Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-08-2018 09:41:48
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  Tuningoverzicht (update: meer info)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Tuningoverzicht (update: meer info)  (gelezen 26888 keer)
elianmars
V70 T5 + C70 T5
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33591


V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00


« Antwoord #15 Gepost op: 24-12-2008 14:27:38 »

Stage 0; brede banden en zorgen dattie blinkt die Volvo van je! eusa_dance


 eusa_naughty  Grin

Eerst zorgen dat alles 100% in orde is, voordat je berhaupt aan tuning gaat denken.

Met name de techniek dan, steenslag loopt ie niet minder om Tongue Grin

 Grin Grin

Dat bedoel ik natuurlijk  eusa_doh
Gelogd
Laserblue
Disturbing the peace since 1975
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 7649


*...GOING BROKE IN STYLE...*


« Antwoord #16 Gepost op: 24-12-2008 15:50:45 »

sterker nog, hoe meer steenslag hoe beter.
minder lak is minder gewicht Wink
plus dat door de werveling van de lucht die over het gebroken oppervlak stroomt, de luchtstroom gebroken wordt en makkelijker los zal laten van de auto  Smiley


lijkt gelul maar dat is het niet  eusa_dance
Gelogd

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*
Eugene
Going fast on a budget
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10058


S60 T5


« Antwoord #17 Gepost op: 24-12-2008 15:51:59 »

lijkt gelul maar dat is het niet  eusa_dance

Je had een hele tijd terug ook zo'n prachtig verhaal over de stroomlijn van een Estate Grin
Gelogd


If it's not blown, it sucks...
willemc70
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Volvo C70


« Antwoord #18 Gepost op: 20-04-2009 23:07:12 »

Even weer naar voren halen met kleine toevoeging. Volgens mij is het zelfs zo dat met aqua mist je het brandstof lucht mengsel nog schraler kan maken waardoor je nog meer lucht de motor in kan drukken dus nog meer power kan genereren. het is aleen de vraag of je lambdasonde dit niet in de war stuurt.
Gelogd

Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T
Eugene
Going fast on a budget
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10058


S60 T5


« Antwoord #19 Gepost op: 21-04-2009 09:22:59 »

Even weer naar voren halen met kleine toevoeging. Volgens mij is het zelfs zo dat met aqua mist je het brandstof lucht mengsel nog schraler kan maken waardoor je nog meer lucht de motor in kan drukken dus nog meer power kan genereren. het is aleen de vraag of je lambdasonde dit niet in de war stuurt.

Ik zou er niet aan beginnen, doet nagenoeg niks als je de vermogensuitdraaien gaat vergelijken van auto's met en zonder aquamist. Laat staan het risico dat je loopt wanneer het systeem een keertje hapert.
Gelogd


If it's not blown, it sucks...
M a r c
Forumsponsor
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11424


Broemmmmm


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 21-04-2009 10:52:00 »

Even weer naar voren halen met kleine toevoeging. Volgens mij is het zelfs zo dat met aqua mist je het brandstof lucht mengsel nog schraler kan maken waardoor je nog meer lucht de motor in kan drukken dus nog meer power kan genereren. het is aleen de vraag of je lambdasonde dit niet in de war stuurt.

Ik zou er niet aan beginnen, doet nagenoeg niks als je de vermogensuitdraaien gaat vergelijken van auto's met en zonder aquamist. Laat staan het risico dat je loopt wanneer het systeem een keertje hapert.

Risico  Huh  Je hebt altijd nog 2 pingelsensors.   En waterinjectie doet wl degelijk iets, mits degene die de software schrijft tenminste weet he extra rendement uit een deugdelijk waterinjectiesysteem kan halen. Dr wringt meestal de schoen...

De opmerking van "WillemC70" klopt overigens ook niet.... Je maakt een mengsel niet schraler. Dan zou je motor kapotlopen, je koelt je mengsel verder terug waardoor er mr mengsel (in de juiste verhouding!) inkan en door de verbeterde koeling kun je ook een hogere voorontsteking aan. Wat beiden in een beduidende toename van het vermogen resulteert. Lambdasonde is niet relevant omdat de waterinjectie alleen bij plankgas inschakelt en dan wordt de inspuiting niet middels de gegevens van LMM en lambdasensor bepaalt maar via een vaste mapping in de ecu.  Alleen in deellast spelen de LMM en LS een rol....
« Laatste verandering: 21-04-2009 23:01:18 door M a r c » Gelogd

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl
Eugene
Going fast on a budget
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10058


S60 T5


« Antwoord #21 Gepost op: 22-04-2009 10:47:10 »

Maar wanneer je die hogere voorontsteking gebruikt en het systeem hapert, dan wil ik nog wel zien of die pingelsensoren optijd ingrijpen. Ik zou het in elk geval niet willen proberen.

En voor wat betreft die vermogenstoename, zou ik van een Volvo wel eens een rollenbank uitdraai willen zien, met en zonder waterinjectie.....
De exemplaren met waterinjectie leverene in elk geval niet meer pk's (op de rollenbank) dan de exemplaren zonder.
Gelogd


If it's not blown, it sucks...
M a r c
Forumsponsor
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11424


Broemmmmm


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 22-04-2009 18:13:04 »

De exemplaren met waterinjectie leverene in elk geval niet meer pk's (op de rollenbank) dan de exemplaren zonder.

Omdat je op een rollenbank ook niet dezelfde rolweerstand en dus turbodruk draait dan op de chte weg.... en dus ook minder rendement hebt van een waterinjectiesysteem op een rollenbank.  Het rendement van een waterinjectiesysteem is al 10-tallen jaren geleden bewezen toen het al toegepast werd in jachtvliegtuigen e.d. De auto's met waterinjectie presteren in ieder geval zonder ingeschakelde waterinjectie zelfs vanuit de bestuurdersstoel voelbaar minder.  Doe maar eens 5 runs met een wagen zonder en 5 runs met een wagen mt waterinjectie op een rollenbak, dan zul je zien dat de wagen znder waterinjectie na iedere run steeds minder vermogen levert door opwarming....
Gelogd

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl
willemc70
Lid 10+
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Volvo C70


« Antwoord #23 Gepost op: 22-04-2009 20:38:06 »

Wat ik altijd begrepen heb is dat er standaard te veel brandstof in gespoten wordt om de temperatuur van de ontbranding te beperken. Dit koelend effect kan beter overgenomen wordt door water (heeft veel mee warmte inhoud dan benzine) waardoor je meer richting beste explosie mengsel kan gaan. Dat dit best riskant kan zijn daar is geen twijfel over zou dit dus ook niet dagelijks willen hebben.
Mocht je het mensel niet aanpassen dan kan je volgens mij beter een front mount IC plaatsen met water spay op de IC en geen waterspray/damp in je inlaatspruitstuk.
Gelogd

Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T
JCviggen
Flugplatz madman
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3051


Audi rijder :o


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 22-04-2009 20:50:01 »

Op je IC sproeien doet weinig, is enkel handig om heatsoak te vermijden terwijl je stil staat. Eens op snelheid doet het niet echt wat.

Waterinjectie kan zeker vermogenswinst opleveren, door lagere verbrandigstemperaturen wat je spruitstuk ook weer een beetje spaart.

Echter de paar volvos die ik ooit met waterinjectie heb zien rollenbanken (en dat waren er niet zo erg veel) lieten eerder verlies zien dan winst omdat er simpelweg niet op getuned was. Dan heb je er natuurlijk weinig aan.

Om echt voor vermogen te gaan moet er een mix in met methanol en dan je AFR ergens richting 13:1 afstellen.
Gelogd

Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers
"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"
t5karel
Vers Vlees Specialist BMW 535d driver
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2289



« Antwoord #25 Gepost op: 22-04-2009 20:57:30 »

Dit dan?http://www.sunocoracing.nl/
Gelogd

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.
JCviggen
Flugplatz madman
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3051


Audi rijder :o


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 22-04-2009 20:59:56 »


4 per liter ga je wel voelen hoor  Grin
Gelogd

Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers
"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"
t5karel
Vers Vlees Specialist BMW 535d driver
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2289



« Antwoord #27 Gepost op: 22-04-2009 21:01:12 »

Zoveel powerRRRR? Grin
Gelogd

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.
corredor
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 102



« Antwoord #28 Gepost op: 07-11-2009 23:20:12 »

Mooi topic, gaat me zeker helpen met de ideen die ik heb om ook een volvotje te gaan tunen.
Gelogd
Volvo850 93
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 276

Volvo 854 Sports Edition 2.5-20v bj 95


« Antwoord #29 Gepost op: 14-05-2010 09:39:03 »

Netjes gedaan, mooie verslag

Mvg Dennie
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.052 seconden met 19 queries.