De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Nou Ron hopen dat je aircootje koud blijft dan maar :)

Maar nee dat hebben we nog noooooooit gezien...  ;D

Ofcourse  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

StefanCJ

Citaat van: Taranis op 30-05-2018 21:20:36
Ik heb wel eens het idee dat het zo overtuigend mogelijk beweren dat dat normaal echt nooit stuk gaat en je echt de eerste bent met dit probleem, onderdeel is van de sollicitatie- en selectieprocedure bij 'mijn' dealer  ::)

;D

Wel serieus zuur, Ronald, al dat gedoe met je daily. Dan denk je verstandig te zijn en een jongere auto te kopen om voorlopig weinig zorgen te hebben. Beter dat je met dit warme weer de airco laat fixen dan in de winter, dan voelt die €800 als €1600 aan.

triton

Mooie verhalen en foto's, maar hoe staat het met de garage? :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 31-05-2018 12:34:28
;D

Wel serieus zuur, Ronald, al dat gedoe met je daily. Dan denk je verstandig te zijn en een jongere auto te kopen om voorlopig weinig zorgen te hebben. Beter dat je met dit warme weer de airco laat fixen dan in de winter, dan voelt die €800 als €1600 aan.

Vandaag was het heerlijk koel in de auto dus ik ben die 800 euro eigenlijk al vergeten... wel fijn dat het weer werkt. En ja het is wel een beetje zonde maar ook de XC blijft niet nieuw: inmiddels heb ik er zelf alweer bijna 90.000 kilometer mee gereden en ben ik de 240.000 kilometer voorbij dus er zal vast nog eens iets meer sneuvelen.

Citaat van: triton op 31-05-2018 19:36:10
Mooie verhalen en foto's, maar hoe staat het met de garage? :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Moeizaam! De bouwer zou 1 mei beginnen en 1 juni zou de fundering erin liggen. Morgen is het 1 juni en die %(#)%*(#+#*(%^ heeft nog niets gedaan. Tamelijk zuur aangezien we eind april in de zeikende regen alles gereed gemaakt hebben zodat ie 1 mei kon starten.
Inmiddels ben ik zo ontzettend klaar met alle loze beloften dat ik overweeg een andere aannemer de klus te laten klaren. Die is al aan het rekenen.

JvW

Ik geloof dat die garage echt niet mag hè......

Sterkte met het zoeken van een andere, ze stikken allemaal van het werk!

KIM

Dus toch wel de pomp dus?
Goeie diagnose dan hoor.

Taranis

Citaat van: JvW op 31-05-2018 21:24:44
Ik geloof dat die garage echt niet mag hè......

Sterkte met het zoeken van een andere, ze stikken allemaal van het werk!

Het wordt in elk geval een bouwwerk met historie als het eenmaal staat ;D
Komt wel goed, de bouwvergunning is na 7x vooroverleg en 2x indienen ook gelukt, uiteindelijk is na maaaaaaaaaaanden zelfs de ABN Amro akkoord gegaan met een taxatierapport waarvan er een getalletje op de verkeerde pagina stond ::), dit hobbeltje nemen we ook wel weer :)

Citaat van: KIM op 31-05-2018 21:35:10
Dus toch wel de pomp dus?
Goeie diagnose dan hoor.

Blijkbaar wel. Voorlopig werkt het :)
Ik had het ook niet verwacht en had er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in maar gelukkig ben ik dan ook geen automonteur van beroep :-X

Taranis

Zondag heb ik de C70 bij de garage neer gezet omdat ook daarvan de airco het niet deed. Maandagmorgen hebben ze 'm op mijn verzoek gevuld met contrastvloeistof en toen bleek het systeem zowat leeg :eusa_shifty:

Deze middag hebben ze nog eens gekeken maar was het systeem nog helemaal vol en geen lekkage te bekennen :eusa_wall: Blijkbaar lekt ie alleen met draaiende airco :eusa_think:

Morgen ophalen en dan maar een weekje rijden en dan eens kijken. Ik begin een beeeeeetje te vermoeden dat ik wellicht nog een kapotte (lekkende) airco-pomp mag vervangen  ::)

arjenT5R

Ja klinkt als lek seal, wss door roest op de as vanwege lang niet gebruikt.

Ik heb een nieuwe pomp gekocht bij autodoc waar ik erg tevreden mee ben en als ruim 2 jaar mee rond rop ;D
Dus als je wil kan ik de rekening er nog eens bij zoeken.

Edit wel sneu.... 2018 ron's ralle aircopomp jaar .... :-X
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

#2139
Citaat van: arjenT5R op 01-06-2018 15:34:12
Ja klinkt als lek seal, wss door roest op de as vanwege lang niet gebruikt.


Mijn pa heeft ook nauwelijks zijn airco aan. Ik heb hem al gezegd dat hij 'm regelmatig moet gebruiken om problemen te voorkomen, maar hij is lekker eigenwijs....

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 01-06-2018 15:42:23
Citaat van: arjenT5R op 01-06-2018 15:34:12
Ja klinkt als lek seal, wss door roest op de as vanwege lang niet gebruikt.


Mijn pa heeft ook nauwelijks zijn airco aan. Ik heb hem al gezegd dat hij 'm regelmatig moet gebruiken om problemen te voorkomen, maar hij is lekker eigewijs....

Zo ken ik m niet ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 01-06-2018 16:07:03
Citaat van: elianmars op 01-06-2018 15:42:23
Citaat van: arjenT5R op 01-06-2018 15:34:12
Ja klinkt als lek seal, wss door roest op de as vanwege lang niet gebruikt.


Mijn pa heeft ook nauwelijks zijn airco aan. Ik heb hem al gezegd dat hij 'm regelmatig moet gebruiken om problemen te voorkomen, maar hij is lekker eigenwijs....

Zo ken ik m niet ;D

;D ;D

Taranis

Vanmorgen terug geweest met de C70 om te zien waar de airco lekt. Dinsdag was de airco er al mee gestopt dus de lekkage zou behoorlijk moeten zijn terwijl het toch nog zo'n 40 minuten duurde voor de lekkage gevonden was: het O-ringetje tussen de condensor en de leiding  :eusa_wall:

Het ringetje kost de spreekwoordelijke 2 euro maar alles bij elkaar is 't 1,5-2 uur arbeid. Daar had ik vanochtend geen tijd voor dus volgende week nog een keer terug. Het kost geld maar inmiddels ben ik echt vastberaden dat het moet en zal werken voor de vakantie  :evil:

arjenT5R

Ohh nouja kan erger!

De condensors willen nog al eens flink corroderen op de plek van de aansluitingen van de leidingen. Dus zeg gelijk dat ze er ff een staalborstel langsheen halen ofzo anders heb je t zo weer...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Doet de airco is de XC het nog ?
Paste alle losse delen in de C70 vandaag ? Morgen maar eens kijken of we eea erop krijgen