter elkaar de verkeerde airco pomp gekregen, op t plaatje zag ik al dat t me7 was maar t was zeker weten goed volgens hun :P
Nouja de 3e keer heb ik maar 1 uitgezocht van plaatje die pre 99 was en toen was t prima.

Heb een mapco lmm gehad die na 2 maanden naar de klote was ook die netjes vergoed gekregen, duurde even maar wel gehad.

Mja t is een miljoenen bedrijf zetten weet ik t hoeveel auto onderdelen weg tegen hele kleine marges...
De prijs is laag en dan bedoel ik ongeveer de helft van bij de lokale onderdelen boer en soms 1/3 van die prijs.

Als je haast hebt moet je er weg blijven iig, zorg dat je wat speling hebt in tijd ook om eventueel wat terug te sturen en opnieuw te verzenden.

Het scheelt ontzettend veel geld voor een de onderdelen die je ook bij de grosier om de hoek koopt, maarja neem er maar wel de tijd voor :P

Zeg zelf:
- 6x ashoes set
- 2x wiellager
- 2x homokineet set
- 2x endlink
- 2x draagarm (4 punts)

Zo moet je er inderdaad naar kijken. Als het dringend is, dan kan je beter naar Volvo of Estate Services gaan.
Ik weeg het altijd af tegen de situatie.

arjen850

• Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • volvo bloed blijft stromen
« Reactie #313 Gepost op: 15-07-2018 11:10:05 »

Zeg zelf:
- 6x ashoes set
- 2x wiellager
- 2x homokineet set
- 2x endlink
- 2x draagarm (4 punts)

Normaal gesproken bied je een krat bier voor een beetje oud ijzer ;D

Wellicht heb je gelijk hoor, vorig jaar was ik de Sjaak met een radiateur, sindsdien heb ik besloten alleen nog maar te kopen waar ik het in de handen gedrukt krijg. Tis een keus die je maakt, voor mij is dit het prettigst.

arjen850

• Forumsponsor
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • volvo bloed blijft stromen
« Reactie #314 Gepost op: 15-07-2018 11:12:00 »

Zeg zelf:
- 6x ashoes set
- 2x wiellager
- 2x homokineet set
- 2x endlink
- 2x draagarm (4 punts)

Zo moet je er inderdaad naar kijken. Als het dringend is, dan kan je beter naar Volvo of Estate Services gaan.
Ik weeg het altijd af tegen de situatie.

Ook bij estate gaat veel mis, lagers met paar dagen levensduur, draagarmen waarvan de gaten niet overeen komen met subframe etc etc. Ik betaal liever wat meer en dan ineens goed. Maar zoals gezegd. Keuzes