Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-08-2018 10:24:39
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Technische/Tuningsboards
| |-+  Tuning Algemeen
| | |-+  Overige tuning
| | | |-+  3" gasklephuis op T-5 welke aanpassingen nodig?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: 3" gasklephuis op T-5 welke aanpassingen nodig?  (gelezen 6784 keer)
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Gepost op: 23-04-2016 16:05:47 »

Ik heb net een 3" gasklephuis opgehaald eusa_dance
Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig wil ik het beste resultaat hebben Grin
Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #1 Gepost op: 23-04-2016 16:06:45 »

Grotere turbo?
 evil
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #2 Gepost op: 23-04-2016 16:28:27 »

Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  Smiley
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
« Laatste verandering: 23-04-2016 16:32:10 door Piet » Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #3 Gepost op: 23-04-2016 16:39:30 »

Grotere turbo?
 evil
Haha logisch Wink Grin
Gelogd
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #4 Gepost op: 23-04-2016 16:40:07 »

Grotere turbo?
 evil

Was maar om te lachen Grin
Inderdaad een spruitstuk waar de 3" op past => gat van een 2.5" is te klein...


Als je een glt spruitstuk gaat gebruiken moet je daar ook nog een aansluiting maken voor je bov, deze zit daar niet op.
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #5 Gepost op: 23-04-2016 16:41:46 »

Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  Smiley
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis Grin
Maar een GLT inlaatspruitstuk heb ik niet maar wel een paar van T-5 Grin
Hoe kan ik een t-5 inlaatspruitstuk het beste ruimen naar 3" Huh
Gelogd
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #6 Gepost op: 23-04-2016 16:43:33 »

Grotere turbo?
 evil

Was maar om te lachen Grin
Inderdaad een spruitstuk waar de 3" op past => gat van een 2.5" is te klein...


Als je een glt spruitstuk gaat gebruiken moet je daar ook nog een aansluiting maken voor je bov, deze zit daar niet op.
Weet ik haha Grin
Ik wil een gewoon T-5 spruitstuk gaan ruimen Grin
De vraag is allen hoe Wink
Gelogd
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #7 Gepost op: 23-04-2016 16:48:03 »

Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  Smiley
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis Grin

Da's dan niet handig... de hevel voor de gasklep staat daarvan onder een verkeerde hoek.
Beter een glt spruitstuk met gasklephuis scoren en daar de klep van het 960 huis in zetten
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #8 Gepost op: 23-04-2016 16:51:35 »

Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  Smiley
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis Grin

Da's dan niet handig... de hevel voor de gasklep staat daarvan onder een verkeerde hoek.
Beter een glt spruitstuk met gasklephuis scoren en daar de klep van het 960 huis in zetten
Hmm oke eusa_think
Gelogd
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #9 Gepost op: 23-04-2016 17:11:36 »

Net even gekeken onder de kap bij mn witte.
Heb het gasklephuis er even voor gehouden maar het lijkt hetzelfde qua hoek van de hevel of zit daar maar een paar graden verschil in:eusa_think:
Gelogd
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #10 Gepost op: 23-04-2016 17:27:32 »

T'is al weer even geleden dat ik mijn 3" huis gemonteerd heb, maar als ik het me goed herinner staat bij de 960 de rol voor de gaskabel er anders op.
Mijn S90 is er vanmiddag ff niet, dus kan het even nu niet nazien.
Maar die van de 960/S90 komt in ieder geval niet goed uit op de 850.
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
MrCain
Pro Beun Tuner Volvo 850 estate T-5 Aubergine Pearl LPI met de bruine
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2191



« Antwoord #11 Gepost op: 23-04-2016 17:34:32 »

Anders heb je al wel de juiste klep! Wink
Gelogd

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel Wink

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!
dielie850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2864

850R USA wit, 244GLT grijs, V70R G3 garned red


« Antwoord #12 Gepost op: 23-04-2016 17:43:50 »




Dit is hem en als ik de nummers op google intyp kom ik op gasklephuis van een 2.5 20V GLT Grin
Gelogd
Piet
AKA rat-rod Pete
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5433



« Antwoord #13 Gepost op: 23-04-2016 20:46:53 »

Deze is inderdaad niet van een 960 gezien de plastic insert van de klep maar die van een 850 GLT inderdaad.
Da's mooi... dan past het huis in ieder geval.
Alleen moet je dan nu wel weer een gasklep van de 960 (zonder plastic insert) zien te scoren.

Dus wel het juiste huis, maar niet de juiste klep Smiley  Grin
Gelogd

"A man should look for what is, and not for what he thinks should be" -Einstein-
koen.s
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2377


SCHUTTEN TUNING


« Antwoord #14 Gepost op: 23-04-2016 20:52:17 »

Heb ook een GLT gasklep, deze van Snabb ingezet.

http://snabbuk.co.uk/products/960-turbo-big-bore-throttle-body-plate

Een losse van 960 is lastig te vinden.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.041 seconden met 19 queries.