Auteur Topic: Robbar en de kilometervreters  (gelezen 9958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2018 01:20:04 »
Gewoon met beleid loshalen dan blijven de clips ook heel.
Mooi klusje & mooie duidelijke foto's ! Wilde de bekleding allemaal nog een beetje normaal los of was 't een feest van afgebroken clips enzo ?
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

arjenT5R

  • Pro Beun Tuner
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8867
  • Geslacht: Man
  • I love it when a beun comes together!
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2018 01:35:52 »
Nou dan moet je maar eens een how-to beleid schrijven ;D
Een 20T daar red je levens mee ;D

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2018 10:00:45 »
Nou Arjen dan ben ik daar te laat mee, en eerlijk is eerlijk van 1 clipje was 1 kant verdwenen.
Ik gebruik altijd voor het loshalen van de interieurdelen een plastic (kiwi) mesje werkt prima  :eusa_angel:

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #108 Gepost op: 01-03-2018 19:40:18 »
Sinds deze week met de vrieskou heb ik ook last van het onderstaande zoals beschreven op het Volvo Forum:
Duidelijk een niet goed functionerende Relais 103 van mijn brandstofpomp.
Heb een gebruikte besteld bij Arjen denk dat dit de oplossing is. Anders bestel ik wel een nieuwe  :eusa_angel:

Ik heb een Volvo V70 2.5 10v op LPG uit 1998 (470.000km) en heb een vreemd probleem bij de koude start. De auto start op benzine en schakelt daarna over op lpg. Het probleem doet zich dus voor bij het starten op benzine en gebeurt alleen bij een buitentemperatuur van 6 graden en lager. Starten bij een temperatuur van 7 graden of hoger; geen vuiltje aan de lucht.

Het gaat als volgt:
- contact aan, lampjes op dashboard en lpg-meter branden
- starten, motor slaat aan, lampjes van lpg-meter gaan uit, motor slaat na een paar seconden af
- contact uit en weer aan, starten, zelfde verhaal
- doorstarten zonder contact uit, motor slaat niet aan
- contact uit en weer aan, starten, zelfde verhaal

Afhankelijk van de buitentemperatuur herhaalt dit zich een aantal keer; hoe lager de buitentemperatuur, hoe langer het duurt. Bij 6 graden moet ik tussen de 5 en de 10 keer starten voordat de motor blijft lopen. Bij 1 graad of kouder moet ik het wel een keer of 50 herhalen.
Er is nog een onverklaarbare bijkomstigheid; de keer voordat de motor blijft lopen klinkt er een luid geratel uit het dashboard. Het is lastig het geluid te lokaliseren, maar het klinkt alsof er een relais heel snel tikt. Als het geluid klinkt blijven de lampjes op de lpg-meter branden en blijft de motor gewoon lopen alsof er niets aan de hand was. Dus zonder geratel, niet starten.
Als de auto gereden heeft is er niets meer aan de hand en start normaal, behalve als het erg koud is en ik rijd een kort stukje. Dan treedt het probleem weer op, maar dan korter zoals wanneer het 6 graden is.
Het starten zelf gaat overigens probleemloos, hij blijft alleen niet lopen.
Ik heb (volgens mij) alle zekeringen en relais gecontroleerd en alles lijkt in orde en ik heb de lpg gereset.

Wie komt dit bekend voor of heeft enig idee waar ik het zoeken moet?

Gr. Arthur
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

Markbakker

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
    • Studio SOOL
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #109 Gepost op: 01-03-2018 20:13:59 »
Wat voor LPG installatie heb je in je auto liggen?
En het moment dat hij uitvalt is dat ook het moment dat hij normaal zou overschakelen op LPG?

-D©©©L-

  • Forumsponsor vanaf 2007 !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 13268
  • Geslacht: Man
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #110 Gepost op: 01-03-2018 20:33:28 »
Ik zou er voor kiezen om het "oude" relais (kies rustig welke van de twee) toch even door te solderen. Eigenlijk alle exemplaren van een bepaalde leeftijd hebben in meer of mindere mate het zelfde probleem.
“Weak people revenge. Strong people forgive. Intelligent people ignore.”  ~Einstein

Actueel wagenpark:
 
V70 T5 LPG AT MY'99 - V70 2.0T LPG MT MY'98 - 850 T5 LPG MT MY'94 - V70 2.4T AT LPG MY'00 - V70 2.4 AT LPG -MY'99S70 10V AT MY'98 - Kuga-RS MT LPG MY'09 - Mondeo 2.3 AT MY'08 - 206sw 1.4 MT MY'04 - en een RIH 3x8 special MT MY'05

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #111 Gepost op: 02-03-2018 19:56:43 »
Het is een originele door Volvo geleverde Bi Fuel geen idee wat voor G3  installatie daar in zit  :eusa_eh:
Het uitvallen van de motor heeft niks te maken met het overschakelen op LPG dat doet de wagen automatisch boven de 2000 toeren.

Ik heb ook het plan om zodra ik een nieuw relais 103 heb de oude open te maken en te controleren op de solderingen. Desnoods soldeer ik deze opnieuw als reserve.

Hou jullie op de hoogte, het gaat warmer worden ben benieuwd of hij dan nog steeds afslaat.  :eusa_doh:
« Laatst bewerkt op: 03-03-2018 08:32:41 door robbar »
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #112 Gepost op: 05-03-2018 22:02:06 »
 :eusa_eh: Nu de temperatuur weer hoger is is het probleem van het afslaan verholpen.
Zodra de reserve relais 103 binnen is ga ik de oude open om te kijken wat de veroorzaker is
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #113 Gepost op: 11-03-2018 14:04:50 »
 8) Vandaag tijd gehad om relais 103 te wisselen.


Nu heb ik sinds het niet meer vriest geen problemen meer met het afslaan na het starten maar ik ben wel benieuwd hoe dat komt. Dus de kapotte relais geopend en doorgemeten.




Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand. Ga eens kijken of ik deze kan bestellen, dan heb ik nog een reserve relais.  :eusa_dance:
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018 17:04:24 door robbar »
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33639
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #114 Gepost op: 11-03-2018 16:50:55 »
Foto's zijn niet zichtbaar  :eusa_think:

Edit: Nu wel ;D
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018 17:17:44 door elianmars »

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4600
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #115 Gepost op: 11-03-2018 21:41:37 »
....
Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand.
 ....

Hoe heb je dit gemeten, heb je de weerstanden los gehad voor een zuivere meting? Welke weerstanden zijn het op de print?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

robbar

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen !
    • 1
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #116 Gepost op: 15-03-2018 20:48:49 »
Bij mij waren het onderstaande weerstanden die kapot waren;
100 UF/16V en de 22 UF/25v



Tin verwijderd en nieuwe geplaatst.





Van het weekend even proberen of hij het doet het gaat weer vriezen  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2018 20:50:48 door robbar »
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 435.000 km and counting

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11525
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #117 Gepost op: 15-03-2018 21:05:24 »
Dat zijn elko-tjes. ;)

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4600
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #118 Gepost op: 15-03-2018 21:19:17 »
Dat zijn elko-tjes. ;)

Jij kunt het weten  ;). Nieuw fenomeen dat de condensatoren van relais 103 het begeven, tot dusverre heb ik hier alleen gelezen over de gebroken soldeerverbindingen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

  • Forumsponsor vanaf 2007 !
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 13268
  • Geslacht: Man
Re: V70 Classic G3 1998 437 Sandstone AKA "Brownie"
« Reactie #119 Gepost op: 15-03-2018 21:25:26 »
8) Vandaag tijd gehad om relais 103 te wisselen.
https://lh3.googleusercontent.com/RsMOn76NOXWQ7z-avOsojXO85YtA_44yf9sEV0Yyszf5av1zkni0iiEx_lkemojI4JPbz-LceUsAQJ5oF5PKWBJrahBHM_3XxJ0CTeq2ypInc-8QovuSEA8qtoGl1a3voAZTer-Bw8Oy4MkhR4EnxJIxw8HraGSbM8Ufn6A3F0Y-thxVahSwYkmrDnKVXVJC5ttxqf8JhtWlm3gZYHr-NMNp5b2vE-r1vVw_R1-HmQIOLR4dHGJiWiyGFZRI8SB41gA35ktts2OgqTX0Tqumb5al8H_tjEucWhqmIxMjMqRyaUISZO7Q8w1QqB2q0DRAZ7Is_IR2mK5uQb-O4ct32krLmZCZtPmc34ULoATBy3fFC-btUyCoe0dV0FUzCko_ttSFf94n0RC6-vtYSrf_qv7YQ381QQYFsYelzHdyPMLlGj8IeJ5RXBWCahvqexHq7jmCp8ZUUHGao7CH8evFGFJsE_A1vXotCQ50qEzg5U7gSWT16-VUyHNNf7gOqaJoGoFYBCTMAmxDu4hnADA6zUdIwzndW8QCdGwQ32LVkiTw6dlvCam8ppY-6IMMtEx1UAZhJX0CnXEDzhHgEtIjQyy5YJ_7ezQ3hu9zI8fl7AqF0ljuwdfC2hIhvUZyqFwHmexNsZgLhCvO78SgVP1LNL25iUGyZFErqA=w391-h694-no

Nu heb ik sinds het niet meer vriest geen problemen meer met het afslaan na het starten maar ik ben wel benieuwd hoe dat komt. Dus de kapotte relais geopend en doorgemeten.


https://lh3.googleusercontent.com/X_fs6khsUUWt13A-Qc6raN5YsiUqyYSE2G4KfZcNUbyiTCyVujcrejRAetKpiSP5DLED56ixhpQEMsoNKFlpXNIkWcKs6r0-h0cHXTBOCwefJbWih7y1E68FDhmvcLp85LkZviRMnznb81roC0_HPWmnBEvj3ipVsO16IOlg84yoJVcwgSO6BpwUByBy2yWfzw9Jyv6IrO7GIPPyrMKEd4IRhyGkobaw5KZ-7kFwEuNQb0oJhkAhIRoDVT2VfS_VuMhJqSj73KtA5n_azMPv_zc1fU_fQareqbO1OmIfYVLx_ScqoIZxeDdgerjkkraoGTvUN21iRUtg9yJDL7C1sISo3sUPHDGrJVbiZWV0zcsiB6Dq8xmbGi1mFxo25WC6qOECCs4PNgtmsUQ3mpZ7E409Df_gLqZPPSjWT-4X2Ce-HOMfsDbnOgTPKe3Pb4tJmSyzgecgxea6L8NK5qaGNR4kF_Ol7rfb15Zkc_G-17a89pBtJCzCAKZGu3GzkhqlJ6w_Jx-O4xLE2F5R8iUdjR-XEaUv6OEwfsJkloGZJHem4usYiPBrJiCHCQjB2AAJy3gpu3LXFVJODlvPykUGg17g98rtyoSL1eiQ900ZzCw3p9t7CvkT2GsC-vkH85_m_h-2_bHSc2TaDiypaEmnwLmGWiFfQIR7Tg=w391-h694-no

Alles nagemeten en er blijken 2 weerstanden te zijn doorgebrand. Ga eens kijken of ik deze kan bestellen, dan heb ik nog een reserve relais.  :eusa_dance:


Op de foto is te zien dat de spoelaansluitingen van het relais voorzien zijn van een gescheurde soldeerverbinding ;)
Welke waarden heb je gemeten op de defecte condensatoren ?
“Weak people revenge. Strong people forgive. Intelligent people ignore.”  ~Einstein

Actueel wagenpark:
 
V70 T5 LPG AT MY'99 - V70 2.0T LPG MT MY'98 - 850 T5 LPG MT MY'94 - V70 2.4T AT LPG MY'00 - V70 2.4 AT LPG -MY'99S70 10V AT MY'98 - Kuga-RS MT LPG MY'09 - Mondeo 2.3 AT MY'08 - 206sw 1.4 MT MY'04 - en een RIH 3x8 special MT MY'05