Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
14-08-2018 08:45:54
Startpagina Help Ongelezen Berichten Wie is waar Zoek Inloggen Registreren

+  Volvo 850 Discussieforum
|-+  Off-topic
| |-+  Webdagboek (BLOG)
| | |-+  De Spaanse Curry: reconstrucción
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 69 70 71 [72] 73 Omlaag Print
Auteur Topic: De Spaanse Curry: reconstrucción  (gelezen 57284 keer)
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9820


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #1065 Gepost op: 04-08-2018 09:31:00 »

Ik had er inderdaad net in mijn blog over geschreven. Nu heb ik het probleem om hij:
A. Onder de XC zit en dus sowieso weinig ruimte heeft
B. Selfmade is en dus misschien daarom een mindere pasvorm heeft.
Gelogd

Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1066 Gepost op: 04-08-2018 11:39:20 »

Leuk zo’n filmster hier op het forum Wink

Dit is mij verteld over het dakraam: voor iets boven de rand, achter iets er onder.

Zo staat hij dus er valt vast niets meer aan te verbeteren.
Als het definitief dakraam er in gaat wil ik het gewoon perfect hebben, vandaar.
Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1067 Gepost op: 04-08-2018 13:16:46 »

Ik had er inderdaad net in mijn blog over geschreven. Nu heb ik het probleem om hij:
A. Onder de XC zit en dus sowieso weinig ruimte heeft
B. Selfmade is en dus misschien daarom een mindere pasvorm heeft.

Dit bedoel je?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47285.3915.html
Gelogd
haasje
Erwin
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2905


Volvo S80 2.4 LPi


« Antwoord #1068 Gepost op: 04-08-2018 14:20:34 »

Leuk zo’n filmster hier op het forum Wink

Dit is mij verteld over het dakraam: voor iets boven de rand, achter iets er onder.

Zonder de gegevens gezien te hebben zou mijn eerste ingeving zijn dat het net andersom zou moeten (windslag in de naad)
Gelogd
T5-4life
Hugo
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1203



« Antwoord #1069 Gepost op: 04-08-2018 14:25:01 »

Leuk zo’n filmster hier op het forum Wink

Dit is mij verteld over het dakraam: voor iets boven de rand, achter iets er onder.

Zonder de gegevens gezien te hebben zou mijn eerste ingeving zijn dat het net andersom zou moeten (windslag in de naad)
De mijne ook Wink
Gelogd

C70 T5 coupé 1998 232.000 km
C70 T5 cabrio 2000 220.000 km
S80 D5 2004 557.904 km
S80 D5 2005 203.000 km
KIM
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9820


850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI


« Antwoord #1070 Gepost op: 04-08-2018 15:59:48 »

Ik had er inderdaad net in mijn blog over geschreven. Nu heb ik het probleem om hij:
A. Onder de XC zit en dus sowieso weinig ruimte heeft
B. Selfmade is en dus misschien daarom een mindere pasvorm heeft.

Dit bedoel je?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47285.3915.html


Ja in het laatste deel.
Gelogd

de Boeing
Lid 500+
****
Offline Offline

Berichten: 827


855R AUT Lpi


« Antwoord #1071 Gepost op: 10-08-2018 11:17:12 »



Haha, wat een verhaal!  Smiley
En rij je nog rond met die vtm sticker? (ik had er dan toch een jaren 90 StuBru sticker over geplakt ...waren ze het wellicht ook niet mee eens  Grin )
Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1072 Gepost op: 10-08-2018 14:01:53 »

VTM sticker heeft er een weekje opgehangen, maar de schaamte werd op een bepaald moment toch echt te groot. Is er dus intussen al weer af.

Overigens vandaag voor het eerst een rit gehad in (lichte) regen. Wat is dat programmeerbaar ruitenwisserrelais een verademing!
Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1073 Gepost op: 10-08-2018 17:36:37 »

Vandaag ben ik begonnen met het dakraam. Dit dakraam komt dus uit mijn Spaanse auto. Er staat een stempel op "2001" en er zit een nieuw rubber op. Genoeg redenen om te geloven dat dit frame nog in een redelijke staat moet zijn.

Met het rubber er op zag het er nog zo uit, best netjes. Langs binnen iets van roest te zien.













Het rubber er af trekken gaat eenvoudig. In het begin is het schrikken, maar al bij al valt het mee. Ik heb ze al veel slechter gezien hier op het forum.













Ik twijfelde nog even om het raam al dan niet los te maken van het frame, maar tijdens het inspecteren kwam één kant los. Dus heb ik alles maar losgehaald. De andere kant koste anderhalf u om los te maken. Uiteindelijk krijg je dan dit:











Vraag is nu, hoe ga ik hier mee verder. Het frame wordt opschuren en herlakken denk ik. Ik heb een staalborstel voor op mijn boormachine, kan ik deze hiervoor gebruiken of toch beter de gewone staalborstel of schuurpapier? Lakken met de spuitbus of hammerite of iets dergelijks.

Het raam zelf wordt moeilijker. Daar zitten nog stukken kit op die ook zichtbaar zijn in de auto. Dus best zo goed en zo kwaad mogelijk schoonmaken?
Achteraf dan beide delen  terug aan elkaar kitten?  Als het frame geschilderd/gespoten is, hecht de kit daar dan wel goed op?

Ik ben weinig ervaring met dit soort zaken en zou het graag in één keer goed doen. De dakramen zijn niet meer te vinden en dit frame is nog in redelijke staat...
Gelogd
Died850
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1120


855 Turbo AT 1994 (411)


« Antwoord #1074 Gepost op: 10-08-2018 19:28:57 »

Leuk hè dakramen uit elkaar halen Grin. Beste is naar mijn mening flink tekeer gaan op het frame met staalborstel, zowel hand als op boormachine, vervolgens de kitresten te verwijderen van zowel het frame als het raam, kan gewoon met een los mesje uit een Stanley. Maar laat op de glasplaat een restje kit achter, hierop kan de nieuwe kit goed hechten. Voor de nieuwe kit geld beter meer kit dan te weinig. Overtollige kit kun je later gemakkelijk wegsnijden na opdrogen.
Voor het frame, na ontroesten (ook de roest pitten goed verwijderen) behandelen met een roestomvormer en inderdaad lakken met bijvoorbeeld hammerite.succes!
« Laatste verandering: 10-08-2018 19:30:29 door Died850 » Gelogd
big ben
Clublidnr: 85011751
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2920


Groene 20 klepper


« Antwoord #1075 Gepost op: 10-08-2018 19:38:48 »

Je bent al een aardig eind op weg  Cool, waarom niet glasparelstralen en daarna duurzaam behandelen?

toch niet zo ver van jou af?  
Gelogd

Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1076 Gepost op: 10-08-2018 19:46:53 »

Je bent al een aardig eind op weg  Cool, waarom niet glasparelstralen en daarna duurzaam behandelen?

toch niet zo ver van jou af?  

Dat is zeker niet zo ver van mij af. Ik zal één dezer eens kijken hoever ik zelf kom en kijken hoe het er uit ziet.
Als het te erg is is het zeker een optie. Hoop dat ik de rand waar het rubber aan zit niet moet laten oplassen.
« Laatste verandering: 10-08-2018 19:49:34 door Vulk » Gelogd
Vulk
Thomas
Global Moderator
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10313


Thomas heeft altijd gelijk!


« Antwoord #1077 Gepost op: 11-08-2018 17:50:09 »

Ik ben vandaag begonnen met schuren met de staalborstel op de boormachine. Het frame blijkt in een vrij goede staat.

Ik ben nog niet helemaal klaar, maar de bedoeling is om het frame helemaal kaal te krijgen. Op die manier blijft er geen roest achter en komt het hopelijk ook niet terug. De 3 schuimpjes die er nog opzitten haal ik er de volgende keer af. IK had eerst het idee om ze te laten zitten en er rond te werken, maar dat is niet echt een succes.

Ik ben naar de lokale verfwinkel geweest en heb een roestwerende metaalverf en een goede zwarte ruitenkit gekocht.
Eén dezer zal ik de exacte locatie van het frame aftekenen op het raam. Nu kan ik dat nog gemakkelijk bepalen doordat de oude kitlaag nog op het raam zit, maar eens ik die zal verwijderd hebben wordt dat een stuk moeilijker.

Enkele foto's:











Ik hoop dat ik dit nooit opnieuw hoef te doen.  Wat een hatelijk werk.  eusa_sick
Gelogd
arjenT5R
Pro Beun Tuner
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 8744


I love it when a beun comes together!


« Antwoord #1078 Gepost op: 11-08-2018 19:14:08 »

Lekker monniken klusje ja Tongue
Gelogd

Een 20T daar red je levens mee Grin
classicT5
Jeroen
Lid 1000+
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2414



« Antwoord #1079 Gepost op: 11-08-2018 19:17:43 »

(laten) stralen gaat stuk sneller lijkt me? En dan meteen poedercoaten?

Met de hand ben je wel ff bezig Sad
Gelogd
Pagina's: 1 ... 69 70 71 [72] 73 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 19 queries.