Rode V70 XC

Gestart door Cruising73, 04-07-2015 15:33:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cruising73

Dank voor het aanbod Roel. Wat vervangen moet worden, vervang ik, wat werkt, gaat weer terug. Dat kan een dure gok blijken, want zo heel toegankelijk is het allemaal niet. Er is gelukkig wel het een en ander goed, anders had ie na 500.000 km vermoedelijk ook niet meer rondgereden.


Cruising73

#16
Plaatje:


blauweroffel

Succes met de ombouw
Ik las iets over een versnellingsbak mt?
ik heb een rode N (MT) en die versnellingsbak gaf na 3 ton de geest...(en de rechter aandrijfas).....laten reviseren. Achteraf had ik natuurlijk beter een exemplaar van de sloper er onder kunnen zetten.

BR

Cruising73

Een jaar na een impulsieve aankoop: de motor start! Pure winst. Wat ik me afvroeg: motor in deze auto (van 2000, productie 1999) is de 2.4t, met 193 pk (net als de 2.5t). Nu heeft die 2.4t in de V70N 200pk. Waar komt het verschil vandaan tussen 2.4t V70 vs V70N?

UserID6342

Is een puur softwarematig iets, blokken zijn verder exact hetzelfde.

Cruising73

Late reactie, maar dank voor je info, Dirk. Sinds vandaag is hij weer op de weg. Voorzichtig een rondje gemaakt, en dat ging allemaal goed. Doe het rustig aan, en merk dat de auto met de meter soepeler rijdt. Alle credits voor Ayhan die het sleutelen voor zijn rekening nam. Ik heb Pleiads kunnen vinden, die wil ik er nog onder zetten. De keurmeester stelde dat er 'nog tonnen' mee konden worden gereden. Vertelde hem van de kilometerstand vs. realiteit, haalde hij zijn schouders bij op. We zullen zien, ik ben blij om ermee te kunnen rijden, met ook het idee dat dit m'n laatste fossiele auto voor elektrisch wordt. Vloeken in de kerk, maar je zou ook kunnen vertrouwen in de auto  :eusa_shhh:


Cruising73

#21


En hij rijdt, inmiddels alweer bijna een maand. Nieuwe (275.000 km met gereviseerde kop) motor doet het goed, maar houdt in bij vragen vermogen, zowel op benzine als op gas. Niet altijd, soms komt ie erg goed van z'n plek, maar helemaal in orde is dat nog niet. Verdenk bobines/bougies/stekkers. lmm is al vervangen. Opmerkelijk: op benzine brandt het motormanagementlampje, niet continu maar knipperend. Op lpg doet ie dat niet. Ga 'm uitlezen.

Verder wel weer een feest, deze terugkeer naar de v70. Bijkomende mankementen lijken mee te vallen. Exterieur moet nog, kleur foto doet niet helemaal recht, maar na poetsen wordt dat zeker wat roder. Dat folie had voor mij niet gehoeven, maar m'n kinderen zijn er nogal enthousiast over.

KIM

Knipperen betekent ontstekingsmissers.
Verdachte zijn dus bougies en bobines alhoewel de laatste meestal volledig wegvallen en leiden tot het lopen op minder cilinders.

Cruising73

Da's dan vrij eenvoudig uit te vinden. Ik begin maar eens bij de bougies, van Volvo, 0.6 mm, las ik elders. Dank voor die verheldering, trof niet veel topics over een knipperend motormanagement lampje..

Bobines: wat erin zat, leek vers, maar er is er al eentje vervangen door een nog goed exemplaar uit het overleden blok. Het bobine-verhaal dat als de ene gaat, de andere volgen, ik weet het niet, kan me er iets bij voorstellen. Pleit voor vijf nieuwe, tegenwoordig 170 euro, bij de dealer weet ik het niet.

Ik laat wel weten wat het nou was. Heb hier flink wat gelezen op het forum, en wat ik regelmatig jammer vind: de 'probleemeigenaar' meldt uiteindelijk niet wat nu precies de oorzaak was.


Cruising73

LMM vervangen bracht geen verbetering, bougies wel, motor pakt een stuk beter op en knipperend MM-lampje heb ik niet meer gezien. Maar helemaal weg is het inhouden nog niet, dus binnenkort misschien toch de bobines vervangen, of uitvinden welke hapert. Wordt vervolgd.

Cruising73

Lampje motormanagement is weer terug, bij vol gas mis ik soms (soms ook niet) vermogen, loopt ie ook niet helemaal mooi. De bobines zijn van IPD. Is dat hetzelfde als MSD? Dat zou troep zijn, al zijn ze behoorlijk aan de prijs. Ik laat 'm maar eens uitlezen.

Cruising73

De XC heeft last van een stervende bobine. Morgen kijken waar het lek zit. Er zitten nieuwe bougies in (week oud), kan ik dan door de aanslag zien waar het misgaat? Kan het misschien ook ststionair wel uitvinden. Dat kon tot nu toe niet, stationair niks te zien.

Vraag: moeten je penbobines van hetzelfde merk en type zijn? Ben een behoorlijke leek dus durf het wel te vragen.

UserID6342

Als je hem uitleest geeft hij dat al perfect aan, welke bobine fout gaat. Andere methode is om alle boutjes even los te halen waarmee de bobines vastzitten en deze een voor een omhoog te halen, je hoort dan snel zat welke wel of niet mee meeloopt.

Zou idd alle bobines meteen vervangen door Bosch bobines.  Persoonlijk ben ik niet wild van die IPD dingen....

Cruising73

Cylinder 5 deed niet lekker mee. Ik ga ze nog een keer alle vijf vervangen, maar heb voor nu een gebruikte gekocht bij Akkie Stomphorst. Storing is weg en hij loopt weer. Next is het reservoir van de stuurbekrachtiging, dat lekt op de naad...

Marty__Mouse

Gaaf hoor zo'n mooie rode!

Ik heb mijn penbobines destijds ook allemaal in 1x vervangen voor bosch exemplaren. Ik zou ze wel even online zoeken op Ebay bijvoorbeeld. Scheelt veel geld.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..