Belgisch LPG/GPL in de buurt van Vaals

Gestart door BBS, 27-09-2016 21:07:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Zoals de titel al aangeeft, wij gaan ergens in de komende tijd naar naar Vaals voor een lang weekendje weg.
Aangezien wij dan heel dicht bij de Belgische grens zitten zou het een keer leuk zijn als wij in België LPG kunnen tanken.

Zijn er toevallig leden die weten waar in de nabijheid van Vaals in het Belgische land een LPG tankstation zit? Ik weet dat in Smeermaas een tankstation zit maar om nou helemaal van Vaals door Maastricht te toeren voor een beetje LPG? :eusa_think:

Ik heb al wat zitten zoeken op het internet maar daar kom ik niet echt veel verder mee....

Wie kan wat licht werpen op deze gas perikelen?
Volvoloos....

Ludo

Vanuit Eindhoven via de A2 naar het zuiden kom je op knooppunt Kerensheide, waar je 'links' moet richting Vaals.
Naar rechts is de autobaan richting Maasmechelen (B).
Na een kilometer of 4-5 heb je de afslag, dan via rotonde links van de autobaan aanhouden (richting Lanaken-Smeermaas), en vervolgens liggen er een aantal tankstations.
Wel rekening houden met langere wachttijd, veel nederlanders zijn je voor...  ;D


Google -> lpg Maasmechelen...

Vulk

Ik gebruik meestal de app lpg/CNG Finder.

Of Ludo zijn beschrijving volgen, daar ga ik ook altijd als ik naar Thuur ga.
Het eerste tankstation op de rechterkant is duur. Best 1km doorrijden en terugdraaien, je ziet vanzelf wel de files van Nederlanders staan. :)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Is dat een app ook voor de appletjes?
Volvoloos....

henry classic v70

Opgrimbie (Maasmechelen)  Lukoil Rijksweg 603 bijvoorbeeld
Zitten meerdere tankstations op die weg
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Sowieso is Smeermaas (vlak achter Maastricht) niet de goedkoopste :P
Zoals Ludo en Henry al zeggen zijn er bij Opgrimbie meerdere goedkope pompen (rij ik soms vanuit Maastricht ook even langs) die je makkelijk tijdens je heen of terugreis vanuit Vaals kunt aan doen.


Vulk

Citaat van: BBS op 30-09-2016 07:45:04
Is dat een app ook voor de appletjes?

Geen idee, kijk eens of je hem in de app store vindt...?

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rpakuypers

#9
Ik tank meestal in Lanaken want daar is het bij de LPG pomp nooit druk .......... als je van Maasmechelen komt richting Smeermaas dan bij de rotonde niet links de brug over naar Smeermaas rechtdoor naar de volgende rotonde en dan rechts aanhouden en Lanaken binnenrijden (Koning Albertlaan). Vlak na de wegversmalling ligt aan de rechterkant het tankstation. Let op : buiten de openingstijden is LPG niet verkrijgbaar omdat het in een woonwijk ligt.

Groet,
Roger

Vulk

Citaat van: rpakuypers op 30-09-2016 15:59:56
Ik tank meestal in Lanaken want daar is het bij de LPG pomp nooit druk .......... als je van Maasmechelen komt richting Smeermaas dan bij de rotonde niet links de brug over naar Smeermaas rechtdoor naar de volgende rotonde en dan rechts aanhouden en Lanaken binnenrijden (Koning Albertlaan). Vlak na de wegversmalling ligt aan de rechterkant het tankstation. Let op : buiten de openingstijden is LPG niet verkrijgbaar omdat het in een woonwijk ligt.

Groet,
Roger

Lpg is in België quasi nooit te krijgen buiten de openingstijden.

KIM

In NL ook niet. Het is wettelijk niet toegestaan om een LPG te verkopen op een onbemand station.

BBS

Citaat van: KIM op 30-09-2016 22:00:53
In NL ook niet. Het is wettelijk niet toegestaan om een LPG te verkopen op een onbemand station.

En toch ken ik wel enkele onbemande stations die lpg verkopen.....
Volvoloos....

Vulk

Citaat van: BBS op 01-10-2016 15:42:22
Citaat van: KIM op 30-09-2016 22:00:53
In NL ook niet. Het is wettelijk niet toegestaan om een LPG te verkopen op een onbemand station.

En toch ken ik wel enkele onbemande stations die lpg verkopen.....

Ik ook, vandaar dat ik zei: "quasi nooit". ;D

Marc O.

Citaat van: BBS op 01-10-2016 15:42:22
Citaat van: KIM op 30-09-2016 22:00:53
In NL ook niet. Het is wettelijk niet toegestaan om een LPG te verkopen op een onbemand station.

En toch ken ik wel enkele onbemande stations die lpg verkopen.....

Dan zal er een winkel o.i.d. in de directe nabijheid zijn, zoals bijv. bij de Makro het geval is.
...The Nile isn't just a river in Africa...