855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


cornelis-b

Trumatic heb ik ook in het klaphok maar een nadeel van deze kachel is dat je een flink gat in de bodem moet zagen. Er zijn maar 2 types die een zij in en uitlaat hebben en die kom je nergens tegen of alleen nieuw voor een godsvermogen..We gaan eerst kijken of we een ventilator systeem kunnen fabrieken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Taranis

Had je geen stroomaansluiting daar om een elektrisch heatertje in te pluggen?

Wij werden een paar weken terug in de USA geconfronteerd met een kapotte gaskachel terwijl het -7 vroor. Het verbaasde me hoe warm je het vervolgens in de camper kon krijgen met een inderhaast gekocht elektrisch heatertje.

cornelis-b

Klopt Ronald dat werkt ook prima maar als je er een thuis hebt en je wil eigenlijk maar hooguit drie nachten blijven dan is het onzin zo'n ding te kopen. Dan maar weer naar huis, de boel aanpassen / andere kachel plaatsen en dan een 2de poging doen in de Eifel ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Paulsson

Citaat van: JohanR op 22-10-2017 01:13:01
Hallo Henk, en volgers,


Hier de foto van "Blackie" op zijn nieuwe adres geheel gepoetst:

http://i67.tinypic.com/2vx4vfq.jpg

Wat een plaatje van een auto, ben jaloers op de cosmetische staat. Aan krassen bij mij geen gebrek  :-[


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

UserID6342

Citaat van: cornelis-b op 08-11-2017 13:03:33
Klopt Ronald dat werkt ook prima maar als je er een thuis hebt en je wil eigenlijk maar hooguit drie nachten blijven dan is het onzin zo'n ding te kopen. Dan maar weer naar huis, de boel aanpassen / andere kachel plaatsen en dan een 2de poging doen in de Eifel ;D
Je kunt die electrische kachel natuurlijk ook standaard meenemen of in de campert kiepen ;D

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 08-11-2017 14:17:44
Citaat van: cornelis-b op 08-11-2017 13:03:33
Klopt Ronald dat werkt ook prima maar als je er een thuis hebt en je wil eigenlijk maar hooguit drie nachten blijven dan is het onzin zo'n ding te kopen. Dan maar weer naar huis, de boel aanpassen / andere kachel plaatsen en dan een 2de poging doen in de Eifel ;D
Je kunt die electrische kachel natuurlijk ook standaard meenemen of in de campert kiepen ;D

Ligt er nu in ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Vandaag zijn we even met de Tractor naar Nijkerk geweest en zoals altijd weer gezellig bijkletsen. Pim heeft hem voorzien van een setje nieuwe Bosch gloeistiften, thermostaat, bakolie wat bijgevuld en nieuwe ophangrubbers voor de uitlaat. Gloeistiften waren nodig na 258K en dit was te merken met een koude start, een flinke rookpluim, diesellucht en heel even onregelmatig lopen. Motor temperatuur bleef veel te laag maar nu met de nieuwe thermostaat netjes op op temperatuur, is ook goed te merken aan de kachel die je er nu echt uit stookt, de bakolie stond iets onder het pijl en dat ook gelijk gedaan en de uitlaat rubbers zaten er waarschijnlijk nog van zijn geboorte onder en waren voorzien van diverse droogte scheuren.

Tractor kan er weer tegen, er is eigenlijk op de vloeistoffen en filters na weinig onderhoud aan zo'n oud diesel blokje ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rob850/480

Daarom was het zo bewolkt vandaag!

henry classic v70

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 20:13:48
Daarom was het zo bewolkt vandaag!

...hier ook al  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ron paul

Dat gaat lekker, is de camper al gepolijst?
Heb je de bakolie nu 1 cm boven max staan na de tip van Dirk?

BBS

Citaat van: henry classic v70 op 14-11-2017 20:26:03
Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 20:13:48
Daarom was het zo bewolkt vandaag!

...hier ook al  ;D
Op sommige plekken scheen ook de zon hoor ;)
Volvoloos....

cornelis-b

Citaat van: ron paul op 14-11-2017 21:26:07
Dat gaat lekker, is de camper al gepolijst?
Heb je de bakolie nu 1 cm boven max staan na de tip van Dirk?

Ja bakolie staat boven pijl dus de 5de versnelling zal niet droog lopen ;D

Morgen geen bewolking meer hier in de straat, wat het elders doet geen idee  :eusa_think:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

macfocus

Citaat van: cornelis-b op 14-11-2017 18:46:13
voorzien van een setje nieuwe Bosch gloeistiften, thermostaat, bakolie wat bijgevuld. Gloeistiften waren nodig na 258K en dit was te merken met een koude start, een flinke rookpluim, diesellucht en heel even onregelmatig lopen. Motor temperatuur bleef veel te laag maar nu met de nieuwe thermostaat netjes op op temperatuur, is ook goed te merken aan de kachel die je er nu echt uit stookt.

Wel lachen om te zien dat we bij toeval een zelfde soort auto kopen die dan ook exact dezelfde probleempjes heeft...
De mijne krijgt van het voorjaar die aandacht, staat nu geschorst in de stalling.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

konniekip

Hoe gaat het henk?