De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yannickdv

Citaat van: KIM op 28-05-2018 14:01:24
Alleen dat hikje af en toe

Die heb ik eigenlijk ook al in tijden niet gehad. Wel ooit gevoeld.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

leons850

Citaat van: yannickdv op 28-05-2018 14:02:31
Citaat van: KIM op 28-05-2018 14:01:24
Alleen dat hikje af en toe

Die heb ik eigenlijk ook al in tijden niet gehad. Wel ooit gevoeld.

Ik heb dat hikje niet meer sinds ik met de huidige LPe afstelling rond rij.
Om de grote benzine injectoren te matchen is het pomptoerental (en dus de brandstofdruk) wat hoger gezet.
Ondanks dat je de zelfde hoeveelheid inspuit is het wel in een korter tijdsbestek en dus minder tijd om te bevriezen.

Dat bevriezen heb ik overigens nog nooit gehad.

Just my two cents.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ries van de Zilverschuit

Kun je het pomptoerental zelf hoger zetten? Met LPI Diagnotics, of hoe dat ook heet, bijvoorbeeld? 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

leons850

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 28-05-2018 14:41:21
Kun je het pomptoerental zelf hoger zetten? Met LPI Diagnotics, of hoe dat ook heet, bijvoorbeeld? 

Nee dat zit verstopt in de software die Vialle voorbereid en wat Maarten nu aan 't uitpluizen is.
Doe je zelf maar weinig aan behalve dat je met de pc er aan tijdelijk even het toerental hoog kunt zetten (met LPIDiag inderdaad).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Vulk

#1024
Ik heb het zelf ook nog nooit voorgehad, maar kan me wel voorstellen dat het met het lean-rijden iets vlugger gebeurt.
Het was ook extreem warm en vochtig weer + heb voor het eerst in bijna 10 jaar een werkende airco voor zover dat dat uitmaakt.

Het bewijst alvast dat met lean rijden de boel er zeker niet heter op wordt.

de Boeing

Dat hikje idd, was het alweer helemaal vergeten (heb het sinds mijn ombouw ook niet meer gevoeld). Zou je daarvan iets in een log kunnen terugzien?

Ik begreep van de limburgse lpg master dat de plaatsing van je lpi injectoren ook belangrijk is. Ik heb nl extra nozzles in mijn spruitstuk gezet (klepsmering) en het was belangrijk om die niet in het pad van de lpg injectie te zetten omdat anders de kans bestaat dat er daarachter ijsvorming optreedt.

Vulk

Ik heb recent revisie 4 van de software erin geflasht. De auto loopt echt geweldig nu.
Ik heb vandaag enkele runs gelogd om te laten controleren door Arjen. De run van 100 naar 200 was het leukst en ook die was prima!

De benzinetune moet nog ietwat bijgestuurd worden, maar ook dat komt vast goed. Ik vind het echt leuk en ben er echt tevreden mee!

arjenT5R

Ja de auto lijkt t idd zeer goed te doen, LPG installatie komt ook lekker mee.

Bij 4500 rpm een load van 10 bij 25%tcv duty dat flowt zeker lekker :)

Ziet er mooi uit in de logs :) Helemaal knockvrij :)

op benzine wilde je een soort limp-home map met niet al te veel vermogen en gewoon ruim safe dus daar moeten we de turbo nog ff wat verder af knijpen ... ;D hij wil gewoon graag boosten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

meer boost = meer beter,

problem solved?

Dat zijn pas fijne diagnoses! :D

Vulk

#1029
Dit weekend de 850 nog eens grondig uitgelaten. Met vier man erin zijn we gisteren naar Appeltern gereden om de tuinen van Appeltern te bezoeken. Voor plantenliefhebbers een echte aanrader. 's Avonds via de veerboot naar Macharen geweest om te overnachten in een bijzonder rustige B&B. Deze morgen zijn we doorgereden naar Nijmegen om de stad te bezoeken.

Ik blijf me er over verbazen hoe hard de Nederlanders met het water samenleven, maar hoe meer ik van het land ontdek, hoe mooier ik het vind. Gisterenavond, toen ik halfzat in mijn bed lag hoorde ik enkele mensen naar mijn auto kijken en spreken over "de legendarische cream yellow". Vooraleer ik mijn broek had gevonden waren ze al weg. Toevallig iemand van hier?

De 850 doet het prima, ook de airco doet het goed, al bij al toch dik 500km gereden. Ik heb sinds een tijdje wel af en toe een "pok" bij lastwissels. Meestal net wanneer de koppeling aangrijpt. De auto doet het soms ook bij het starten (zelfs me de koppeling ingedrukt). Het motorblok ligt sowieso een stuk te los dus er is ergens iets met de motorsteunen mis.

De baksteun ziet er goed uit, de distributiesteun is een half jaar oud, het ronde rubber boven de motor ziet er goed uit. Alleen die tegen het schutbord heb ik nog niet grondig bekeken. Heb intussen ook de oliegevulde motorsteunen in huis. Binnenkort die maar vervangen en de rest eens zeer kritisch nalopen.

MikeyQR

#1030
Als ik eerlijk ben zou ik me niet zo druk maken om een geluidje wat je af en toe hoort.
Bedoel het is geen nieuwe Volvo, en ik denk als je dat oplost er weer iets anders geluid gaat maken of je airco stopt er mee. ;D :eusa_shifty:

Vulk

Citaat van: MikeyQR op 10-06-2018 19:24:17
Als eerlijk ben zou ik me niet zo druk maken om een geluidje wat je af en toe hoort.
Bedoel het is geen nieuwe Volvo, en ik denk als je dat oplost er weer iets anders geluid gaat maken of je airco stopt er mee. ;D :eusa_shifty:

Dat zou best kunnen.
Zag net dat de bovenste motorsteun middendoor is, maar dit is enkel te zien als je de steun scheeftrekt.

arjenT5R

Ja zijn waardeloze dingen ook :P Gewoon PU dr in :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Ja lekker sjonnie geluid in de auto  :P

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 10-06-2018 19:35:49
Ja zijn waardeloze dingen ook :P Gewoon PU dr in :P

Heb ik gehad, maar kon er niet aan wennen.
Dan maar elke drie-vier jaar vervangen.