Olie uit gat bovendeksel t5

Gestart door RobVan, 02-08-2016 18:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobVan

Hallo er komt olie uit het gat rechts naast het bougiekanaal van de 3e cilinder. Steeds komt er tijdens het rijden heel langzaam olie naar boven stijgen totdat het gat overloopt
Ook lekt er wat olie langs de vuldop. Pas nieuwe pakking op gemonteerd. Dop niet vervangen.
Vuldop blijft wel liggen als je gas geeft dus er is nauwelijks overdruk
Motor is een 2 liter t5 en is volledig gereviseerd. Nieuwe overmaat zuigers in opnieuw geboorde en gehoonde cilinders. Carterontluchtingscircuit vernieuwd.

elianmars

Gat naast bougiegat?? Bedoel je het gat waar een slang/bocht van de carterventilatie op hoort te zitten?

RobVan

Nee die juist niet. Daar zit het slangetje op wat naar de carterpot gaat

elianmars

Ik wist niet dat er nog meer gaten in zaten  :eusa_shifty:



Is het op bovenstaande foto ook te zien?

RobVan

Direct links van de vierde cilinder met twee schroefgaatjes erbij

RobVan

Nee op deze zie je wel de twee schroefgaatjes maar niet dat gat.

peteRRR

#6
Die opening hoort er wel te zitten maar er hoort geen olie uit te komen.

Groet

Edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22794.0.html
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RobVan

 Maar er komt wel olie uit

RobVan


elianmars

Dat is volgens mij niet bekend, als ik dit topic lees (waar op de foto inderdaad een gat te zien is): http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22794.msg440172.html#msg440172

RobVan

Inderdaad het blijkt dat men niet weet waar het gat voor dient. Echter bij mij komt er heel langzaam olie uit stijgen als je gereden hebt en als je de olie er niet uit haalt loopt het over en dan loopt het over de behuizing en via een inham valt het naar beneden op de uitlaat
Nou vind ik wel dat als de motor loopt en ik kijk naar de nokkenas via de vuldop dan spettert de olie als een gek. Zou het gat een directe verbinding zijn met het inwendige?

UserID6342

Als je carterventilatie in orde is, zou er geen olie uit mogen komen.  Maar bij een blow-by zal dit wel gebeuren.  Goedkoopste optie, druk er een stuk kurk in en vervang dit eens in de zoveel tijd dan...

The Demon

Als ik naar deze foto kijk

zit er draad in, dus kan je er een bout o.i.d. indraaien.
Maar als je een kurk neemt zal je eerder merken dat je druk in je blok hebt en je dus je carterventilatie kan gaan aanpakken.

RobVan

Tja ik maak wel een plaatje met een pakking en gebruik de twee schroefgaatjes om dit vast zetten
Symptoombestrijding
Liever weet ik wat de reden is dat dit kan. Zo langzaam stijgende olie uit een gat duidt nou ook niet op een overdruk. Dan zou de olie eruit spetteren.

850 T5 Freak

Bij mijn xc 3 jaar geleden dicht gekit. Nog steeds overal droog  :evil:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica