Nieuwe automaat en klepseals - Frost Green T5

Gestart door yannickdv, 12-12-2014 16:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yannickdv

Hahaha dat zou wat zijn  :o
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

yannickdv

Heb nog steeds last van trillende achterwielen.

De achteras is eigenlijk gereviseerd, silent blocks zijn paar jaar oud en nog heel vers. Heb zelf afgelopen week de andere draagarmrubbers vervangen. Trilt nog steeds. Volgens Profile Geldermalsen zou de velg te veel speling hebben op het wiellager zeg maar.

Lijkt me alleen zo sterk.. Velgen zijn originele Volans, en wiellagers zijn nog origineel. Bovendien hebben de wielbouten ook een centrerende functie toch? Of heb ik dit mis?

Schokdempers zijn verse nivomats met V70 veren. Remschijven nieuw, perfect schoon op aanlegvlakken. Ik weet t niet zo goed meer.

Ga van de week nog maar eens balanceren.. kijken wat daar uit komt.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Hengeveld

Monteer eens andere wielen. Je mag van mij wel wat lenen.

hilko73

Je kunt ook heel kritisch naar de aanligvlakken van de naven en velgen kijken. Soms kan een miniem beetje roest al trillen veroorzaken. Of een klein overblijfsel van oude centreerringen, om maar iets stoms te noemen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

T5-4life

Citaat van: yannickdv op 16-06-2017 13:12:53
Bovendien hebben de wielbouten ook een centrerende functie toch? Of heb ik dit mis
Klopt.
Maar simpel beginnen. Dus eerst een andere set proberen, wat Ilja zegt.

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 16-06-2017 14:00:09
Je kunt ook heel kritisch naar de aanligvlakken van de naven en velgen kijken. Soms kan een miniem beetje roest al trillen veroorzaken. Of een klein overblijfsel van oude centreerringen, om maar iets stoms te noemen.

ff de schuurmachine er over, scheelt echt veel.

Handrem helemaal fris/aanlopen of zelfs losse remvoering die rond slingert?

yannickdv

Daar heb ik allemaal al naar gekeken.

Wiellagers zijn schoon, heb namelijk alle vier de schijven vervangen.

Aanlegvlakken op de schijven dus ook schoon want nieuw haha.

Velgen zijn gestraald dus ook schoon. :(

Idd eerst nog maar eens andere set proberen. Heb laatst mijn oude 15" set achterop gelegd (voor niet ivm 302) en toen was het trillen minder, maar het trilpatroon (komen en gaan, soort sinus) bleef.

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

yannickdv

Citaat van: V70geRwin op 16-06-2017 14:02:25
Citaat van: hilko73 op 16-06-2017 14:00:09
Je kunt ook heel kritisch naar de aanligvlakken van de naven en velgen kijken. Soms kan een miniem beetje roest al trillen veroorzaken. Of een klein overblijfsel van oude centreerringen, om maar iets stoms te noemen.

ff de schuurmachine er over, scheelt echt veel.

Handrem helemaal fris/aanlopen of zelfs losse remvoering die rond slingert?

Remvoeringen zijn niet los, lopen wel miniem aan. Zal ik vnv eens losser zetten.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Citaat van: yannickdv op 16-06-2017 14:04:26
Citaat van: V70geRwin op 16-06-2017 14:02:25
Citaat van: hilko73 op 16-06-2017 14:00:09
Je kunt ook heel kritisch naar de aanligvlakken van de naven en velgen kijken. Soms kan een miniem beetje roest al trillen veroorzaken. Of een klein overblijfsel van oude centreerringen, om maar iets stoms te noemen.

ff de schuurmachine er over, scheelt echt veel.

Handrem helemaal fris/aanlopen of zelfs losse remvoering die rond slingert?

Remvoeringen zijn niet los, lopen wel miniem aan. Zal ik vnv eens losser zetten.

Zijn je remklauwen echt goed gangbaar?
Heb je na een stevige remactie soort van aarbeving trillingen vanuit de billen?
Hoe vers is vers van de dempers?

yannickdv

Remklauwen waren wel makkelijk terug te duwen bij vervangen van blokken ja.

Dempers schat ik rond de ton oud. Zeker geen 20 jaar. Heb ze er wel zelf onder gezet maar kwamen van een andere auto af. Bovendien was de trilling er al voordat die dempers gewisseld werden. Kwamen hele gare verlaagde nivomats onderuit.

Hij trilt wel met remmen ja.. Ook met nieuwe schijven :(
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Citaat van: yannickdv op 16-06-2017 16:16:12
Remklauwen waren wel makkelijk terug te duwen bij vervangen van blokken ja.

Dempers schat ik rond de ton oud. Zeker geen 20 jaar. Heb ze er wel zelf onder gezet maar kwamen van een andere auto af. Bovendien was de trilling er al voordat die dempers gewisseld werden. Kwamen hele gare verlaagde nivomats onderuit.

Hij trilt wel met remmen ja.. Ook met nieuwe schijven :(

Dat is wel jammer en ook best vreemd met al dat nieuwe spul...

Maar wat ik bedoel is meer direct na het remmen, dus als je pedaal weer los is dat je dan nog een paar stevige trillingen voelt.
Dat is een teken dat een of meerdere klauwen even blijven hangen.

yannickdv

Nee dat is het niet. Het is juist tijdens het remmen op hogere snelheden (100+).

Daarom waren die rubbers zo verdacht.. Maar goed dat mocht dus niet baten.

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Citaat van: yannickdv op 16-06-2017 16:20:07
Nee dat is het niet. Het is juist tijdens het remmen op hogere snelheden (100+).

Daarom waren die rubbers zo verdacht.. Maar goed dat mocht dus niet baten.



:eusa_think:

yannickdv

Gisteren de oude aandrijfas terug geplaatst rechts. Die was verwisseld omdat gedacht werd dat de homokineet kapot was. Bleek toen uiteindelijk motorsteun te zijn maar goed.

Daarna de wielen van mn vader er onder gezet. Trilling bijna weg. Nog steeds bij 70 en 130 wat. Maar mn vader zei dat de N ook niet helemaal trillingsvrij was. Ok.. Is een begin. Denk dat ik deze nog maar eens laat balanceren en dan weer verder kijken!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Hengeveld

Kijk vooral of de velgen niet krom zijn en of er geen hoogteslag in de banden zit. Als dit het geval is, lost balanceren dat niet op.