De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

En, en, en?  We kunnen die koelkast goed gebruiken hier  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: volvobug op 15-04-2018 11:04:56
En, en, en?  We kunnen die koelkast goed gebruiken hier  ;D

Helaas, het geluid is onveranderd... dat wordt verder zoeken.

Ik zag ook weer een klein plasje olie onder de auto liggen, ik moet nog eens kijken van waar dat komt.
Ik heb afgelopen week wel de olie ververst, maar ik heb alvast niet geknoeid. Ik kan me voorstellen dat de intercooler nog vol zit met olie, maar het is merkbaar vrij heldere olie die lekt.

NinaPaul

oude carterring vergeten? (dus per ongeluk 2 op elkaar)
Oliefilter niet vast genoeg?

Veel meer kan ik niet bedenken dat bij een oliewissel mis kan gaan, vrees dus voor een lekkage ergens anders.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Citaat van: Vulk op 15-04-2018 11:35:04
Citaat van: volvobug op 15-04-2018 11:04:56
En, en, en?  We kunnen die koelkast goed gebruiken hier  ;D

Helaas, het geluid is onveranderd... dat wordt verder zoeken.

Ik zag ook weer een klein plasje olie onder de auto liggen, ik moet nog eens kijken van waar dat komt.
Ik heb afgelopen week wel de olie ververst, maar ik heb alvast niet geknoeid. Ik kan me voorstellen dat de intercooler nog vol zit met olie, maar het is merkbaar vrij heldere olie die lekt.

Jammer, geen koelkast dus en jij nog steeds dat geluid  :-\
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 15-04-2018 11:43:16
oude carterring vergeten? (dus per ongeluk 2 op elkaar)
Oliefilter niet vast genoeg?

Veel meer kan ik niet bedenken dat bij een oliewissel mis kan gaan, vrees dus voor een lekkage ergens anders.



Deze twee dingen controleer ik altijd nog eens. Neemt niet weg dat het zou kunnen.
De auto lek al een hele tijd olie en na de turbowissel was dat weg. Nu is het teruggekomen dus vermoed dat hij gewoon lekt op dezelfde plaats. Sowieso heb ik pas volgend weekend tijd om er eens onder te duiken en te kijken. De pakking van de olieretourleiding van de turbo is ook vervangen (die papieren), misschien is daar iets mis gegaan. Tijd zal het uitwijzen.

En van dat windgeruis word ik stilaan simpel.

classicT5

Het localiseren van dat geruis, al eens geprobeerd met een decibel app oid? Geen ervaring mee, maar probeer iets te bedenken, snap je frustratie.

NinaPaul

Heb je al eens met tape rond gereden om het windgeruis te lokaliseren?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: classicT5 op 15-04-2018 13:15:43
Het localiseren van dat geruis, al eens geprobeerd met een decibel app oid? Geen ervaring mee, maar probeer iets te bedenken, snap je frustratie.

Nee dat nog niet. Wel ben ik bij Thuur al in de auto gaan zitten en is hij met de perslucht aan de gang gegaan. Toen zat het meeste windgeruis rond het spatbord.

Citaat van: NinaPaul op 15-04-2018 13:19:26
Heb je al eens met tape rond gereden om het windgeruis te lokaliseren?

Ik heb al alle naden langs die kant afgeplakt. Alleen het dakraam en de voorruit nog niet.
Het geluid bevindt zich ongeveer in het midden van het raam van de bestuurdersdeur.

NinaPaul

Het probleem is met windgeruis dat de werveling (geluid)  niet altijd op dezelfde plaats is als het lek.
Vergeet de spiegels en ruitenwissers niet :D

Systematisch afplakken en rijden, veel werk en je rijdt voor aap, maar je moet er wat voor over hebben :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Gele schilderstape zie je bijna niet op een CY!

NinaPaul

Haha, maar dat is niet altijd stevig genoeg.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dielie850

Zit de eerste schroef van je dakrail niet ongeveer halverwege je raam?
Kan het niet zijn dat je dakstrip niet goed aansluit op de carrosserie en daar wind door suist :eusa_think:

Vulk

#972
Citaat van: dielie850 op 15-04-2018 23:40:56
Zit de eerste schroef van je dakrail niet ongeveer halverwege je raam?
Kan het niet zijn dat je dakstrip niet goed aansluit op de carrosserie en daar wind door suist :eusa_think:

Ik heb geen dakrails maar lijsten, die zitten enkel geklikt. De schroefgaten zijn langs beide kanten afgekit, maar dit ga ik toch nog eens driedubbel checken...

Ook de daklijsten sluiten strak aan.

Ik heb vandaag tijdens het rijden ook de spiegel eens volledig ingeklapt, maar dat heeft geen effect op het windgeruis.  Het gaat trouwens ook volledig lineair mee met de snelheid.

elianmars

Is het niet je turbo die je hoort fluiten? ;D

Vulk

Citaat van: elianmars op 16-04-2018 18:25:06
Is het niet je turbo die je hoort fluiten? ;D

Nee die fluit niet meer sinds de turbowissel. :)