Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-04-2018 10:36:20
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 7 [8] 9 Omlaag Print
Auteur Topic: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"  (gelezen 5186 keer)
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 14-01-2018 01:20:04 »

Gewoon met beleid loshalen dan blijven de clips ook heel.
Mooi klusje & mooie duidelijke foto's ! Wilde de bekleding allemaal nog een beetje normaal los of was 't een feest van afgebroken clips enzo ?
Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8047


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #106 Gepost op: 14-01-2018 01:35:52 »

Nou dan moet je maar eens een how-to beleid schrijven Grin
Gelogd

Beunhaassss.....
                          OF
                               Eindbaasch? Grin
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #107 Gepost op: 14-01-2018 10:00:45 »

Nou Arjen dan ben ik daar te laat mee, en eerlijk is eerlijk van 1 clipje was 1 kant verdwenen.
Ik gebruik altijd voor het loshalen van de interieurdelen een plastic (kiwi) mesje werkt prima  eusa_angel

Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #108 Gepost op: 01-03-2018 19:40:18 »

Sinds deze week met de vrieskou heb ik ook last van het onderstaande zoals beschreven op het Volvo Forum:
Duidelijk een niet goed functionerende Relais 103 van mijn brandstofpomp.
Heb een gebruikte besteld bij Arjen denk dat dit de oplossing is. Anders bestel ik wel een nieuwe  eusa_angel

Ik heb een Volvo V70 2.5 10v op LPG uit 1998 (470.000km) en heb een vreemd probleem bij de koude start. De auto start op benzine en schakelt daarna over op lpg. Het probleem doet zich dus voor bij het starten op benzine en gebeurt alleen bij een buitentemperatuur van 6 graden en lager. Starten bij een temperatuur van 7 graden of hoger; geen vuiltje aan de lucht.

Het gaat als volgt:
- contact aan, lampjes op dashboard en lpg-meter branden
- starten, motor slaat aan, lampjes van lpg-meter gaan uit, motor slaat na een paar seconden af
- contact uit en weer aan, starten, zelfde verhaal
- doorstarten zonder contact uit, motor slaat niet aan
- contact uit en weer aan, starten, zelfde verhaal

Afhankelijk van de buitentemperatuur herhaalt dit zich een aantal keer; hoe lager de buitentemperatuur, hoe langer het duurt. Bij 6 graden moet ik tussen de 5 en de 10 keer starten voordat de motor blijft lopen. Bij 1 graad of kouder moet ik het wel een keer of 50 herhalen.
Er is nog een onverklaarbare bijkomstigheid; de keer voordat de motor blijft lopen klinkt er een luid geratel uit het dashboard. Het is lastig het geluid te lokaliseren, maar het klinkt alsof er een relais heel snel tikt. Als het geluid klinkt blijven de lampjes op de lpg-meter branden en blijft de motor gewoon lopen alsof er niets aan de hand was. Dus zonder geratel, niet starten.
Als de auto gereden heeft is er niets meer aan de hand en start normaal, behalve als het erg koud is en ik rijd een kort stukje. Dan treedt het probleem weer op, maar dan korter zoals wanneer het 6 graden is.
Het starten zelf gaat overigens probleemloos, hij blijft alleen niet lopen.
Ik heb (volgens mij) alle zekeringen en relais gecontroleerd en alles lijkt in orde en ik heb de lpg gereset.

Wie komt dit bekend voor of heeft enig idee waar ik het zoeken moet?

Gr. Arthur
Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
Markbakker
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 132



WWW
« Antwoord #109 Gepost op: 01-03-2018 20:13:59 »

Wat voor LPG installatie heb je in je auto liggen?
En het moment dat hij uitvalt is dat ook het moment dat hij normaal zou overschakelen op LPG?
Gelogd
-DİİİL-
Marco, -DCCCL-
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 13200



« Antwoord #110 Gepost op: 01-03-2018 20:33:28 »

Ik zou er voor kiezen om het "oude" relais (kies rustig welke van de twee) toch even door te solderen. Eigenlijk alle exemplaren van een bepaalde leeftijd hebben in meer of mindere mate het zelfde probleem.
Gelogd

“You can’t solve problems with the same kind of thinking used when we created them”  ~Einstein
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #111 Gepost op: 02-03-2018 19:56:43 »

Het is een originele door Volvo geleverde Bi Fuel geen idee wat voor G3  installatie daar in zit  eusa_eh
Het uitvallen van de motor heeft niks te maken met het overschakelen op LPG dat doet de wagen automatisch boven de 2000 toeren.

Ik heb ook het plan om zodra ik een nieuw relais 103 heb de oude open te maken en te controleren op de solderingen. Desnoods soldeer ik deze opnieuw als reserve.

Hou jullie op de hoogte, het gaat warmer worden ben benieuwd of hij dan nog steeds afslaat.  eusa_doh
« Laatste verandering: 03-03-2018 08:32:41 door robbar » Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #112 Gepost op: 05-03-2018 22:02:06 »

 eusa_eh Nu de temperatuur weer hoger is is het probleem van het afslaan verholpen.
Zodra de reserve relais 103 binnen is ga ik de oude open om te kijken wat de veroorzaker is
Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #113 Gepost op: 11-03-2018 14:04:50 »

 Cool Vandaag tijd gehad om relais 103 te wisselen.


Nu heb ik sinds het niet meer vriest geen problemen meer met het afslaan na het starten maar ik ben wel benieuwd hoe dat komt. Dus de kapotte relais geopend en doorgemeten.




Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand. Ga eens kijken of ik deze kan bestellen, dan heb ik nog een reserve relais.  eusa_dance
« Laatste verandering: 11-03-2018 17:04:24 door robbar » Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
elianmars
V70 T5 + C70 T5
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33383


V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00


« Antwoord #114 Gepost op: 11-03-2018 16:50:55 »

Foto's zijn niet zichtbaar  eusa_think

Edit: Nu wel Grin
« Laatste verandering: 11-03-2018 17:17:44 door elianmars » Gelogd
volvobug
Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen! (uitgezonderd de blogs van Razorx en Piet)
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4364


V70 2.5 10v '97 LPi voorbij de 600K km


WWW
« Antwoord #115 Gepost op: 11-03-2018 21:41:37 »

....
Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand.
 ....

Hoe heb je dit gemeten, heb je de weerstanden los gehad voor een zuivere meting? Welke weerstanden zijn het op de print?
Gelogd

Handtekening? 85011806
robbar
Lid 100+
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 134


Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !


WWW
« Antwoord #116 Gepost op: 15-03-2018 20:48:49 »

Bij mij waren het onderstaande weerstanden die kapot waren;
100 UF/16V en de 22 UF/25v



Tin verwijderd en nieuwe geplaatst.





Van het weekend even proberen of hij het doet het gaat weer vriezen  Wink
« Laatste verandering: 15-03-2018 20:50:48 door robbar » Gelogd

V 70 Classic Sandstone 2,5 10 V LPG G3 500.000 km and counting...
razorx
Lijnoliekoning
Polar lid
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11175


855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi


WWW
« Antwoord #117 Gepost op: 15-03-2018 21:05:24 »

Dat zijn elko-tjes. Wink
Gelogd
volvobug
Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen! (uitgezonderd de blogs van Razorx en Piet)
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4364


V70 2.5 10v '97 LPi voorbij de 600K km


WWW
« Antwoord #118 Gepost op: 15-03-2018 21:19:17 »

Dat zijn elko-tjes. Wink

Jij kunt het weten  Wink. Nieuw fenomeen dat de condensatoren van relais 103 het begeven, tot dusverre heb ik hier alleen gelezen over de gebroken soldeerverbindingen.
Gelogd

Handtekening? 85011806
-DİİİL-
Marco, -DCCCL-
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 13200



« Antwoord #119 Gepost op: 15-03-2018 21:25:26 »

Cool Vandaag tijd gehad om relais 103 te wisselen.
https://lh3.googleusercontent.com/RsMOn76NOXWQ7z-avOsojXO85YtA_44yf9sEV0Yyszf5av1zkni0iiEx_lkemojI4JPbz-LceUsAQJ5oF5PKWBJrahBHM_3XxJ0CTeq2ypInc-8QovuSEA8qtoGl1a3voAZTer-Bw8Oy4MkhR4EnxJIxw8HraGSbM8Ufn6A3F0Y-thxVahSwYkmrDnKVXVJC5ttxqf8JhtWlm3gZYHr-NMNp5b2vE-r1vVw_R1-HmQIOLR4dHGJiWiyGFZRI8SB41gA35ktts2OgqTX0Tqumb5al8H_tjEucWhqmIxMjMqRyaUISZO7Q8w1QqB2q0DRAZ7Is_IR2mK5uQb-O4ct32krLmZCZtPmc34ULoATBy3fFC-btUyCoe0dV0FUzCko_ttSFf94n0RC6-vtYSrf_qv7YQ381QQYFsYelzHdyPMLlGj8IeJ5RXBWCahvqexHq7jmCp8ZUUHGao7CH8evFGFJsE_A1vXotCQ50qEzg5U7gSWT16-VUyHNNf7gOqaJoGoFYBCTMAmxDu4hnADA6zUdIwzndW8QCdGwQ32LVkiTw6dlvCam8ppY-6IMMtEx1UAZhJX0CnXEDzhHgEtIjQyy5YJ_7ezQ3hu9zI8fl7AqF0ljuwdfC2hIhvUZyqFwHmexNsZgLhCvO78SgVP1LNL25iUGyZFErqA=w391-h694-no

Nu heb ik sinds het niet meer vriest geen problemen meer met het afslaan na het starten maar ik ben wel benieuwd hoe dat komt. Dus de kapotte relais geopend en doorgemeten.


https://lh3.googleusercontent.com/X_fs6khsUUWt13A-Qc6raN5YsiUqyYSE2G4KfZcNUbyiTCyVujcrejRAetKpiSP5DLED56ixhpQEMsoNKFlpXNIkWcKs6r0-h0cHXTBOCwefJbWih7y1E68FDhmvcLp85LkZviRMnznb81roC0_HPWmnBEvj3ipVsO16IOlg84yoJVcwgSO6BpwUByBy2yWfzw9Jyv6IrO7GIPPyrMKEd4IRhyGkobaw5KZ-7kFwEuNQb0oJhkAhIRoDVT2VfS_VuMhJqSj73KtA5n_azMPv_zc1fU_fQareqbO1OmIfYVLx_ScqoIZxeDdgerjkkraoGTvUN21iRUtg9yJDL7C1sISo3sUPHDGrJVbiZWV0zcsiB6Dq8xmbGi1mFxo25WC6qOECCs4PNgtmsUQ3mpZ7E409Df_gLqZPPSjWT-4X2Ce-HOMfsDbnOgTPKe3Pb4tJmSyzgecgxea6L8NK5qaGNR4kF_Ol7rfb15Zkc_G-17a89pBtJCzCAKZGu3GzkhqlJ6w_Jx-O4xLE2F5R8iUdjR-XEaUv6OEwfsJkloGZJHem4usYiPBrJiCHCQjB2AAJy3gpu3LXFVJODlvPykUGg17g98rtyoSL1eiQ900ZzCw3p9t7CvkT2GsC-vkH85_m_h-2_bHSc2TaDiypaEmnwLmGWiFfQIR7Tg=w391-h694-no

Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand. Ga eens kijken of ik deze kan bestellen, dan heb ik nog een reserve relais.  eusa_dance


Op de foto is te zien dat de spoelaansluitingen van het relais voorzien zijn van een gescheurde soldeerverbinding Wink
Welke waarden heb je gemeten op de defecte condensatoren ?
Gelogd

“You can’t solve problems with the same kind of thinking used when we created them”  ~Einstein
Pagina's: 1 ... 5 6 7 [8] 9 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 19 queries.