De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Mooi lange verslag met mooie foto's ook :D Italië, daar ben ik een keer geweest en heb Marije na een week gesmeekt of ik naar Zuid Frankrijk mocht. Absoluut niet mijn land. :-X
De overvolle toeristische plaatsen op de foto's bevestigen dat nu zo'n 20 jaar later nog steeds.

Mooi dat het zo goed vordert met de verbouwing en met de stop. Nog even volhouden en dan mag je uitrusten :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjen850

Ontzettend leuk verslag en mooie foto's. Beroerd wel voor je schoonvader natuurlijk. Maar heb jij nou gewoon de vakantie door kunnen zetten met gescheurde enkelbanden?

Claudia

Wat leuk, je gaat een B&B beginnen in de achtertuin! :D
Fijn dat het nu eindelijk van/uit de grond komt.

Het vervelende van op vakantie gaan naar zulke steden, zijn de toeristen!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marc O.

Mooie plaatjes Ron!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel

Balen van je enkel en je schoonvader, maar tof verslag weer.
Wij proberen ook de toeristen te mijden maar soms heb je pech.

TPVM rekenen wij, toerist per vierkant meter. Soort BNVi maar dan voor toeristen, het een bepaald wel het ander.
Wij dachten na een anderhalve week rust op Guernsey dat het wel interessant was om Normandië mee te pakken voor een paar dagen. Mwah. Veel historie maar nog veel meer toeristen. Point du Hoc was filelopen. Dan maar op onze manier ingevuld.

Taranis

Dank allen :D

Citaat van: arjen850 op 12-08-2018 12:11:41
Ontzettend leuk verslag en mooie foto's. Beroerd wel voor je schoonvader natuurlijk. Maar heb jij nou gewoon de vakantie door kunnen zetten met gescheurde enkelbanden?

Yep, ik had ze gelukkig net niet afgescheurd. Poot beetje omhoog waar mogelijk en verder geen rust maar rustig lopen en fietsen. Inmiddels zijn we 4 weken verder en gaat 't alweer best redelijk, hopelijk binnenkort weer sporten (beter voor de kilo's ook... :-X ).

Schoonpa zit nog steeds thuis, op je 65e groeien je botten niet meer zo hard...

Citaat van: Claudia op 12-08-2018 20:40:00
Wat leuk, je gaat een B&B beginnen in de achtertuin! :D
Fijn dat het nu eindelijk van/uit de grond komt.

Nee ik wil het aantal toeristen in Goes graag een beetje beperkt houden :P

@ Emiel: TPVM.... geweldig ;D ;D

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-08-2018 11:47:53
Mooi lange verslag met mooie foto's ook :D Italië, daar ben ik een keer geweest en heb Marije na een week gesmeekt of ik naar Zuid Frankrijk mocht. Absoluut niet mijn land. :-X
De overvolle toeristische plaatsen op de foto's bevestigen dat nu zo'n 20 jaar later nog steeds.


Italië is een ontzettend mooi land, maar inderdaad het is hier en daar overvol met toeristen. Vorig jaar bij het Gardameer geweest. De eerste week was het er heerlijk rustig, er waren enkel wat Scandinaviërs aanwezig. Maar in de tweede week begon de invasie van Nederlanders. En toen was de lol er toch wel een beetje af.
Wat dat betreft was het dit jaar een verademing in Zweden. Wat een rust. Heerlijk!  :D

@Ronald: fijn dat er nu eindelijk schot in de bouw zit. Buurvrouw nu ook blij?;D

Taranis


Sbv


KIM

Citaat van: Taranis op 14-08-2018 15:40:41
Citaat van: elianmars op 14-08-2018 09:56:26
Buurvrouw nu ook blij?;D

Nee ::)

Daar kun je dan op zich ook weer blij van worden  ;D

Chris

Citaat van: KIM op 14-08-2018 16:46:33
Citaat van: Taranis op 14-08-2018 15:40:41
Citaat van: elianmars op 14-08-2018 09:56:26
Buurvrouw nu ook blij?;D

Nee ::)

Daar kun je dan op zich ook weer blij van worden  ;D

Dan moet het in het verheugd topic ;D!

Taranis

Het is al weer even geleden maar door een tekort aan forum-tijd was het er nog niet van gekomen hier iets te schrijven... vorige week zaterdag stond Sbv voor de deur om samen de C70 onder handen te nemen. De APK komt er aan en met de huidige koplampen ging 'm dat niet meer worden. De lijst boven het voorraam degradeerde steeds verder en zo waren er nog wat meer klusjes.

Voor:





De achterlichten zijn vorig jaar al vervangen door het nieuwe type nadat ik met de oude niet meer door de APK kwam. Het remlicht heb ik toen laten zitten dus dat mocht nu ook. Tijd om aan de klus te gaan dus. Meteen motorolie en bakolie vervangen waarbij het opviel dat de motorolie er na 7.500 kilometer zwarter uit kwam dan de motorolie die normaal zo'n 15.000 km in mijn D5 zit. Blijkbaar komt er wat vuil los  :eusa_think:
Bij de bakolie viel het op dat er vrijwel geen vuil aan de plug zat:



De bak schakelt (voor het type bak dan) dan ook vrij netjes.

Ondertussen was Sander onder luid gemopper al bezig met het vervangen van het derde remlicht maar met wat creativiteit past de lamp precies tussen de scharnieren van de cabriokap door:



In beeld ook meteen de nieuwe ROPS kap die zowaar nog in de goede kleur leverbaar was :)

De interieursensor van de airco was ook stuk (zoals alles aan de airco wat nog niet vervangen is, lijkt het wel  :eusa_wall: ), dus ook die mocht er uit:





Helaas is bij de demontage telefoonsteun 9459682 afgebroken. Op zich niet heel erg want ik heb een nieuwe telefoon waarvoor nog steeds geen Brodit houder te krijgen is maar nu zit er dus een gaatje in het dashboard:



Mocht iemand nog zo'n telefoonsteun of een ECC-afdekroostertje hebben liggen dan hoor ik het graag: beiden zijn niet meer leverbaar. Hetzelfde geldt voor het gebarsten frame in het dashboard: niet te krijgen :(
Het is geen ramp maar het ziet er zo stom uit dus ik heb het graag weer zoals het hoort :)

Van de INFO knop wilde ik het lampje vervangen maar daarbij is helaas de knop zelf gesneuveld (afgebroken) dus binnenkort bij onderdelenmagazijn Sbv even een andere halen en die erin steken, met werkend lampje :P

Meer geluk hadden we gelukkig met de lijst bovenaan het voorraam. De oude was kapot en 2e hands kon ik er nergens 1 vinden. Uiteindelijk heeft de dealer de (blijkbaar) allerlaatste weten te scoren. Helaas was deze zandbeige ipv oak maar 't is beter dan niks. Voor de lieve som van ruim 355 euro krijg je dan een mooi stukkie plastic ::) :



Uit principe wilde ik het vorig jaar niet vervangen maar nadat het dit jaar stukjes plastic regende op vakantie toch maar overstag gegaan en een duur stukje plastic besteld. Gek genoeg heeft de oude lijst hetzelfde onderdeelnummer ondanks duidelijk kleurverschil:



De dealer had al gewaarschuwd dat er voor het interieur alleen nog onderdelen in de kleur zandbeige te krijgen zijn en niet meer in oak. Blijkbaar heeft iemand dat probleem eerder al eens gehad want het viel Sander op dat de zonnekleppen ook verschillen van kleur:



De linkse zonneklep is afgebroken (was al) dus die zal ik ook nog wel een keertje mogen vervangen. Die wordt dan ook zandbeige :)

Als laatste het belangrijkste, een facelift voor zowel de voor als de achterkant:





Al zeg ik het zelf: dat staat een stuk beter.

Verder had ik de ijdele hoop dat met de nieuwe olie + filter (het filter was behoorlijk vies, zeker voor slechts 7.500 km) het olielampje na de start wat sneller uit zou gaan maar helaas. Ik vrees dat ik dus volgend jaar de pineut ben om het carter er een keertje van onder te trekken. KIM heeft al hulp aangeboden waarvan ik dan ook graag gebruik maak :eusa_clap:

Morgen APK, dan even afwachten waar men nog meer mee komt. Ik verwacht dat ik over de remslangen wel een opmerking krijg maar dan mogen ze ze mooi zelf vervangen, ik heb er geen zin in :)

Laatst is het slot van het bestuurdersportier vervangen door de garage maar daar mag ie een keertje voor terug. Het portier stond netjes in elkaar, nu past het vakje in de deur plots niet meer en zit het paneel er niet netjes op:





De dealer heeft al aangegeven dat ik 'm nog een keertje langs mag brengen en dat het hersteld wordt, dus zal vast goed komen.

Als laatste nog een paar foto's van de garage, het metsel- en voegwerk is klaar. Nu is het wachten op de timmerman:







En nu we toch aan het bloggen zijn.... afgelopen vrijdag een uitgebreide proefrit in een nieuwe V60 D4 mogen doen. Voorlopig totaal buiten bereik en ik denk dat ik de V60XC (moet nog uitkomen) de leukere auto vind van de twee maar het reed echt fijn. De V90 vind ik zelf gewoon niet prettig rijden (te groot), de V60 komt qua formaat meer overeen met mijn XC70. Het smoelt in elk geval lekker dik:





Mijn vriendin had nog een ritje in een XC40 T5 tegoed dus ook daar nog een rondje mee gereden:



Leuk om te zien maar 't is 'm niet: de 2.0 T5 haalt het qua souplesse niet bij de ouwe trouwe 2.5 T5 in de huidige V40XC, ondanks dat het op papier maar 9 pk verschilt. Daarnaast is het in de XC40 een stuk lawaaiiger: veel wind- en afrolgeluid en het ding is ook nog eens minder koersvast.
Wat dat betreft was het een prima ritje: de XC40 is definitief van de "mogelijke opvolger"-lijst af :)

arjenT5R

Mooi maat!

Die xc 40 vandaag gezien idd vind t maar een lelijk ding net een bmw ofzo... :P

Krijg morgen een nieuwe slopert binnen dus... Vast met temp sensor roostertje voor je :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Ah je bent weer thuis! Ik zeg biertje :D

Roostertje: graag! 8)

Vulk

Goed bezig! Zou je met een motorflush al niet een heel eind komen?