achterruit van cabriokap volvo C70 laat los

Gestart door De_Duuc, 15-08-2014 18:00:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De_Duuc

Hallo allen,

Ontdekte vd week dat de ruit van mijn kap (Volvo C70) loslaat aan de bovenzijde, over de gehele breedte zit de ruit los, alleen vertikaal en aan de onderzijde zit de ruit nog vast.

Paar dealers gebeld en ook Volvo Nederland, geven aan dat ze daar nog nooit van gehoord hebben....

Cabriokappen leveranciers gebeld (3 verschillende) en die geven allemaal aan dat dit NIET repareerbaar is :(
en dat we maar een nieuwe kap moeten laten plaatsen a € 1400,=- €1800,=
( wat dan als er iemand een steentje tegen je ruit gooit... doe maar nieuwe kap??)

wellicht dat een vd forumleden hierop het antwoord weet??

ga in ieder geval proberen om hem met speciale kit van 3M te repareren........
niet geschoten is altijd mis en verkloten kan ik er toch niets aan want hij is al kapot.

maarrrrrrrrrr wellicht dat iemand die al eerder bij de hand gehad heeft en de eureka oplossing weet :)

ik hoor het graag,

De_Duuc
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

grijzev70tdi

JVL eens proberen.

http://www.jvlnl.com/

Hebben laatst nog een nieuwe achterruit in een C70 cabrio gezet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

De_Duuc

JVL kan ook geen ruit vastlijmen, heb ze net gebeld en schijnt niet mogelijk te zijn.

kwestie van nieuwe kap erop....

ga nu toch zelf proberen om hem te repareren, is in ieder geval een poging waard :)
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

cornelis-b

Vreemd dat dit niet te repareren is, hoe zit die ruit origineel bevestigd aan de kap?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien


henry classic v70

Is dat niet met Sikaflex te repareren (vast kitten)?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

De_Duuc

sikaflex is wellicht een optie, ik probeer het nu eerst met 3M.

heb nu de hoeken gekit en ga morgen de bovenkant doen, wordt vervolgd.

en werkt dit niet, dan maar een andere kap erop! echter niet de originele Volvo kap want die is niet repareerbaar, neem je een imitatie dan zit er eerst een stalen frame in de kap gemonteerd en DAARIN zit de ruit gekit.... dus het frame neemt alle krachten op.
levenslange garantie dat de ruit blijft zitten.

bij de originele neemt de kap en de ruit alle krachten op. max. 2 jaar garantie op de ruit :(
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

De_Duuc

Kap in 3 fases gekit en weekend laten drogen.

vanmorgen de vuurproef.... de kap weer sluiten  :)

staat nu buiten met gesloten kap en is nog dicht en zit nog vast.

ziet eruit alsof het gelukt is.
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

Vulk


robert31


UserID6342

Beter een flinke regenbui, dan weet TS ook meteen of de ruit dicht is :evil: ;D.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 18-08-2014 14:39:48
Beter een flinke regenbui, dan weet TS ook meteen of de ruit dicht is :evil: ;D.

Gewoon flink de tuinslang? :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Citaat van: De_Duuc op 18-08-2014 12:13:53
Kap in 3 fases gekit en weekend laten drogen.

vanmorgen de vuurproef.... de kap weer sluiten  :)

staat nu buiten met gesloten kap en is nog dicht en zit nog vast.

ziet eruit alsof het gelukt is.

Mooi, scheelt je zo een hoop €uro's :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

De_Duuc

Citaat van: Vulk op 18-08-2014 12:27:27
Mooi zo, heb je enkele foto's ook?

vergeten :)  en nu zie je bijna niets meer......

alleen nog beetje kit wat ik nog weg moet werken.
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16" , RICA Tuning 210 Pk, 300 Nm

robert31

 :eusa_snooty: :eusa_snooty:
Dan maar foto's alstie weer loslaat :eusa_shhh: