Volvo Klassieker Beurs (VKB) 24 en 25 september 2016 Autotron Rosmalen

Gestart door StefanCJ, 17-09-2016 22:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 24-09-2016 22:39:57
Vernieuwing op de VKB? Ik vond het al hip dat je contant geld kon pinnen, het idee was goed, uitvoering slecht. Ik heb verder nauwelijks standhouders met mobiel pinapparaat gezien.

Ben er nog nooit geweest Stefan,...maar als het oude mat aan het worden is en dat behoorlijk naar buiten aan het komen is
zal wat nieuws de boel weer op fleuren,...doe je niets dan gebeurd er ook niets.

Gezelligheid,materiaal,liefhebberij en misschien wat andere input om het gemiddelde weer goed lopen te krijgen.

Groet

Edit: Als Utopia ( bestaat dat nog ? ) 1 keer in de maand een plein vol krijg met markt,...kan de VKB dit zeker 1ns per jaar.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Boeijke

Ben er maar heel even geweest. Maar wel de gelegenheid gehad voor openingstijd beetje op het gemak rond te kijken. Was idd maar 1 stand die redelijk wat 850/X70 classic had liggen.
Voor de rest is deze beurs gericht op de "echte" klassiekers. En daar wordt de 850 en al zeker niet de 70 serie, niet onder gerekend.

De 850 club hoort daar te zijn om zich te laten zien.
Maar gaat nog wel even duren denk ik voordat de onderdelen er in grotere getalen gaan liggen.

Ben het er wel mee eens dat ze op moeten letten dat het idd niet veranderd in een beurs met alleen modelautootjes/gereedschap/folders enz...

Wel leuk dat ik een aantal mensen toch nog even gesproken heb. Omdat ik eigenlijk niet zou komen.

UserID6342

Ben er niet geweest, zoals al aangekondigd, maar denk dat het 'probleem' iets verder ligt. Corrigeer mij aub als ik het verkeerd zie; van de VKB is de VKV (Volvo Klassieker Vereniging) de hoofdorganisator, de meeste leden hier hebben een Duett, Amazon, en een enkel een 100 of 200 serie. 

Ik ben er vorig jaar lid van geworden, nadat er in de V700vereniging een hele hoop gezeur was met het bestuur (wat publiekelijk werd uitgevochten op niet zo'n frisse manier). Toen ik lid werd op de VKB (wat een erg leuk gesprek was overigens) werd mij gevraagd of ik een stukje wou schrijven over de dieseltechniek van de 6 cilinders, wat ik ook heb gedaan na een poosje.  Tot mijn verbazing werd dit niet geplaatst met als reden van de redactie 'deze beschrijving is geweldig maar past niet voor/in onze doelgroep'...  Dit terwijl toen ik lid werd mensen blij waren met een iets jonger iets (ook al 33 jaar oud) als de Amazon of Duett..... Sterker nog, de auto (760 in dit geval) voldoet aan alle voorwaarden van de VKV en dit jaar de 850 ook al !!

Omdat de VKV de hoofdorganisator is, tref je ook idd oud roest en gewoon troep aan op de huidige beurs (en dit is afgelopen jaren alleen maar erger geworden).  Als ik plaatwerk van bijv een Amazon of Duett zou nodig hebben zou ik het of zelf maken of laten maken, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.

De beste beursen in mijn opinie waren degene die gehouden werden in de Veehallen in Utrecht, alles wat daarna is gekomen is (in Gorkum en Rosmalen is mijn ogen / optiek) bagger geweest en een heel slap aftreksel van....  Dit kun je alleen al zien aan het aantal standhouders die er komen/kwamen.

Ik ben het met Peter en Rutger eens, een goede vernieuwing qua opzet en standhouders zou de beurs echt nieuw leven inblazen want je kunt gewoonweg, in mijn ogen, niet alleen maar vasthouden aan die oude troep (die eigenlijk gewoon op de schroothoop hoort, ik wil het nog niet bij stort flikkeren voor alle duidelijkheid..)  En dat is precies het probleem met de hoofdorganisatie, die willen alleen maar vasthouden aan HUN doelgroep en vergeten gemakshalve de rest van de Volvo liefhebbers die aan hun, zelfgestelde, eisen voldoen.

haasje

Er zijn inmiddels zoveel andere modellen die of allemaal, of deels klassiekers zijn (zelfs de eerste S80 is nu al bijna 18 jaar oud). Een aantal jaar geleden (laatste utrecht jaren) lagen er veel meer onderdelen (ook van 850 en jonger). Tegenwoordig is het of modelauto's, folders, gereedschap of spullen met veel roest. Als ze voor komend jaar niet met grote aanpassingen komen zal het steeds rustiger worden, niet alleen met bezoekers, maar ook met standhouders. Ik hoorde 2 standhouders tegen elkaar klagen over de vkb, hoorde ook al diverse mensen zich afvragen waarom er een stand als scandix op de beurs staat als je toch niets verkoopt, online bestellen kennen de meeste mensen toch wel.

Hengeveld

Vandaag was erg leuk en gezellig en heb nog leuke koopjes kunnen doen. Maar vooral gezellig met veel Volvofielen gesproken.

Iedere Volvoclub is anders en heeft een andere doelgroep. Dat geldt ook voor de kraampjes met onderdelen. Het leuke van de Volvobeurs is dat je dat allemaal tezamen ziet.

Bij de 850-clubstand was het in ieder geval weer gezellig. De organisatie heeft weer een geweldig mooie hoek gemaakt ter promotie van de 850's en x70. Wil je dat onze auto's serieus genomen worden door andere Volvo liefhebbers, kom dan vooral langs en laat zien hoe actief en leuk onze 850-club is!

jkV70

Citaat van: de geneRaal op 25-09-2016 01:15:41
ik ga nergens meer heen,ik heb een goede auto,en als ik  een probleem heb ga ik gewoon naar de reparateur.
<snip>

Is ook mijn idee.
Al die beurzen en bijeenkomsten zijn tegenwoordig allemaal een herhaling van wat je al gezien hebt, of kan vinden op het internet.
Als gelijkaardige beurzen worden samengevoegd zijn ze misschien interessanter en weer de moeite waard.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

850 T5 Freak

Net terug van de beurs en jawel heb wat gevonden! Niet voor de volvo's maar voor mijn aanhanger: een steunpoot voor slechts 15€  ;D en ohja een set dakstrips voor een 855, dit was weliswaar op het parkeer terrein ::)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

dielie850

Ook net terug.
Voor de eerste keer met niks naar huis gekomen zelfs geen schaalmodelletje ;D

daanium

Ondanks de minder aantrekkelijke berichten, lijkt het me toch best eens leuk om rond te lopen.
Ik ben er nog nooit geweest, dus verwacht ook niets wat er eerder is geweest.
Volgend jaar toch eens inplannen :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

spijky

Ben dit jaar niet geweest, maar vorig jaar een leuke dag gehad.
Ik denk dat je je wel in moet stellen op het feit dat het de klassieker beurs is, en geen youngtimerbeurs.
Als je verwacht dat er veel 850 spul is, helaas. Dan zal het inderdaad tegenvallen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Jurijn R

Citaat van: spijky op 25-09-2016 21:58:59
Ben dit jaar niet geweest, maar vorig jaar een leuke dag gehad.
Ik denk dat je je wel in moet stellen op het feit dat het de klassieker beurs is, en geen youngtimerbeurs.
Als je verwacht dat er veel 850 spul is, helaas. Dan zal het inderdaad tegenvallen.


Ooit komt onze dag wel  8)
Een 850 is voor mij nog als een nieuwe S60  ;D

jelmo86

Citaat van: spijky op 25-09-2016 21:58:59
Ben dit jaar niet geweest, maar vorig jaar een leuke dag gehad.
Ik denk dat je je wel in moet stellen op het feit dat het de klassieker beurs is, en geen youngtimerbeurs.
Als je verwacht dat er veel 850 spul is, helaas. Dan zal het inderdaad tegenvallen.

Ik ben gister geweest en heb me erg vermaakt maar er waren naar mijn idee weinig 850 onderdelen. Ik was samen met een vriend van mij, hij heeft een v70N en voor hem zijn we erg goed geslaagd met onderdelen.
Verder wel weer een erg leuke dag gehad.
Clublid 85012049

v0lv0freak

Ik heb de jaren in Utrecht (helaas) ook niet meegemaakt. De kraampjes loop ik gewoon even heel snel langs, maar boeien me eigenlijk niet zoveel. Ik vind juist de gevulde parkeerplaats met allemaal mooie auto's van bezoekers het leukste!
Maar binnen stond toch ook wel speciaal spul hoor! Een Jacob, een originele 480 cabrio en een jossecar indigoo 3000! Nou daar gaat mijn hart als Volvo rijder wel sneller van kloppen hoor! Boven stond ook nog een oscar, ook een speciaal ding met Volvo techniek, erg leuk!
Ik heb me in elk geval prima vermaakt en veel speciale Volvo's gezien en uren met mensen gesproken. Onderdelen zoek ik wel op marktplaats of via fora ;)

Dat de entree alweer duurder is geworden vind ik wel een min punt. Zeker nu Volvodrive algelopen voorjaar een zeer succesvol gratis evenement heeft georganiseerd, moeten ze hiervoor oppassen.

dbs1

Citaat van: 850 T5 Freak op 24-09-2016 21:57:07
Ik zie het ook iedere keer meer als een verkapte meeting met kraampjes  ;D

Dat vind ik een leuk aspect van de VKB, het rondje parkeerplaats is minstens zo interessant als de hal.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Spin!

Citaat van: v0lv0freak op 26-09-2016 10:01:53

Dat de entree alweer duurder is geworden vind ik wel een min punt. Zeker nu Volvodrive algelopen voorjaar een zeer succesvol gratis evenement heeft georganiseerd, moeten ze hiervoor oppassen.

10 euro toch? Is volgens mij al tijdje zo. Maar ga je met je vrouw en 2 kinderen dan ben je wel aan de beurt. Zeker als ze honger krijgen of dorst.

www.vm-parts.nl